طرز تهيه سوپ خامه‌اي اسفناج ( سوپي از كشور مجارستان)

۱۳۸۸/۰۸/۰۲ | برچسب‌ها: | 0نظرات

www.beterkoonim.com طرز تهيه سوپ خامه‌اي اسفناج ( سوپي از كشور مجارستان)

يكي از خوشمزه‌ترين سوپ‌هاي زمستاني در كشور مجارستان، سوپ خامه‌اي اسفناج است و همان‌طور كه از نام آن پيداست، مواد اوليه آن را اسفناج و خامه تشكيل مي‌دهد.

البته گاهي اوقات زرده تخم مرغ را نيز به مواد داخل آن اضافه مي‌كنند.

مواد لازم براي 4 نفر:

500 گرم برگ اسفناج

5 پيمانه آب

2 عدد پياز (ريز خرد شود)

25 گرم يا 2 قاشق سوپ‌خوري كره

3 قاشق سوپ‌خوري آرد سفيد

يك پيمانه خامه

نمك و فلفل سياه به مقدار لازم

2 عدد تخم مرغ پخته براي تزئين

طرز تهيه:

1 – آب را در قابلمه‌اي بريزيد و روي شعله اجاق گاز قرار دهيد تا به جوش آيد. سپس اسفناج را به همان حالت درسته به آن اضافه كنيد و مدت 5 تا 6 دقيقه حرارت دهيد تا بپزد.

2 – برگ اسفناج پخته شده را از داخل آب بيرون آوريد و در دستگاه خردكن يا غذاساز آن را به پوره تبديل كنيد. قابلمه حاوي آب را نيز كنار بگذاريد.

3 – كره را داخل تابه‌اي بريزيد و روي شعله اجاق گاز قرار دهيد تا آب شود. سپس پياز خردشده را در آن تفت دهيد تا طلايي رنگ شود.

حالا پيازداغ را از روي اجاق برداريد و پس از اضافه كردن آرد، دوباره روي شعله اجاق گاز به مدت يك الي دو دقيقه حرارت دهيد تا آرد نيز سرخ شود.

4 – مخلوط پيازداغ و آرد سرخ‌شده را به آبي كه اسفناج در آن پخته شده است، بيفزاييد و روي شعله اجاق گاز قرار دهيد تا دوباره به جوش آمده و كمي غليظ شود.

5- سپس پوره اسفناج و خامه را به آن اضافه كرده و مدتي حرارت دهيد تا سوپ جا بيفتد و غلظت مناسبي پيدا كند.

6- در اين فاصله، نمك و فلفل مورد نياز را به سوپ اضافه كنيد.

7- در ضمن، تخم مرغ‌ها را هم در قابلمه كوچكي آب‌پز كنيد. در پايان، سوپ را در ظرف مورد نظر براي سرو بريزيد و تخم مرغ‌هاي پخته را هم با چاقو به دو نيم كرده و روي سوپ قرار دهيد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي