خلاصه کنفرانس مطبوعاتی قطبی

۱۳۸۹/۰۶/۰۸ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://cinemaema.com/upload/Image/ghotbi(3).jpg
افشین قطبی در کنفرانس مطبوعاتی اش بیش از هر زمان دیگری سخن گفت که چکیده آن را می توانید در اینجا بخوانید:- مسعود شجاعی در یکی از دیدارهای تیم ملی که تعویض شد علیه من صحبت کرد اما وی جوان است و با کسب این تجربه شاید دیگر چنین کاری انجام ندهد. شجاعی بازیکن قدرتمندی است که می‌تواند به ما کمک کند و باید به اردو بازگردد. در اردو با او صحبت خواهم کرد و اگر شرایط تیم ملی را داشته باشد در بازی‌های بعد از او استفاده خواهیم کرد.
-  در صورت تکرار انتشار چنین مسائلی به رسانه‌ها هر بازیکنی که چنین رفتاری را مرتکب شود از تیم ملی کنار گذاشته خواهد شد.
-  محمد غلامی یکی از این بازیکنان است. بیش از یک سال و نیم است که این بازیکن را زیر نظر دارم و دوست دارم قبل از شروع جام ملت‌ها این بازیکن را در اردوی تیم ملی آزمایش کنم.
- مهرداد اولادی نیز یکی دیگر از بازیکنان مثمر ثمر است که می‌تواند به تیم ملی کمک کند اما به دلیل مشکلاتی که داشته نتوانسته در یک سال و نیم گذشته همراه ما باشد.
- در خط حمله با دعوت از بازیکنانی چون محمدرضا خلعتبری، محمد غلامی، مهرداد اولادی، هادی نوروزی و غلامرضا رضایی رقابت در این خط را دشوار کرده‌ایم.
- انتقادهای زیادی می‌شود که فرهاد مجیدی را دعوت نکردم اما هر کسی که از تفکرم آگاهی دارد می‌داند که من مجیدی را دوست دارم. مجیدی یکی از بهترین و اثر بخش‌ترین بازیکنان استقلال و فوتبال ایران است. همیشه نظر مثبتی روی مجیدی داشته‌ و خواهم داشت. قبل از دیدار دوستانه با مقدونیه مجیدی را به اردوی تیم ملی دعوت کردم و با وجود آنکه وی مصدوم بود اما شرایط بازی با اردن را پیدا کرد و اتفاقا یکی از اثرگذارترین بازیکنان تیم ملی در آن دیدار بود. بعد از دیدار با اردن مجیدی مصدوم شد و دیگر نتوانستیم در اردوهای تیم ملی از وی استفاده کنیم. مجیدی مهره‌ای تأثیرگذار و حساس در استقلال است اما زمانی که حساسیت کادر فنی و مسئولان استقلال را در دعوت از این بازیکن در اردوی تیم ملی دیدیم متوجه شدیم که می‌توانیم از او در اردوهای بعدی استفاده کنیم. زمانی که اسامی تیم ملی را اعلام می‌کنیم وقتی ۴ بازیکن از استقلال به تیم ملی دعوت می‌شوند آنها انتقاد می‌کنند که چرا ما ۴ بازیکن تیم ملی دعوت کرده‌ایم و وقتی هم که تعداد کمی دعوت می‌شوند دوباره معتقدند که چرا تعداد کمی دعوت شده‌اند.
- ۳۵ سال است که نتوانستیم به فینال جام ملت‌های آسیا برویم که دلیل آن نداشتن استعداد یا انگیزه نیست. دلیلش همین تفکرات است، تفکرات منفی.
- زمانی که هیدینگ سرمربی کره جنوبی شد از بازیکنی که ۱۳۲ بازی ملی داشت استفاده نکرد چون در آن شرایط تشخیص داد که از آن بازیکن استفاده نکند اما ۶ ماه مانده به جام جهانی او را به تیم ملی باز گرداند و او تأثیرگذارترین بازیکن شد.
-  خیلی از دوستان خبرنگار و هواداران دید احساسی نسبت به دعوت شدن بازیکنان دارند. زمانی که بازی استقلال و سپاهان برگزار شد در ورزشگاه بودم و می‌دیدم وقتی میلاد میداودی گل زد ۷۰ هزار نفر چطور شادی می‌کردند و پیش خود این حدس را می‌زدم که این همه هوادار پیش خود درباره من فکر می‌کنند که چرا نباید میداودی را به تیم ملی دعوت کرده باشم.
- تیموریان هر گاه که به تیم ملی دعوت شده بهترین بوده است. او در تورنمنت قطر نیز به گواه کارشناسان خارجی یکی از بهترین‌های تیم ملی بود. تیموریان به لحاظ جسمی یکی از آماده‌ترین بازیکنان است. شرایط بازی او بی‌نظیر است. در ساخت تیم من تیموریان یکی از مهمترین بازیکنان است و در پستی هم که بازی می‌کند چون رقابت کم است احساس می‌کنم می‌تواند دعوت شود و به تیم ملی کمک کند.
- وقتی آدم قول می‌دهد باید بتواند همه شرایط را کنترل کند ولی وقتی من نمی‌توانم چیزی را کنترل کنم قول دادن سخت می‌شود.
- ایمان مبعلی همان بازیکنی است که در مورد تیموریان گفتم. وظایفی که او داخل زمین انجام می‌دهد بی‌نظیر است و شخصیت او می‌تواند به تیم ملی کمک کند. گاهی شرایط یک باشگاه بهترین آن بازیکن را فراهم نمی‌کند اما همان بازیکن در تیم ملی نمایش خوبی دارد. من بازی‌های مختلفی را می‌توانم مثال بزنم که با حضور مبعلی در ترکیب تیم ملی شرایط عوض شد و او توانست تأثیرگذار باشد ضربه‌های ایستگاهی او بی‌نظیر است.
- شما از عملکرد میرزاپور گفتید اما این را در نظر نمی‌گیرید که او در تیمی بازی می‌کند که بهترین مهره‌های ایران را ندارد و ابتدای لیگ و با توجه به ناهماهنگی تیم ها عملکرد خوبی داشته است. چرا شما همه چیز را تقصیر گلر می‌اندازید و چرا عملکردهای خوب او را نمی‌بینید؟ میرزاپور ۷۰ بازی ملی دارد و میانگین گل خوردن او زیر یک است.
- اکنون در تیم ملی در خط حمله بازیکنانی مثل اولادی و غلامی هستند که می‌خواهند بجنگند. تعارف ندارم اگر میداودی نشان دهد که تشنه ما در تیم ملی است او را به تیم ملی دعوت می‌کنم.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي