لازانيا با گوشت

۱۳۸۸/۰۷/۲۰ | برچسب‌ها: | 0نظرات

مواد لازم:
- لازانيا 1 بسته
- گوشت چرخ كرده 200 گرم
- پنير پيتزا 100 گرم
- پياز 2 عدد متوسط
- رب گوجه فرنگي 2 قاشق غذاخوري
- نمك و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
- آبليمو 2 تا 3 قاشق غذاخوري

* طرز تهيه:
1- پياز را خلال كرده، با مقدار كمي روغن سرخ كنيد و به آن كمي زردچوبه بزنيد. سپس گوشت چرخ كرده را كه با پياز رنده شده كاملاً مخلوط كرده ايد به آن اضافه كنيد و آن را تفت دهيد تا آب گوشت كشيده شود. رب را همراه با نمك و فلفل و آبليمو به مايه گوشتي اضافه كنيد و ته فنجان آب روي آن بريزيد و بگذاريد مايه گوشتي بجوشد و به روغن بيفتد.
2- خمير لازانيا را در ظرف نسبتاً بزرگ آب جوش كه به آن مقداري نمك و روغن مايع افزوده ايد، بريزيد و كمي زردچوبه به آن اضافه كنيد تا طعم و رنگ لازانيا بهتر شود. محتوي ظرف را به مدت 8 الي 10 دقيقه بگذاريد بجوشد تا خمير لازانيا نرم شود. سپس آب جوش را خالي كرده بجاي آن به تدريج آب سرد اضافه كنيد و اين عمل را 2 تا 3 بار تكرار كنيد، تا آب روي لازانيا سرد شود و خمير به هم نچسبد.
3- در يك ظرف پيركس كه كف آن را با كمي روغن آغشته كرده ايد، يك لايه خمير لازانيا قرار دهيد و روي آن مايه گوشتي و پنير پيتزاي رنده شده بريزيد. سپس يك رديف ديگر خمير قرار دهيد و روي آن مايه گوشتي و پنير پيتزا بريزيد. اين عمل را تكرار كنيد تا خمير لازانيا تمام شود. روي خمير مايه گوشتي و پنير پيتزاي رنده شده بريزيد و 4 يا 5 قاشق غذاخوري آب، كف ظرف بريزيد و درِ ظرف را گذاشته يا روي آن را با فويل آلومينيم بپوشانيد و 15 دقيقه در فر با حرارت 180 درجه سانتي گراد (350 درجه فانهايت) قرار داده، سپس درِ ظرف را برداشته و 15 دقيقه ديگر در همين دما قرار دهيد تا روي آن كمي برشته شود. خوراك لازانيا را با ظرف سر سفره بياوريد و با كارد آن را برش بزنيد.
نكته: خوراك لازانيا را مي توان به صورت دم كرده در قابلمه نچسب هم تهيه كرد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي