پخش سریال “در مسیر زاینده ‌رود” باید متوقف شود

۱۳۸۹/۰۶/۰۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.naghdnews.ir/uploadcenter/uploads/1375126839.jpg

اعتراض به استفاده از لهجه اصفهانی در مجموعه در مسیر زاینده‌رود”. این خبر در هفته‌های اخیر زیاد شنیده شد و ترجیع بند تمام این اعتراضات عذرخواهی عوامل تولید بود و دعوت به سعه صدر برای تماشای سریالی که هدف کارگردانش در استفاده از این لهجه ایجاد جذابیت کاذب نبوده است. با عذرخواهی رسمی کارگردان و قول مساعد عوامل تولید برای تولید سه برنامه جهت معرفی بهتر اصفهان به نظر می‌رسید که این قائله ختم به خیر شود اما اظهار نظر اخیر استاندار اصفهان نشان می‌دهد که معترضان عزم راسخی بر موضع‌گیری‌های خود دارند و قرار نیست مرمدم اصفهان رابطه دوستانه با این سریال برقرار کنند.
بر اساس آخرین اخبار، استاندار اصفهان با انتقاد مجدد از سریال در مسیر زاینده‌رود خواستار توقف هرچه سریع‌تر این سریال شده است.

طبق گزارش فارس، علیرضا ذاکراصفهانی شنبه شب در جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان اصفهان، با اشاره به اینکه صدا و سیما باید بسترسازی مناسبی برای حضور مردم در کارهای خیر انجام دهد، اظهار داشت: صدا و سیما به جای فیلم‌هایی همچون «در مسیر زاینده‌رود» که هیچ سنخیتی با فرهنگ اصفهان ندارد، باید آثاری تولید کند که سبب تشویق مردم به عمل خیر شود.

وی با انتقاد مجدد از سریال در مسیر زاینده‌رود افزود: این فیلم پر از نقد و اشکال است و مردم فهیم و مسئولان اصفهان نیز خواستار جلوگیری از پخش این سریال هستند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مردم از استانداری توقع دارند که برای توقف این سریال تلاش کند، تاکید کرد: مسئولان صدا و سیما باید ساخت چنین مجموعه‌هایی را به هنرمندان اصفهان واگذار کنند، چراکه آنها شناخت عمیق‌تری از آداب، رسوم و فرهنگ اصفهان دارند و حداقل به لهجه اصفهانی کاملاً مسلط هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به دلیل روحیه معنوی که در ماه مبارک رمضان وجود دارد، میزان جرایم در این ماه همواره کاهش می‌یابد و فضای انسانی خاصی در جامعه مستولی می‌شود.

ذاکراصفهانی ادامه داد: فردی که در یک سانحه و به صورت غیرعمد دچار جرمی می‌شود و به زندان می‌افتد، آسیب‌های زیادی را به خود، خانواده و جامعه وارد می‌کند.

وی بیان داشت: کسی که در زندان است به لحاظ روحی و روانی آسیب فراوانی به اطرافیانش وارد می‌کند و سبب پریشان حالی اقتصادی و فرهنگی خانواده‌اش می‌شود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان خیرین بسیار زیادی دارد، گفت: امروز خیرین استان در قسمت‌های مختلفی همچون ساخت مسکن و مدرسه و بهداشت حضور فعالی دارند.

وی با اشاره به اینکه حجم عظیمی از خدمات درمانی و بهداشتی استان اصفهان توسط خیرین این استان اداره می‌شود، افزود: باید مجموعه اقدامات نیکوکاران و خیرین را به تصویر بکشیم تا به این وسیله بستری مناسب برای این نوع فعالیت‌ها در جامعه ایجاد کنیم

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي