شهریه دوره دستیاری دندانپزشکی اعلام شد:

۱۳۸۹/۰۶/۰۶ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.pezeshk.us/cms/wp-content/uploads/2008/01/40152.JPG

وزارت بهداشت، شهریه پذیرش در رشته - محلهای آزاد در دوره های تخصصی دندانپزشکی را برای کلیه دانشکده های دندانپزشکی مجری این دوره اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، کلیه داوطلبان متقاضی پذیرش در رشته - محلهای آزاد (با پرداخت شهریه) می توانند با اطلاع از جزئیات شهریه پذیرشهای آزاد در کلیه دانشکده های دندانپزشکی که بر اساس دستور العمل راهنمای آزمون بیست و سومین دوره پذیرش دستیار و مصوبات بیست و ششمین نشست شورا اعلام شده، انتخاب رشته کنند.

میزان شهریه دستیاران آزاد که از سال 87 - 86 اعلام شده بود و شهریه های تعیین شده پس از تصویب در هیئت امنای دانشگاههای علوم پزشکی لازم الاجرا است.

شهریه رشته های ارتودانتیکس و پروتزهای دندانی 150 میلیون ریال برای سال اول و برای سالهای بعد هر ساله به میزان 20 درصد افزایش شهریه خواهد داشت.

رشته های دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی کودکان، اندودانتیکس، پریودانتیکس، رادیولوژی دندان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت نیز دارای شهریه ای به میزان 100 میلیون ریال برای سال اول است که برای سالهای بعد هر سال افزایش شهریه ای به میزان 20 درصد اعمال می شود.

شهریه رشته های بیماریهای دهان و تشخیص و پاتولوژی فک و دهان نیز برای سال اول 50 میلیون ریال تعیین شده که برای سالهای بعد هر سال 20 درصد افزایش شهریه اعمال خواهد شد.

کلیه شهریه های مذکور برای کلیه مراکز آموزش دهنده اعم از سهمیه های آزاد در دانشگاههای دولتی - دانشگاههای آزاد و دانشگاه شاهد بوده و لازم الاجرا است.

بر اساس مصوبه بیست و ششمین نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی تبدیل پذیرش آزاد (با پرداخت شهریه) به شرط موافقت دانشگاه محل تحصیل به تعهد عام و یا خاص بلامانع است اما تبدیل تعهد عام و خاص به پذیرش آزاد ممنوع است.

به گزارش مهر، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بیست و چهارمین دوره آزمون دستیاری دندانپزشکی تا 6 شهریور ماه فرصت دارند 100 رشته - محل را در دوره های تخصصی دندانپزشکی انتخاب کنند. بر اساس ظرفیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، 375 نفر ظرفیت در رشته - محل های مختلف در تعهد عام، تعهد خاص آموزشی، تعهد خاص درمانی و پذیرش آزاد است.

17 دانشگاه علوم پزشکی در سهمیه تعهد آموزشی دستیار می پذیرند و 9 دانشگاه علوم پزشکی نیز نیازهای خود را در تعهد خاص درمانی اعلام کرده اند. کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته موظف هستند فرم تکمیل شده انتخاب رشته - محل خود را اسکن کنند و به صورت اینترنتی ارسال کنند.

رشته های انتخابی داوطلب شامل 10 رشته تخصصی اطفال، ترمیمی، جراحی فک و دهان، بیماریهای دهان، پاتولوژی دهان، پروتزهای دندانی، پریودانتیکس، اندودانتیکس، ارتودانتیکس و رادیولوژی است.

بیست و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار دندانپزشکی 14 مرداد ماه با حضور یک هزار و 868 داوطلب برگزار شد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي