همه چیز درباره محسن یگانه

۱۳۸۸/۰۷/۲۸ | برچسب‌ها: | 0نظرات

بيوگرافي
در 23 ارديبهشت سال 1364 به دنيا آمدم، اصالتا اهل گنبدكاووس هستم. دو خواهر بزرگتر و يك برادر كوچكتر از خودم دارم. دانشجوي انصرافي رشته مهندسي صنايع هستم. پنج سالي مي‌شود كه در تهران ساكن هستم و در حال حاضر مجردم.

شرايط خانوادگي
پدرم را در جنگ تحميلي از دست دادم، مادرم هم استاد دانشگاه است و در اين چند سال همه تلاشش را مي‌كرد تا جاي خالي پدرمان را برايمان پر كند.

علاقه به موسيقي
اوايل خيلي به موسيقي علاقه نداشتم، دوست داشتم بازيگر شوم حتي به كلاس‌هاي تئاتر هم مي‌رفتم اما در سوم دبيرستان وقتي براي اولين بار ساز به دست گرفتم، نگاهم به موسيقي تغيير كرد. احساس كردم دريچه تازه‌اي به رويم باز شده است. از آن روز به بعد عشق من به موسيقي آغاز شد و تا به امروز هم كه ادامه دارد.

مخالفت خانواده
خانواده‌ام به شدت با فعاليت من در زمينه موسيقي مخالف بودند ولي پس از اين‌كه از ميزان علاقه من به اين حرفه مطلع شدند، دست از مخالفت برداشتند.

اولين آلبوم
اولين آلبومم هشت قطعه داشت. اين كار در حالي كه هنوز ماكت بود، به صورت غيرمجاز پخش شد. شايد در مورد غيرمجاز آمدن كارهاي بعدي‌ام مقصر بودم اما در رابطه با كار اولم كاملا بي‌تقصير بودم.
مدت‌هاست كه دور موسيقي زيرزميني را خط كشيدم. شايد در ابتداي راه يك خواننده با انگيزه دستيابي به شهرت، به موسيقي زيرزميني رو بياورد اما پس از گذشت مدتي متوجه خواهد شد كه اشتباه كرده است.

آهنگسازي و ترانه‌سرايي
در ابتداي ورودم به موسيقي دوست داشتم به عنوان آهنگساز و خواننده فعاليت كنم اما پس از مدتي تصميم گرفتم خواندن را هم تجربه كنم.

احساس واقعي
خوشحالم از اين‌كه كارهايم تا اين اندازه توانسته با مخاطب ارتباط برقرار كند. فكر مي‌كنم دليل برقراري اين ارتباط، صداقتي است كه در ترانه‌هايم وجود دارد.

ترانه‌سرايي
علاقه زيادي به ترانه‌سرايي دارم. قهرمان ترانه‌هايم هم يك پسر عاشق‌پيشه شكست‌خورده است.

اولين كار مجاز
اولين كار مجاز من آلبومي با عنوان «نفس‌هاي بي‌هدف» است. اين آلبوم نه قطعه دارد كه اگر مشكلي براي آن به وجود نيايد، تا چندي ديگر از ارشاد مجوز خواهد گرفت.

تنظيم جديد
در اين آلبوم قطعات نشكن دلمو، آخه دل من و بنويس از سرخط را بازخواني كرده‌ام اما مطمئن باشيد شش قطعه ديگر من به مراتب شنيدني‌تر از اين سه قطعه هستند.

ماه‌عسل
قبل از خواندن تيتراژ براي برنامه «ماه‌عسل» سه كار مناسبتي را اجرا كرده بودم كه البته هنوز آنها از صداوسيما پخش نشده است. زماني كه احسان عليخاني صداي من را زمان ساخت اين قطعات شنيد، از من دعوت به همكاري كرد. وقتي از طرف سازمان با من تماس گرفتند، تقريبا شوكه شدم چرا كه با وجود حساسيت‌هايي كه به خاطر كارهاي غيرمجازم روي من وجود داشت، فكر نمي‌كردم مرا انتخاب كنند.

تيتراژ
نمي‌خواهم به يك تيتراژ‌خوان تبديل شوم و براي مردم تكراري شوم، به همين خاطر سعي مي‌كنم بين كار بعدي‌ام فاصله بيندازم.

كنسرت
برگزاري كنسرت، آرزوي هر خواننده‌اي است. با اين‌كه در شهرهاي مختلف ايران كنسرت برگزار كردم، اما دوست دارم در تهران هم كنسرتي را اجرا كنم.

اجراي دوصدايي
صداي من به شدت به درد اجراي قطعات دوصدايي مي‌خورد. همكاري من با خواننده‌هاي ديگر هم به مذاق علاقمندان به موسيقي خوش آمد ولي من ديگر تصميمي براي اجراي كار دوصدايي ندارم.

خداحافظي
قصد ندارم خوانندگي را براي هميشه ادامه دهم. احتمالا تا سه، چهار سال ديگر و در اوج، از خوانندگي خداحافظي مي‌كنم.

بهترين‌ها
بهترين تنظيم‌كننده ايران بهروز صفاريان است همچنين بايد به نام شهاب اكبري هم اشاره كنم.

شان موسيقي
به نظر من يك خواننده بايد، شان موسيقي را حفظ كند و نبايد به خودش اجازه بدهد هر چيزي را بخواند چرا كه بايد براي موسيقي حرمت قائل بود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي