نكاتي درباره سيب زميني

۱۳۸۸/۰۷/۱۸ | برچسب‌ها: | 0نظرات

در اين مطلب نکات بسيار مفيدي درباره نگهداري و پخت و پز سيب‌زميني آورده شده است، که حتما براي هر خانم خانه‌داري مفيد مي‌باشد.
جلوگيري از ترك خوردن سيب زميني:
اگر مي‌خواهيد هنگام پختن ، سيب زميني شما ترك نخورد، قبل از پختن قدري كره يا روغن روي سيب زميني بماليد. با اين كار نه تنها سيب زميني ترك نمي‌خورد ، بلكه طعم بهتري هم پيدا مي كند.
رفع پوسيدگي سيب زميني:
اگر سيب زميني خام شما بر اثر گذشت زمان يا هر علت ديگر نرم و پلاسيده است، آنها را به مدت نيم ساعت درون آب سرد بريزيد. دوباره سفت شده و تازگي خود را باز مي‌يابند.
روش پخت سريع سيب زميني:
براي اين كه سيب زميني‌ها سريعتر پخته شود، يك جسم نوك تيز داخل آن فرو كنيد، تا سوراخ شود. سپس سيب زميني‌ها را داخل آب جوش بپزيد.
روش سرخ كردن سيب زميني:
بهترين روش براي سرخ كردن سيب زميني اين است كه ظرف گودي را انتخاب كرده تا نيمه آن روغن بريزيد. بعد از گرم شدن روغن، سيب زميني‌هاي خلال شده را داخل آن ريخته و بدون هم زدن آن منتظر بمانيد، بعد از چند دقيقه سيب زميني‌ها روي روغن قرار مي‌گيرند. آن ها را برداريد و مقداري ديگر سيب زميني داخل روغن بريزيد. به همين صورت تمام سيب زميني‌ها را سرخ كنيد. روغن باقي مانده از اين كار سفيد است و براي پخت مواد ديگر هم مي‌توانيد از آن استفاده كنيد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي