ارائه جداول نرخ‌ سرویس مدارس به خانواده‌ ها

۱۳۸۹/۰۶/۰۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:nunA2n4yc-NS4M:http://217.25.61.8/Images/News/Larg_Pic/22-8-1386/IMAGE633305594017343750.jpg&t=1

رییس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران از افزایش حداکثر ۱۱ درصدی نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر زکریا یازرلو در مراسم امضای توافقنامه سرویس مدارس که بین دستگاه‌های حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، تاکسیرانی، راهنمایی و رانندگی و آموزش و پرورش منعقد شد، افزود: بر این اساس در سال تحصیلی جدید خدمات سالم، بهینه و بدون دغدغه‌ای به خانواده‌های شهر تهران ارائه می‌شود.
رییس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: بحث سرویس مدارس از موضوعات مهمی بود که دارای مولفه‌های متفاوتی بود و بر اساس توافقنامه‌ای که بین ارگان‌های ذیربط به امضا رسید، از امسال ساماندهی سرویس مدارس به ویژه در بخش «نرخ» براساس مصوبات شورای اسلامی شهر تهران صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: طبق آخرین مصوبه، حداکثر نرخ سرویس مدارس دانش‌آموزان شهر تهران تا سقف نرخ مصوب شورای اسلامی شهر تهران تعیین شده است که این نرخ، نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.
ارائه جداول نرخ‌ سرویس مدارس به خانواده‌ها
به گفته یازرلو، برای اینکه خانواده‌ها و همچنین انجمن اولیاء و مربیان مدارس بر نرخ سرویس مدارس اشراف داشته باشند، جداول مربوط به نرخ‌ها نیز به آنها ارائه خواهد شد.
وی عنوان کرد: سازمان آموزش و پرورش شهر تهران برای استفاده خانواده‌ها از خدمات سرویس مدارس برای فرزندانشان تدابیری اتخاذ کرده و در توافقنامه‌ای که به امضا رسیده، تمامی موارد ذکر شده است.
رییس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: مدارس یا انجمن اولیا و مربیانی که از سرویس مدارس معرفی شده از سوی شرکت‌های تاکسیرانی استفاده نکنند، از خدمات مصوب این توافقنامه برخورد نمی‌شوند و مسوولیت فرزندانشان بر عهده خودشان است.
یازرلو تصریح کرد: سال تحصیلی جدید را با حضور یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز و ۸۰ هزار فرهنگی در شش هزار و ۲۰۰ مدرسه و ۴۶ هزار کلاس درس آغاز خواهیم کرد.
تاکید بر استفاده از رانندگان دارای صلاحیت اخلاقی
در ادامه این مراسم مهندس تشکری هاشمی ـ معاون ترافیک شهردار تهران ـ نیز گفت: برای اینکه خانواده‌ها با آرامش خاطر فرزندانشان را به مدارس رهسپار کنند و همچنین فراهم آوردن نظم و انضباط که نتیجه یک مدیریت کارآمد است، این توافقنامه امضا شد.
وی ادامه داد: امروزه نظم و انضباط مهمترین دغدغه‌ شهر ماست و از امسال سرویس مدارس از اولین روز سال تحصیلی باید بتوانند به دانش‌آموزان شهر تهران سرویس دهی کنند تا خانواده‌ها دغدغه‌ و نگران ایاب و ذهاب فرزندانشان نباشند.
تشکری هاشمی خاطر نشان کرد: ایمنی دانش‌آموزان مهمترین مساله‌ایست که در گذشته به دلیل لجام‌ گسیختگی این امر را دچار مخاطره کرده بود، لذا در این مصوبه قانونی رعایت نکاتی همچون آموزش رانندگان و همچنین مباحث اخلاقی و فرهنگی آنها مورد تاکید قرار گرفته است.
به گفته وی، ساعات حدفاصل مدرسه تا منزل باید به محیطی کاملا فرهنگی و آموزشی سالم تبدیل شود و در این راستا بکارگیری و استفاده از رانندگان دارای صلاحیت اخلاقی مورد تاکید قرار گرفته است.
معاون ترافیک شهردار تهران همچنین با اشاره به نرخ سرویس مدارس نیز تاکید کرد: نرخ سرویس مدارس نیز در گذشته با مشکلات متعددی مواجه بود، اما با امضای این توافقنامه، خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به جداول نرخ‌ها، مازاد وجوه دریافتی را گزارش دهند.
وی یادآور شد: سامانه «۱۸۸۸» شهرداری تهران آماده دریافت هر گونه گزارش تخلفات است و با شرکت‌های متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.
تشکری هاشمی همچنین درباره تغییر ساعات آغاز به کار مدارس گفت: طرح ارائه شده، برای بررسی بیشتر به شورای ترافیک ارسال شده است.
با رانندگان متخلف به شدت برخورد می‌شود
سرهنگ بذرافشان ـ معاون رییس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ـ نیز در این رابطه توضیح داد: با کاری که امسال با همکاری سازمان آموزش و پرورش صورت گرفته است، مشکل سرویس مدارس را برای همیشه ساماندهی می‌کند.
وی همچنین اذعان کرد: با بکارگیری خودروهای سالم و ایمن ، شاهد حل بخشی از مشکلات ترافیکی شهر تهران نیز خواهیم بود.
معاون رییس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین اظهار کرد: انتظار داریم با هماهنگی‌های صورت گرفته با راهنمایی و رانندگی، ضمن استفاده و بکارگیری خودروهای سالم و رانندگان با صلاحیت، بر عملکرد سرویس مدارس نظارت دقیقی صورت گیرد، ضمن اینکه با رانندگان متخلف نیز به شدت برخورد می‌شود.
دانش‌آموزان با «سمند» و «پژو» به مدرسه می‌روند
همچنین سنندجی ـ مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ـ با بیان این که فعالیت سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید نیز همچون سال‌های گذشته انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: سال تحصیلی ۸۶ ــ ۸۵ تنها شش درصد از سهم جابجایی دانش‌آموزان را به عهده داشتیم، این در حالیست که در سال تحصیلی جدید این رقم به ۵۳ درصد افزایش یافته است که یک جهش بالایی را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: امسال یک‌هزار مدرسه در طرح ساماندهی سرویس مدارس شرکت می‌کنند که در این راستا با۵۰۰ مدرسه توافقنامه مربوطه امضا شد و ۵۰۰ مدرسه دیگر نیز پس از اعلام توافقنامه، برنامه‌ریزی‌ لازم صورت می‌گیرد.
به گفته وی، شش شرکت برای ساماندهی سرویس‌های مدارس از سوی سازمان تاکسرانی معرفی شده‌ است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تاکید کرد: امسال علاوه بر نصب برچسب بر شیشه جلوی خودروهای سرویس مدارس، یک برچسب طولی نیز در شیشه عقب این سرویس‌ها نصب خواهد شد تا نظارت دقیق‌تری نسبت به عملکرد سرویس‌های مدارس داشته باشیم.
وی عنوان کرد: با توجه به حساسیت امسال به روی سرویس‌های مدارس، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رانندگان از مهمترین برنامه‌های سازمان تاکسیرانی است. همچنین در شروع هر فصل و در طول سال تحصیلی تمام رانندگان باید ضمن حضور در کلاس‌های آموزشی از بروشور آموزشی ویژه‌ای که در بین آنها توزیع می‌شوند، بهره‌مند شوند.
سنندجی با اشاره به نرخ‌های مصوب شورای اسلامی شهر تهران در مورد سرویس‌های مدارس همچنین بیان کرد: این نرخ‌ها حداقل صفر تا پنج و حداکثر صفر تا ۳۰ کیلومتر تعیین شده است، بنابراین برای یک خودروی سواری که دارای چهار سرنشین است، برای ۲۶ روز کاری حداقل ۴۱ هزار تومان و حداکثر ۷۴ هزار تومان تعیین شده است، همچنین برای خودروهای «ون» نیز برای هر دانش‌آموز حداقل ۲۵ هزار تومان و حداکثر ۳۹ هزار تومان لحاظ شده است.
به گزارش ایسنا، وی همچنین تصریح کرد: برای توقف خودروهای سرویس مدارس تابلوهای ویژه تعبیه شده است و رانندگان موظفند در مکان‌های تعیین شده نسبت به پیاده و سوار کردن دانش‌آموزان مبادرت کنند.
به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش شهر تهران بر اساس دسته بندی که صورت گرفته است، تحت پوشش چهار شرکت قرار می‌گیرند که شرکت «باغ آسمان» شامل مناطق یک، چهار، هشت و ۱۳، شرکت «افق سیر آریا و پانیز » شامل مناطق پنج ، ۹، ۱۸ و ۱۹، شرکت «مهرگان الوند» شامل مناطق ۳، ۷، ۱۵ و ۱۶ و شرکت «هفت اقلیم کسری» مناطق شش، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ را شامل می‌شوند.
سنندجی در پایان با بیان اینکه نصب برچسب بر سرویس‌های مدارس از امروز آغاز شده و تا۲۰ شهریور ماه به اتمام می‌رسد، اضافه کرد: سرویس‌های مدارس از خودروهای «سمند» و «پژو» که زیر پنج سال عمر دارند، بهرمند می‌شوند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي