سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش فعال شد

۱۳۸۹/۰۵/۱۲ | برچسب‌ها: | 0نظرات

رییس مرکز اجرای آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سامانه انتخاب رشته مجازی برای داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند بر روی پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی http://www.sanjesh.org قرار گرفت.


محمود رضا رحیمیان در مصاحبه با واحد مرکزی خبرافزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته با خرید کارت اعتباری، می توانند پس از وارد کردن اطلاعات شخصی بر روی پایگاه اینترنتی سنجش از امکانات سامانه انتخاب رشته مجازی استفاده کنند. وی تصریح کرد: در این سامانه با توجه به رتبه و گروه آزمایشی داوطلب۲۵۰رشته به داوطلب پیشنهاد می شود.
رحیمیان گفت: سامانه انتخاب رشته مجازی این قابلیت را دارد که داوطلب با انتخاب یک رشته در استان مورد نظر از احتمال قبولی خود در مقاطع مختلف تحصیلی در آن رشته با خبر شود.
وی افزود: در این سامانه هر داوطلب می تواند اولویت های دوم و سوم خود را نیز انتخاب کند.
رییس مرکز اجرای آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به این که احتمال قبولی داوطلب با توجه به انتخاب رشته از طریق این سامانه، بیش از۹۰ درصد است گفت: این سامانه به گونه ای طراحی شده که رتبه داوطلب با رتبه مشابه شخصی که در کنکور سال گذشته دارای همین رتبه بوده است مطابقت داده و مقایسه می شود و سپس رشته های پیشنهادی به شخص داوطلب معرفی خواهد شد.
در آزمون سراسری امسال از مجموع شرکت کنندگان، ۸۹ درصد مجاز به انتخاب رشته شدند و داوطلبان می توانند انتخاب رشته نهایی خود را از ۱۶ تا ۱۸ مرداد انجام دهند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي