طرز تهيه باقلوا

۱۳۸۸/۰۸/۰۲ | برچسب‌ها: | 0نظرات

تهيه اين شيريني سنتي يزد، كمي مشكل است. ولي مطمئناً اگر آنرا در منزل تهيه كنيد از طعم آن بيشتر لذت خواهيد برد.www.beterkoonim.com طرز تهيه باقلوا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

براي تهيه باقلوا بايد خميري مشابه خمير نان تهيه كنيد كه لواش باقلوا گفته مي شود و يك مايه محتوي پودر پسته كه در ميان باقلوا قرار مي گيرد و يك شربت كه براي شيرين كردن ، روي آن داده مي شود.

مواد لازم براي تهيه مايه داخل باقلوا

300 گرم

پودر پسته يا بادام

150 گرم

پودر قند

نصف قاشق غذا خوري

هل

طرزتهيه:www.beterkoonim.com طرز تهيه باقلوا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پودر بادام يا پسته را با پودر قند و هل خوب ، مخلوط كرده و آنرا نگه مي داريم.

مواد لازم براي تهيه شربت باقلوا

نيم كيلو

شكر

دوليوان

آب

نصف ليوان

گلاب

طرز تهيه:

شكر را با آب مخلوط كرده روي آتش مي گذاريم. زماني كه جوش آمد و كمي غليظ شد، گلاب را اضافه مي كنيم و پس از چند جوش ، ديگر شربت را از روي اجاق برداشته ، و از صافي رد مي كنيم و نگاه مي داريم تا در زمان لازم از آن استفاده كنيم.

مواد لازم براي تهيه لواش باقلوا

2عدد

زرده تخم مرغ

3قاشق سوپخوري

روغن مايع

نصف قاشق مرباخوري

بكينگ پودر

يك استكان

شير

100گرم

كره

كمي

نمك

كمي

گلاب

به مقدار كافي

آرد سفيد

طرز تهيه لواش باقلوا و طرز تهيه شيريني:www.beterkoonim.com طرز تهيه باقلوا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بيكينگ پودر و نمك را در شير حل كرده ، روغن و زرده هاي تخم مرغ را مخلوط كرده ، شير را به آن مي افزائيم وخوب مخلوط مي كنيم. آرد را الك كرده و كم كم به مايع موجود اضافه مي كنيم تا جايي كه خميرحاصله به دست نچسبد. خمير را در كيسه نايلوني گذاشته و مي گذاريم 1الي 2ساعت بماند. سپس ازخمير گلوله اي به اندازه يك نارنگي برداشته ، به وسيله وردنه آنرا كاملاً نازك مي كنيم. جعبه اي فلزي ( يا ظرفي كه قابل استفاده درفرباشد ) را انتخاب كرده و خمير را كف آن پهن مي كنيم . لواش دوم را به همين ترتيب پهن كرده و روي لايه ي اول لواش قرارمي دهيم سپس مايع ميان باقلوا كه محتوي بادام يا پسته است را روي 2 لايه خمير پهن مي كنيم و با دست كاملاً فشارمي دهيم سپس با دست كمي گلاب را روي لايه هاي مواد مي پاشيم. مجدداً يك لواش ديگر را باز كرده، با وردنه خوب نازك مي كنيم و روي موادمان قرار مي دهيم سپس كناره هاي اضافي خميرهاي لواش را با كارد جدا كرده و كل مواد را به صورت لوزي يا مربع برش مي دهيم. كره را داغ كرده و روي آن مي ريزيم . پس ازآنكه كره كاملاً جذب شیرینی شد جعبه باقلوا را درقسمت پائيني فري كه قبلا با حرارت 350 درجه بمدت 20 دقيقه گرم شده قرار مي دهيم و سپس10 الي 15 دقيقه ، شيريني را در پنجره بالايي قرار مي دهيم تا روي باقلوا طلايي رنگ شود. پس از خارج كردن باقلوا از فر، شربت تهيه شده را كم كم روي آن مي ريزيم تا كاملاً جذبش شود. و مي گذاريم شيريني سرد شود. اكنون باقلواي شما حاضر است . در صورت تمايل مجداً كمي شربت بتدريج روي باقلواها بريزيد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي