جدیدترین گفتگو با فاطمه معتمدآریا

۱۳۸۹/۰۵/۱۲ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://shahabmiss.persiangig.com/bazigar2/fateme%20motamed%20aria/motamedaria5.jpg


معتمدآریا درباره کمبود کمک‌های جمعی ازسوی سینماگران گفت: سینما یک کار جمعی است ولی متاسفانه در دهه‌های اخیر انسجام منظمی ندارد. این امر باعث شده که ما با هم به سختی بتوانیم درباره یک کار خیر فعالیت کنیم. سینما یک کار جمعی است که امروز در آن بمب افتاده است و هر فردی در یک گوشه‌ای حضور دارد.
ایلنا: نشست خبری و رسانه‌ای موسسه خیریه و فرهنگی و هنری مهرآفرین صبح امروز(۱۱مرداد) با حضور فاطمه معتمدآریا(سفیر مهرآفرین)، رضا درستکار(معاون فرهنگی) و فاطمه دانشور(مدیر موسسه) برگزار شد.
فاطمه معتمد‌آریا با اشاره به فعالیت‌های خیریه این موسسه گفت: کار من حرف زدن نیست بلکه از من دعوت شد و من در این موسسه مانند چند موسسه دیگر همکاری کردم زیرا من به جز کار فرهنگی؛ کار دیگری بلد نیستم.
وی ادامه داد: از نگاه من کار فرهنگی را از کودکان باید شروع کرد و مهمترین حامی کودکان نیز زنان هستند. فعالیت من به نوعی یارانه‌ای است که من بابت شهرت خود می‌دهم.
وی با اشاره به کمبود کارهای خیریه گفت: متاسفانه خیلی از موسسات مالی و بازرگانی اعتبار و اعتماد به کار خیر از طریق کار فرهنگی ندارد و حضور بازرگان معروف در سینما باعث می‌شود تا این سرمایه‌های خیر جمع‌آوری شود.
معتمدآریا با اشاره به مشکلات جامعه ایران گفت: جامعه ایران نیاز دارد تا در بخش‌هایی مانند بهداشت و درمان، بیکاری و بازنشستگی کمک شود اما متاسفانه مسوولیت‌هایی که باید از طریق دولت انجام شود امروز بر دوش بخش خصوصی افتاده است.
معتمدآریا با اشاره به اهمیت توجه به کودکان گفت: در این موسسه ما فقط کودکان ایرانی را تحت پوشش قرار نمی‌دهیم بلکه کودکان خارجی را که در ایران نیز ساکن هستند؛ یاری می‌کنیم.
وی با اشاره به لزوم همکاری مطبوعات و رسانه‌ها گفت: دوستان مطبوعاتی از دید من بخشی از کار خیر در موسسه هستند زیرا امروز زبان گویای هر عملی در جامعه مطبوعات است و نگاهی که مطبوعات دارند بسیار مهم است و این مطبوعات هستند که می‌توان ایجاد صلح و دوستی کنند و ما هر دو امروز به یکدیگر نیازمندیم.
معتمدآریا درباره کمبود کمک‌های جمعی ازسوی سینماگران گفت: سینما یک کار جمعی است ولی متاسفانه در دهه‌های اخیر انسجام منظمی ندارد. این امر باعث شده که ما با هم به سختی بتوانیم درباره یک کار خیر فعالیت کنیم. سینما یک کار جمعی است که امروز در آن بمب افتاده است و هر فردی در یک گوشه‌ای حضور دارد.
فاطمه دانشور(مدیر موسسه مهرآفرین) نیز با اشاره به فعالیت این موسسه گفت: من به‌عنوان یک زن بازرگان تصمیم گرفتم بخشی از دین خود را به جامعه ادا کنم. ما در این موسسه کودکان بدسرپرست و بدوالدین را تحت حمایت قرار می‌دهیم. از دید من برای ریشه‌کنی فقر باید کار فرهنگی کرد. معتقدم اگر اندیشه کودکان بارور شود؛ آنها موفق خواهند شد و مهمترین ماموریت ما نیز توانمندسازی کودکان و زنان آسیب‌پذیر و فراهم کردن شرایط کودکان بازمانده از تحصیل است.
وی ادامه داد: هم اکنون پیش از دو هزار و دویست کودک بدوالدین و دورمانده از تحصیل را تحت حمایت داریم که این کودکان در شهرهای بندرعباس، کرمان و هرمزگان تحت پوشش هستند.
همچنین بخش پژوهشکده در این موسسه راه اندازی کردیم که کار آن پژوهش درباره آسیب‌های مختلف اجتماعی است و در این راه با سازمان بهداشت نیز همکاری می‌کنیم.
در این پژوهش‌ها حداقل‌های زندگی سالم و مورد نیاز را استخراج کرده‌ایم.
دانشور با اشاره به مشکلات کودکان گفت: براساس آمار اعلام شده ازسوی مجلس شورای اسلامی؛ امروز ما پنج میلیون کودک بازمانده از تحصیل داریم که این آمار بسیار بدی است که نشان می‌دهد باید مسوولیت اجتماعی ما تقویت شود و ضمن گسترش مسوولیت اجتماعی از حالت سنتی خارج و به شیوه مدرن دربیاید.
وی با تاکید بر توجه به کودکان بازمانده از تحصیل گفت: پیش از ۲۰۰ کودک از کودکان بازمانده از تحصیل از بین ۲۲۰۰ کودک تحت پوشش انتخاب شده‌اند که همگی استعداد فوق‌العاده‌ای دارند.
تاسیس کارگروه‌هایی با حضور بیش از ۳ هزار یاور، تاسیس کارگروه‌های حقوقی جهت رایزنی مجلس، گسترش فعالیت‌ها به سراسر کشور، همکاری با سازمان‌های بین‌المللی، اهدای نشان‌های مهرآفرین به هنرمندان و افرادی همچون علی پروین، عزت الله انتظامی، ‌اجرای کنسرت‌های خیریه، برگزیدن سفیر یاران جوان مهرآفرین، تاسیس مدارس و موسسات فرهنگی در شهرهای تهران، تبریز و سایر نقاط کشور از جمله برنامه‌هایی بود که دانشوربه‌عنوان برنامه‌های فرهنگی و خیریه موسسه مهر آفرین به آنها اشاره کرد.
رضا درستکار نیز با اشاره به تاسیس موسسه مهرآفرین گفت: ‌موسسه مهرآفرین پس از تاسیس در ۳ سال گذشته با تغییر شرایط شرح وظایف خود تلاش کرده است در امور خیر به صورت جدی وارد شود و حرکت خود را در حوزه فرهنگی و اجتماعی پیش ببرد و در این راه از هنرمندان و ورزشکاران مختلف یاری خواسته و هنرمندان بسیاری همچون عزت الله انتظامی، رضا کیانیان، مجید مجیدی، حسن فتحی ضمن عضویت در مهرآفرین در کارهای خیر مشارکت کردند.
همچنین سفیر یاران مهرآفرین از نیروهای جوان انتخاب شدند و کنسرت‌هایی نیز با همکاری هنگامه اخوان، حمید حامی، محسن یگانه، رضا صادقی و بهنام ابطحی برگزار شده است.
۵ تهیه‌کننده سینما نیز عضو مهرآفرین هستند و به دنبال آن هستیم تا شرایطی را به وجود آوریم تا فیلم سینمایی مهرآفرین ساخته شود. ازسوی دیگر هنرمندان با برگزاری اکسپوها و نمایشگاه‌های مختلف همکاری خوبی را با موسسه داشته‌اند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي