معرفی فیلم‌ های تلویزیون در آخر هفته

۱۳۸۹/۰۶/۰۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.ideallife.ir/uploads/A0567253_3901.jpg

شبکه‌های مختلف سیما برای روزهای پایانی هفته فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی مختلفی را تدارک دیده‌اند.
فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی اروند، اگر باران ببارد، درباره برادر، از کوچه‌های باران، توماج، تنهایی و فقط ۲ ساعت چهارشنبه ۱۰شهریور مصادف با شهادت حضرت علی (ع) از شبکه‌های یک، دو، سه، چهار و تهران پخش می‌شوند. همچنین فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی دایره راز، پیوند، شب پدر، سرکو، آلاتریس، در مه الکتریکی، موش‌های تونل و چهره در غبار پنجشنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ شهریور ماه از شبکه‌های یک، دو، چهار، تهران و سیمای استان‌ها پخش می‌شود.

*«اروند»
فیلم تلویزیونی اروند به کارگردانی فیاض موسوی و تهیه کنندگی علی حجازی مهر چهارشنبه ۱۰شهریور مصادف با شهادت حضرت علی(ع) ساعت ۸ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.
پیدا شدن جنازه یک بسیجی در حاشیه رود اروند پلیس را به معمای پیچیده ای روبرو می کند. چرا که بسیجی به شهادت رسیده است و چند نوجوان دانشجو که جنازه را پیدا کرده‌اند، در نوک پیکان اتهام قرار دارند. در تحقیقات بیشتر معلوم می شود، بسیجی هویت یک رزمنده زمان جنگ را دارد که در همان زمان نیز به شهادت رسیده است. روبرویی با پیکر شهید موجب تعجب همرزمان او می شود.
کیکاوس یاکیده، رضا توکلی و راستین کبریتی در فیلم تلویزیونی “اروند “به ایفای نقش پرداختند.

*«اگر باران ببارد»
فیلم تلویزیونی اگرباران ببارد به نویسندگی و کارگردانی سید روح ا… حجازی چهارشنبه ۱۰شهریور مصادف با شهادت حضرت علی(ع) ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش می شود.
درخلاصه داستان فیلم آمده:مهتاب دانشجوی رشته معماری است که پس از چند جلسه صحبت با استاد راهنمایش دلبسته او می‌شود و علی‌رغم مخالفت‌های خانواده‌اش با او ازدواج می کند. اما زندگی با استاد که یک جانباز قطع نخاعی است، مهتاب را با واقعیت های تازه‌ای از زندگی روبرو می سازد.
در این فیلم تلویزیونی مهراوه شریفی نیا در نقش مهتاب در کنار دیگر بازیگرانی چون فریبا جدی کار، هدایت هاشمی، فرهاد اصلانی و … جلو دوربین هاشم مرادی به ایفای نقش پرداختند. این فیلم تلویزیونی را محسن طباطبائی‌پور برای گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تهیه کرده است.
از جمله عوامل تولید فیلم تلویزیونی «اگر باران ببارد» می‌توان به مجید هاشمی پور(صدابردار)، بابک پناهی (طراحی صحنه و لباس)، سعید ملکان( طراح گریم)، لقمان خالدی ( تدوین)، امید رئیس دانا( موسیقی) و داود طامهری (مدیرتولید)، مهراد جلوخانی (صداگذار) نام برد.

*«درباره برادر»
فیلم سینمایی «درباره برادر» به کارگردانی یوجی یامادا و تهیه کنندگی هیروشی فوکازاوا چهارشنبه ۱۰ شهریور ساعت ۱۷:۳۰ از شبکـه دو سیما روی آنتن می رود.
تتسورو برادر کوچکتر گینکو پزشک داروساز است که بعد از مرگ همسرخواهرش، از او و فرزندش مراقبت می کند. اومردی است شوخ طبع و بذله گو و تا حدودی بی مسئولیت که با رفتار و گفتار خود رفته رفته باعث آزاروشرمندگی آنها می شود و بعد ازخرابکاری که در مراسم سالگرد شوهر خواهرش و همچنین عروسی خواهرزاده اش کوهارو به بارمی آورد، ازسوی آنها موردسرزنش قرار گرفته و تا مدتها از آنها جدا می شود. یوآئوی وریوکیس درفیلم سینمایی ” درباره برادر ” محصول سال ۲۰۱۰ ژاپن ایفای نقش کرده‌اند.

*«از کوچه های باران»

فیلم تلویزیونی از کوچه های باران به کارگردانی سیدمجید موسویان و تهیه کنندگی احمد کاشانچی چهارشنبه ۱۰شهریور ساعت ۱۱:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می شود.
مشهدی حیات پیرزن ساده دل روستایی است که آرزو دارد قبل از مرگش به زیارت خانه خدا برود، ولی به علت عدم تمکن مالی تاکنون نتوانسته به این آرزو برسد. او قصد دارد با بافت قالیچه ای که گره به گره آن را با صلوات می‌بافد، پول سفر عمره خود را فراهم آورد. اما با پایان بافت این قالی یکی از بستگانش که در روستای مجاور زندگی می کند از داربست می افتد و با چند سر عائله خانه نشین می شود.
فیلم تلویزیونی از کوچه های باران از تولیدات گروه فیلم و سریال شبکه سه است.

* «توماج»

فیلم تلویزیونی توماج به تهیه کنندگی احمد حسین‌خانی در سالروز شهادت حضرت علی(ع) ساعت ۱۵:۴۵ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
جوان صیادی در یکی از شهرهای جنوبی(بوشهر) به دلیل تهمت دزدی که به وی می زنند تمام اعتبار خود را از دست داده و حتی در آستانه از دست دادن ارتباط با نامزد و همسر آینده اش است، شغل ماهیگیری را رها می کند و با واسطه دوستان در جایی مشغول می شود که فضای سنگین تهمت وی را با مشکلاتی مواجه می کند. طبق باوری که در شهر وجود دارد اگر کسی تا چهل روز قادر به صید ماهی نباشد مجرم تلقی می شود. لذا وی با خدا عهد می بندد که دوباره صیادی کند.
فرشته صدرعرفایی، مریم بوبانی و ایرج صغیری در فیلم تلویزیونی توماج به ایفای نقش پرداختند.

*«تنهایی»

فیلم تلویزیونی «تنهایی» چهارشنبه ۱۰شهریور ساعت ۱۱ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
حمید به دلیل قتل غیر عمد داماد خانواده (همسر خواهرش شیرین ) در زندان است که به دلیل بیماری پدر (آقابزرگ) هفت روز مرخصی می گیرد . آقا بزرگ بنا به وصیت خودش روزهای آخر عمر را می بایست در خانه باشد. حمید فرزند اول خانواده همواره مورد توجه پدر و مادر بوده است و همین موضوع باعث حسادت رضا (برادر کوچکتر حمید ) و سیمین می شود. حمید دائم مورد کنایه های رضا و سیمین قرار می گیرد . اما گویا مادر و عمه خانم (خواهر آقا بزرگ) رازی را پنهان می کنند که به خواست حمید تاکنون افشا نشده است.
رویا تیموریان، شهاب حسینی، مجید مظفری، لاله اسکندری و امیرحسن مدرس در فیلم تلویزیونی تنهایی بازی کرده اند.

*«فقط دو ساعت»
فیلم تلویزیونی فقط ۲ ساعت به کارگردانی عباس مرادیان چهارشنبه ۱۰شهریور ساعت ۱۳:۲۰ از شبکه تهــران سیما روی آنتن می رود.
داستان فیلم تلویزیونی فقط ۲ ساعت درباره مردی به نام محمود است که مدیرعامل یک شرکت است. او تا کنون در حساب کتابهایش مشکلی نداشته و زمانیکه به همراه دختر بیمارش به خانه می‌آید؛ دوستش ازبانک به او زنگ می زند و می گوید یک چک ۳۳۰ میلیون تومانی دارد که درحسابش موجودی کافی ندارد. او که در ابتدا آن را شوخی تلقی می کند، بالاخره با تذکرات جدی دوستش و بررسی شماره چک متوجه می شود که یک چک امانتی به صورت حامل در دست یکی ازهمکاران سابقش داشته و به نوعی او باعث به زندان افتادنش شده و حالا می خواهد با اجرا گذاشتن این چک و برگشت زدن آن، محمود را به زندان بیاندازد.
شهرام قائدی، ملیکا پارسا و اعظم اکبری در فیلم تلویزیونی فقط ۲ ساعت به ایفای نقش پرداختند.

*«دایره راز»
فیلم تلویزیونی «دایره راز» به کارگردانی و تهیه کنندگی افشین صادقی با بازی مسعود کرامتی، مجید مشیری، بهرام ابراهیمی و شهره سلطانی پنجشنبه ۱۱ شهریور ساعت ۱۴:۴۵ از شبکه یک سیما پخش می شود.
دو سال پیش اتومبیلی به بهروز شجره، پنجاه ساله می‌زند و فرار می‌کند، بهروز به کما می‌رود. پلیس سرنخی از راننده فراری پیدا نمی‌کند و احتمال می‌دهد که تصادف سهوی و بدون قصد قبلی بوده اما کم‌کم مشخص می‌شود بهروز که مهندس پیمانکار بوده مجتمعی هشت واحدی درکرج را به حدود چهل نفر فروخته، شاکیان مدام به دفتر کار تعطیل و سپس به خانه او می‌روند و طلبشان را می‌خواهند.

*«پیوند»
فیلم تلویزیونی «پیوند» به کارگردانی سعید ابراهیمی فر و تهیه کنندگی علیرضا سبط احمدی جمعه ۱۲ شهریور ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.
داستان فیلم تلویزیونی «پیوند» در مورد میلاد کودکی ایرانی است که بواسطه بیماری مغزی به کما می رود. همزمان با او در بیمارستان در بخش کودکان تعدادی بچه از فلسطین و غزه بستری کرده‌اند. یکی از آنها نوال دختر بچه فلسطینی است که علاه بر مجروحیت، نارسایی قلبی هم دارد. بعد از کش و قوسی پدر و مادر میلاد رضایت می دهند تا قلب میلاد به نوال پیوند زده شود و او از مرگ حتمی نجات پیدا می کند.
ژاله صامتی، مجید مظفری، بهروز بقایی، بهناز جعفری و ایرج سنجری در فیلم تلویزیونی پیوند محصول گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک بازی کرده‌اند.

*«شب پدر»

فیلم سینمایی «شب پدر» به کارگردانی محمدرضا صمدپور و تهیه کنندگی نگهدارحیدری رامشه جمعه ۱۲ شهریورماه ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم با بازی حسن جوهرچی، عسل بدیعی و کاظم افرندنیا می بینیم:علی پسر ۱۲ ساله¬ای است که پدرش در اثر سانحه ای هنگام فیلم برداری یک فیلم سینمایی، از ناحیه صورت دچار سوختگی شدیدی شده است. بدحالتی صورت پدر باعث شده آنها از محله قدیمیشان نقل مکان کرده به محل دیگری بروند. علی در مدرسه جدیدش، برای اینکه مجبور نباشد پدرش را بیاورد و در نتیجه هم شاگردی هایش او را ببینند چنین عنوان می کند که پدرش از دنیا رفته است.

*«سر کو»
فیلم تلویزیونی «سرکو» به کارگردانی ژول فارژ محصول سال ۲۰۰۶ فرانسه صبح پنجشنبه ۱۱شهریورساعت ۱۱ ازشبکه چهارسیما پخش می شود.
داستان حقیقی «سرکو» سال ۱۹۰۰ در امپراتوری روسیه روی داده است. دیمیتری قزاق براسب کوچک خاکستری خود سرکوسوار است و پس از ماجراهایی خارق العاده به سن پترزبورگ و به دربار تزارمی¬رسند. این قزاق جوان و اسبش عجیب ترین موفقیت سوارکاری تمامی دوران ها را به انجام رسانده اند، سفری واقعی که هر سوارکاری را شیفته می کند.

*«آلاتریس»

فیلم سینمایی آلاتریس ساخته آگوستین دیاز جمعه ۱۲شهریور ساعت ۸:۳۰ از شبکه چهار سیما پخش می شود.
در قرن هفدهم اسپانیا بزرگترین امپراطوری جهان است و فیلیپ چهارم پادشاه این سرزمین با اقتدار در حال فرمانروایی قلمرو خویش است و در این دنیا وظیفه صدراعظم او دوک الیوراس در اداره سرزمینها از اروپا تا فیلیپین و قسمت هایی از آمریکا و آفریقا بسیارسنگین است. اما اسپانیایی‌ها در تصرف سرزمین فلاندر مشکل بزرگی دارند و با مقاومت شدید سربازان آن منطقه مواجه هستند. آلاتریس یک کهنه سرباز شجاع اسپانیایی است که از جنگ فلاندر بازگشته است. او در عین حال برای کشتن دو انگلیسی از کلیسای تفتیش عقاید پول می‌گیرد، اما از کشتن آن دو امتناع می‌کند و با همکارش که این کار به آن دو واگذار شده است اختلاف پیدا می‌کند و کینه‌ای قدیمی بین آن دو بوجود می‌آید.
دیگو مرتنسونو و النا آنیا در فیلم سینمایی آلاتریس محصول۲۰۰۷ اسپانیا بازی کرده‌اند.

*«در مه الکتریکی»
جمعه ۱۲ شهریورماه ساعت ۲۰:۳۰ فیلم سینمایی در مه الکتریکی در قالب برنامه “سینما ۴ ” از شبکه چهارسیما پخش می شود.
در فیلم سینمایی در مه الکتریکی خواهید دید: به دنبال پیدا شدن جسد دختری به نام چری بلانگ در یک جنگل، دیو روبیچاکس پلیس جنایی سعی می کند قاتل را در ایالت نیو اورلئان شناسایی کند. او شواهد و مدارک را کنار هم می گذارد و تمام مظنونین را تحت نظر می‌گیرد. او در محل قتل چری زنجیرهایی را پیدا می کند که مربوط به قتل مرد سیاه پوستی است که در گذشته رخ داده اما هیچ گاه قاتل او مشخص نشده است. این مسائل نهایتا او را به یک کلوپ شبانه راهنمایی می کند.
جان گودمن و پیتر سارسگارد در فیلم سینمایی در مه الکتریکی به کارگردانی برتران تاورنیه محصول سال ۲۰۰۹ آمریکا و آلمان بازی کرده اند.

*«موش‌های تونل»
فیلم سینمایی موش‌های تونل به کارگردانی او بول جمعه ۱۲ شهریور ساعت ۱۴:۲۰ از شبکه تهران پخش خواهد شد.
موشهای تونل داستان سربازان خودباخته آمریکایی است که در جنگ ویتنام دست به کشتارهای زیادی زدند، اما در نهایت هیچ یک از آنها به کاری که می کردند معتقد نبودند.ترس آنها از ویتنامی ها بارها و بارها باعث مرگشان می شد و اغلب آنها مغلوب جنگهای زیرزمینی ویتنامی ها می شدند و در نهایت قصاوت و بی پایه بودن این جنگ از سوی آمریکا، باعث شکست آنها شد. اما نمایش این بی عدالتی آمریکاچه بر ویتنامی ها و چه برسربازان خودکاملاً نمود می یابد و در نهایت کلیه سربازان در یک جزیره هنگامی که محکوم به شکست می شوند ازسوی نیروهای خودی بمباران شده و همه می میرند.
مایکل پری، ویلسون بتل، میچ ایکینز و اریک ایدم درفـیـلـم سینمایی ” موشهای تونل ” محصول سال ۲۰۰۸ کشورهای کانادا وآلمان در ژانر درام،جنگی وحادثه¬ای ایفای نفش کرده اند.

*«چهره در غبار»

جمعه ساعت ۱۴ فیلم تلویزیونی «چهـره در غبار» به کارگردانی سیدرحیم حسینی از سیمای استانها پخش می شود.
در جریان حمله عراق به خرمشهر، زن نقش اول فیلم کشته می شود و فرزند نوزادی توسط یک سربازعراقی دل رحم به عراق برده می شود تا کودک از جریان جنگ دور باشد .بعد ازسال¬ها پدرکودک ( جهانگیرالماسی ) با پیدا کردن نشانه هایی از دخترش به عراق که در اشغال آمریکایی ها است می رود تا دخترش را پیداکند.
جهانگیر الماسی ، علیرضا اوسیوند، مهران رجبی و الیزابت امینی درفیلم تلویزیونی ” چـهـره درغبـار ” از تولیدات مرکز خوزستان درسال ۱۳۸۴ به عنوان بازیگران اصلی بازی کرده اند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي