بیوگرافی گـ‌ُـلبن (گولبن ارگن)

۱۳۸۸/۰۷/۱۶ | برچسب‌ها: | 0نظرات

گولبن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گـ‌ُـلبن 25 اگوست (مصادف با 3 شهريور) سال 1972 در استانبول متولد شد. در سال 1987 در مسابقه‌ي دختر شايسته سينما مقام دوم را كسب كرد. اولين فيلمش را وقتي دانش‌آموز دوم دبيرستان تجارت كادي كوي بود بازي كرد. با بازي در فيلم «ستاره دريا» با كنعان كالاو، به شهرت نزديكتر شد. مدت كوتاهي در آژانس مانكني نشه اربك به عنوان مانكن فعاليت كرد. اما شغل مانكني او طولي نداست و در كمتر از يك سال اين كار را رها كرد. به گفته‌ي خود گلبن، او براي مانكني ساخته نشده بود. در اوايل سال 1990 او در چندين فيلم سينما و سريال تلويزيوني بازي كرد. كه از جمله‌ي اينها مي توان به ‹شكار› با جنيت آركين، ‹ما از هم جدا نمي شويم› با بلونت ارسوي، سريالهاي مبارزان قانون، مزرعه‌ي خانم، جنايت راه پالاس، دو خواهر، تحت اشغال اشاره كرد. در اين ميان گاها برنامه هم اجرا مي‌كرد.

در سال 1994 گلبن دركليپ ‹هايدي سويله›ي ابراهيم تاتليسس بازي كرد. اين كليپ را مي‌توان به عنوان شروعي براي گلبن به شمار آورد. پس از آن در سال 1997 همراه با ابراهيم تاتليسس در سريال ‹فرات› بازي كرد. نقش او در اين سريال تقريبا كوتاه بود؛ نقشش در يك روز سرد زمستاني در صحنه‌اي كه در حال غرق شدن در آبهاي فرات بود به پايان رسيد. در همين اثنا با آلبوم ‹مرحبا› به دنياي موسيقي وارد شد. از آن پس گلبن پله‌هاي پيشرفت را به سرعت طي مي‌كرد. اما آنچه كه شايان توجه است هرگز شهرت او را وادار به كارهاي ناشايست نكرد. و براي رسيدن به اين شهرت اگرچه سالهاي سال انتظار كشيد، اما هرگز بيراهه نرفت.

و مرضيه

اين سريال گلبن را به اوج شهرت رسانيد. در اصل در اين سريال او توانست قابليتهاي خود را به عرصه‌ي نمايش گذاشته و با ارائه‌ي يك بازي فوق‌العاده ركورد دار پر بيننده‌ترين برنامه‌ي روزهاي پخش اين سريال باشد. اگر ابراهيم تاتليسس را اولين فرد مهم در زندگي هنري گلبن به شمار بياوريم، مي‌توان كادير اينانير را هم دومين به حساب آورد.

در سريال مرضيه گلبن به عنوان نقش اول، نقش مرضيه را ايفا كرد.كه نقش مقابل گلبن، كادير اينانير تحت تاثير بازي او در موردش چنين گفت: «او صاحب يك استعداد فوق‌العاده است». در اثناي فيلم برداري و پخش اين سريال مطبوعات از عشق بين گلبن و كادير اينانير بسيار بحث كردند. اين ماجراي عشق را هيچ كدام از طرفين قبول نكردند. كادير اينانير در يك مصاحبه‌ي مطبوعاتيش در مورد گلبن چنين گفته است:‌«گلبن خيلي شوخ طبع و با استعداد است. به افرادي كه با آنها در يك محيط كار مي‌كند، همواره محبت كرده و محيطي گرم و صميمي ايجاد مي‌كند. خيلي با استعداد است و دستاورد بزرگي براي سينماي ترك مي‌باشد. يك ستاره‌ي فوق‌العاده است. و چيزي كه براي من اهميت دارد، همين است.»

و اما سومين كار پر از موفقيت گلبن ''Dadı'' است و اين سريال كه سناريوي آن بر اساس يك نمايشنامه‌ي آمريكايي نوشته شده است، بسيار مورد توجه بيننده‌هاي تلويزيوني قرار گرفت. كنعان ايشيك، هالدون دورمان و گلبن سه نقش اول اين سريال كمدي را بر عهده داشتند. بلكه گلبن با بازي در اين سريال هنر بازيگريش را به افرادي كه هنوز او را قبول نكرده بودند، اثبات كرد. او با بازي در يك سريال كمدي ثابت كرد كه توانايي اجراي هر نقشي را داراست. گلبن در حين بازي در سريال مرضيه به اجراي يك برنامه شو در يكي از كانالهاي خصوصي تركيه نيز پرداخت. پس از اتمام مرضيه و شروع سريال جديد اين برنامه همچنان ادامه داشت.

سه سال تمام هر روز صبح با پخش زنده برنامه‌ي "Gümbür Gümbür Gülbence" كه بعدها "Evita Gülbence" نام گرفت، در كانال "TGRT" اين برنامه را اجرا كرد.  در اين مدت گلبن با انرژي فراوان از عهده‌ي همه‌ي اين برنامه‌ها برآمده و همه‌ي آنها را به نحو احسنت اجرا كرد. آلبوم "kör Âşık" در سال 2000 وارد بازار موسيقي شد و آخرين آلبوم او در تابستان 1381 (2002) با نام (Sade ve Sadece Gülben) فقط و فقط گلبن به بازار موسيقي عرضه شد. اين آلبوم از فروش بسيار بالاي برخوردار شد، كه هنوز ادامه دارد.

در زمستان 81 سريال هفت قسمتي Hürrem Sultanı از كانال Star TV پخش شد. اين سريال با هنرمندي گلبن در نقش سلصان هرم، يكي از سريالهاي موفق تلويزيون تركيه در آن سال بود؛ كه قسمت مهمي از تاريخ عثماني‌ها را به نمايش درآورده بود. اين سريال نيز همچون ساير كارهاي گلبن جزو 10 برنامه‌ي پربيننده روزهاي پخش سريال مي‌شد. (در قسمت مجموعه عكسهاي سايت مي‌توانيد عكسهايي از اين سريال را ببينيد.) در اين سريال نقش مقابل گلبن را علي سرملي (سلطان سليمان) ايفا مي‌كرد.گلبن در پانزدهم شهريور 83 با مصطفي اردوغان ازدواج كرد

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي