اسپاگتي با سس سبزيجات

۱۳۸۸/۰۷/۲۰ | برچسب‌ها: | 0نظرات

آشپزی- مريم رشدي:
براي درست‌كردن ماكاروني يا به‌قول ايتاليايي‌ها اسپاگتي، حتما لازم نيست از مخلوط گوشت چرخ‌كرده و رب گوجه‌فرنگي به‌عنوان سس استفاده كنيد.
اين غذا را در ايتاليا با انواع و اقسام سس‌ها درست مي‌كنند كه اسپاگتي با سس سبزيجات فصل، يكي از اين نمونه‌هاست.

مواد لازم براي 4 تا 6 نفر:

- فلفل دلمه‌اي؛ 2 عدد
- روغن زيتون؛ 2 قاشق سوپ‌خوري
- سير؛ 2 حبه (له شود)
- گوجه‌فرنگي؛ نيم كيلوگرم (پوست گرفته و رنده شود)
- كدو؛ 2 عدد (ريز خرد شود)
- پودر فلفل قرمز؛ يك قاشق چاي‌خوري سرخالي
- زيتون سياه؛ 45 گرم يا يك‌چهارم پيمانه
- ريحان تازه خردشده؛ 2 قاشق سوپ‌خوري
- ماكاروني رشته‌اي؛ نيم كيلوگرم
- پنير پارمسان يا پنير پيتزا؛ 50 گرم يا نصف پيمانه (رنده‌شده)

روش تهيه:

1 – فلفل دلمه‌اي‌ها را شسته و پس از خارج‌كردن تخم داخل آنها، به‌صورت خلالي خرد كنيد. سپس روغن را داخل تابه گودي بريزيد و روي شعله اجاق‌گاز قرار دهيد تا داغ شود. پس از آن، سير را اضافه كرده و روي حرارت كم، 30 ثانيه تفت دهيد.

2 – فلفل دلمه‌اي را نيز به همراه گوجه‌فرنگي، كدو و زيتون به سيرداغ اضافه كنيد و پس از اينكه مواد را به مدت 2 دقيقه تفت داديد، نصف پيمانه آب اضافه كنيد و 20 دقيقه صبر كنيد تا اين سس بپزد. ريحان خردشده را هم به همراه نمك و فلفل در مواد بريزيد.

3 – در اين فاصله زماني، قابلمه‌اي را تا نيمه از آب پر كرده و پس از اضافه‌كردن كمي نمك و روغن به آب، روي شعله اجاق‌گاز قرار دهيد تا به جوش آيد. پس از آن ماكاروني رشته‌اي را در آب بريزيدو مدت حدود 20 دقيقه حرارت دهيد تا ماكاروني كاملا پخته شود، سپس آن‌را آبكشي كنيد.

4 – در پايان، ماكاروني را در ظرف موردنظر بكشيد و سس را روي آن ريخته، سپس روي سس مقداري پنير پيتزا يا پنير پارمسان بريزيد.

نكته: ايتاليايي‌ها اين غذا را به همين ترتيب مي‌خورند ولي اگر شما ماكاروني را به‌صورت دم‌كرده دوست داريد، مي‌توانيد آن را به روش معمول دم كنيد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي