تمام مصاحبه های علی دائی

۱۳۸۸/۰۷/۱۲ | برچسب‌ها: | 0نظرات

دايي: آرزو دارم سرمربي تيم ملي شوم
يك صدم رفتاري كه با من شد با قلعه‌نويي نشد
عده‌اي دوست ندارند سرمربي پرسپوليس موفق شود
رييس فدراسيون بايد مستقل باشد


قهرمان ششمين دوره‌ي ليگ برتر فوتبال كشور در فصل جديد آغاز چندان موفقي نداشت، با اين حال سرمربي اين تيم معتقد است كه تيمش در اين فصل به دنبال دومين قهرماني متوالي در فوتبال ايران خواهد بود.

علي دايي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از روياهاي بلندپروازانه، آينده كاري و حتي درد دل‌هايش صحبت كرد كه در ادامه مي‌آيد:

* عملكرد سايپا در آغاز ليگ هفتم علاقه‌مندان به اين تيم را درمورد آينده نگران ساخته، شما نگران نيستيد؟

- آنچه در تمرينات مي‌بينم شرايط بسيار خوب بازيكنان است، تاكنون در بازي‌هايي شكست خورده‌ايم كه مستحق آن نبوديم.

اما، وقتي مي‌پذيريم كه فوتبال برد و باخت دارد و زيبايي آن نيز به همين اتفاقات است جايي براي نگراني نمي‌ماند. در حال حاضر بر روي نقاط ضعف‌مان كار مي‌كنيم و اميد بسياري دارم كه به زودي زود تيم ما شكل كامل مي‌گيرد و سايپايي مي‌شود كه همه آن را دوست دارند. به نظر من بازيكنان تيم به هماهنگي بيشتري نياز دارند.

* دليل اين ناهماهنگي چيست؟ آيا در يارگيري ناموفق بوديد؟

- زماني كه ما چند بازيكن را تنها 5، 6 روز مانده به آغاز رقابت‌ها در اختيار مي‌گيريم، طبيعي است كه هماهنگي اين نفرات با تيم زمان ببرد، البته بيشترين تحول در خط حمله بود چرا كه من، خليلي و مومن‌زاده به عنوان سه مهاجم اصلي و ثابت فصل گذشته ديگر حضور نداريم و با توجه به تغييرات در اين خط، مشكل اصلي ما نيز از همين نقطه است. ضمن آنكه يكي، دو گزينه براي خط حمله در نظر داشتيم كه نتوانستيم آنها را جذب كنيم اما، در حال حاضر با چند بازيكن در حال مذاكره هستيم تا خط حمله را تقويت كنيم. با اين وجود من به آينده بسيار اميدوارم و اطمينان دارم زماني كه گلزني‌هاي خط حمله سايپا آغاز شود بار ديگر دست نيافتني مي‌شويم.

* سايپا ليگ ششم قدرتمندتر بود يا سايپا ليگ هفتم؟

- معتقدم در اين فصل سايپا تيم بهتري است.

* قهرمانان ليگ برتر تاكنون در ليگ قهرمانان آسيا موفق نبوده‌اند، آيا سايپا اين طلسم را مي‌شكند؟

- بسيار زود است كه در اين مورد صحبت كنم، ابتدا بايد به دنبال تثبيت موقعيت در ليگ برتر باشيم. بازي‌هاي ليگ به ما كمك مي‌كند تا به طور كامل براي ليگ قهرمانان آسيا آماده شويم و نقاط ضعف و قوت تيم را تشخيص دهيم. قصد ندارم پيش‌بيني كنم اما، نبايد با چند نتيجه در ابتداي ليگ درمورد سايپا قضاوت كرد، اگر قرار بود ما تمام بازي‌هايمان را ببريم فصل پيش بايد با 100 امتياز قهرمان مي‌شديم، زماني ما 8 امتياز از استقلال پيش بوديم در هفته‌هاي پاياني آنها با 4 امتياز جلوتر بودند و در نهايت سايپا قهرمان شد، اين فوتبالي است كه از آن صحبت مي‌كنيم. من نيز قبول دارم كه سايپا افت كرده اما، به كارم و تيمم اعتقاد دارم و اينكه مي‌توانيم در ليگ آسيا نيز قهرمان شويم.

* آيا بين ليگ برتر، جام حذفي و ليگ قهرمانان اولويت گذاري كرده‌ايد؟

- ما قهرماني در هر سه جام را مي‌خواهيم، چرا كه سايپا در فصل گذشته نشان داد توانايي‌هاي بسياري دارد. در سايپا "نشد" معني ندارد. ما مي‌خواهيم نخستين تيمي باشيم كه دو قهرماني پياپي در ليگ برتر بدست مي‌آورد. ضمن آنكه معتقديم مي‌توانيم قهرماني در جام حذفي و ليگ قهرمانان آسيا را نيز بدست آوريم.

* با اين حال زمزمه‌هاي احتمال بركناري شما در صورت تداوم نتايج ضعيف سايپا به گوش مي‌رسد؟

- مديران سايپا همان هفته‌ي نخست مي‌توانستند من را اخراج كنند با سايپا قرارداد مادام العمر امضا نكرده‌ام كه بخواهم نگران باشم. اين حق سايپا است كه هر زمان خواست به قرارداد يك ساله‌اش با من پايان دهد. اما تاكنون چنين صحبتي نبوده است. هر زمان كه من را نخواهند بدون كوچكترين مشكلي با يكديگر خداحافظي مي‌كنيم و من به سراغ كارم مي‌روم. حتي اگر همين الان نيز به من بگويند از تيم بروم من اين كار را مي‌كنم. اما اطمينان دارم كه به زودي شرايط سايپا خوب مي‌شود.

* بعضي از بازيكناني كه در اين فصل از سايپا جدا شدند در اظهاراتي سياست‌هاي باشگاه را مورد انتقاد قرار دادند.

- در هر صورت جدايي بازيكناني چون يزداني، مومن‌زاده و خليلي سياست‌هاي باشگاه بوده است. آنها براي تيم زحمت بسياري كشيدند و آرزوي قلبي من موفقيت آنهاست. طي يكسال گذشته ما بدون كوچكترين مشكل در كنار يكديگر فعاليت كرده‌ايم و تمامي آنها در قهرماني سايپا نقش موثر داشته‌اند. اما، متاسفانه به دليل عدم توافق مالي آنها از سايپا رفتند. اين بازيكنان در ليست من حضور داشتند اما با باشگاه كنار نيامدند، در هر صورت من با هيچ كدام از اين بازيكنان مشكلي ندارم. حتي با حميد فرزانه كه كار غيرحرفه‌اي انجام داد و در شرايطي كه قرار بود با سايپا بماند با صبا باتري مذاكره كرد. در هر صورت ما به بازيكناني نياز داريم كه دلشان با سايپا باشد و هر زمان كه بازيكني دلش با سايپا نبود براي ماندن به وي اصرار نمي‌كنيم.

* آيا در صورت بهتر نشدن نتايج ممكن است علي دايي به دنياي فوتبال بازگردد؟

- به هيچوجه ديگر بازي نمي‌كنم، من مربي هستم و سعي مي‌كنم مشكلاتي را كه بوجود آمده است با بازيكناني كه به زودي به خدمت خواهيم گرفت جبران كنيم.

* به تازگي در كلاس‌هاي مربيگري شركت كرده‌ايد، اين كلاس‌ها چگونه بود و به چه عنواني بر روي نيمكت سايپا خواهيد نشست؟

- من دركلاس‌هاي B آسيا شركت كردم كه فوق‌العاده عالي بود و به همين دليل از "محصص" مسوول كميته‌ي آموزش فدراسيون فوتبال تشكر مي‌كنم. چرا كه فرصت بسيار خوبي براي افزايش سطح علمي من بود. قصد دارم تا در آينده نيز مدرك A مربي‌گري را بگيرم و در دوره‌هاي مربي‌گري در داخل يا خارج از ايران شركت كنم. ضمن آن كه اكنون با مدرك B مي‌توانم به عنوان مربي بر روي نيمكت سايپا بنشينم.

* علي دايي سابقه‌ي كار با مربيان بزرگي را دارد. آيا اين موضوع تاثيرش را در كار شما نشان مي‌دهد؟

- من از زمان حضور در فوتبال اروپا نكات بسياري ياد گرفته‌ام و از هر زمان و موقعيتي نيز براي يادگيري استفاده مي‌كنم. در هر صورت اين شانس را داشته‌ام كه هم از نظر تجربي و هم از نظر علمي سطح داشته‌هاي خود را افزايش دهم. اما هيچ گاه براي دانستن كافي نيست و بايد اطلاعات خود را افزايش دهم. اكنون نيز در زمينه‌ي علمي قصد دارم تا پس از گرفتن مدرك فوق ليسانس تربيت بدني دكتراي اين رشته را بگيريم و از هر فردي كه كوچكترين نكته‌اي را به من آموزش دهد قدرداني مي‌كنم.

* شما به عنوان بازيكن جام جهاني، فينال ليگ قهرمانان اروپا و موفقيت‌هاي ديگري را تجربه كرده‌ايد كه شايد آرزوي هر بازيكني باشد، اكنون به عنوان يك مربي چه آرزوهايي در سر داريد؟

- آرزوهاي بسيار بزرگي دارم كه اميدوارم با سعي و تلاش به آنها برسم. من در آغاز راه مربيگري قرار دارم و اميدوارم در آينده با آنچه كه فرا مي‌گيرم بتوانم موفق‌تر شوم. در هر صورت روياهاي بزرگي در سر دارم كه با اميد به خدا مي‌خواهم به آنها برسم.

* آيا مربي‌گري در پرسپوليس و حتي تيم ملي جزو اين آرزوها نيست؟

- من پرسپوليس را كه سال‌ها با عشق در آن بازي كرده‌ام بسيار دوست دارم و بيشتر از آن تيم ملي ايران را كه هرچه دارم از آن دارم، بخصوص لطف مردم را. اكنون بسيار دوست دارم كه بتوانم روزي به پرسپوليس كمك كنم و موجب افتخارم خواهد بود تا هدايت تيم ملي را برعهده بگيرم اما، اكنون سرمربي سايپا هستم و تمام فكر و ذكرم سايپا است. با اين حال طبيعي است كه سرمربيگري در تيم ملي جزئي از آرزوهاي من باشد.

* ممكن است علي دايي روزي مديريت در فوتبال را نيز تجربه كند؟

- براي اين پيش‌بيني بسيار زود است. در هر صورت بايد علم خود را افزايش دهم تا بتوانم در جايي كه مي‌توانم به فوتبال كمك كنم.

* آيا يك آناليزور در عرصه‌ي فني يك تيم نيز صاحب نظر است؟

- در سال‌هايي كه در فوتبال اروپا بودم آناليزور بيشتر به عنوان ابزاري در اختيار مربي بود و در كار فني دخالتي نمي‌كرد. اين سرمربي است كه تصميم نهايي را مي‌گيرد.

* قطبي به عنوان آناليزور تيم ملي كره جنوبي اكنون سرمربي پرسپوليس است. آيا وي مي‌تواند به پرسپوليس كمك كند؟

- من براي قطبي آرزوي موفقيت دارم. شناختي از كار وي و تجربيات گذشته‌اش ندارم كه بخواهم درمورد وي اظهار نظر كنم. اما، اگر باشگاه ابزار لازم را در اختيار اين مربي قرار دهد و تا آخر از وي حمايت كند قطبي مي‌تواند در پرسپوليس موفق شود. آرزوي من موفقيت تمامي مربيان ايران است اما، درمورد پرسپوليس عده‌اي دوست ندارند كه سرمربي اين تيم موفق شود. من در آخرين سال حضورم در اين باشگاه زماني كه بگوويچ سرمربي بود، شاهد اتفاقات بسياري بودم كه اميدوارم اين بار كاشاني اجازه ندهد همان حاشيه‌ها تكرار شود و افرادي بتوانند در كار سرمربي پرسپوليس دخالت كنند. در اين صورت پرسپوليس مي‌تواند جزء مدعيان قهرماني ليگ برتر باشد.

* انتخابات فدراسيون فوتبال در راه است. چه تحليلي از اين انتخابات داريد؟ به نظر شما مدير ورزشي بهتر است يا غيرورزشي؟

- در مورد انتخابات نظر خاصي ندارم. چرا كه نمي‌دانم چه كساني كانديدا مي‌شوند. اميدوارم فردي كه رييس فدراسيون مي‌شود با قدرت و مستقل باشد، تا آن اندازه كه بتواند با قدرت و نظر خودش تصميم‌گيري كند. عقيده ندارم كه مدير آينده‌ي فدراسيون بايد به طور قطعي ورزشي باشد. چرا كه در باشگاه بارسلونا و يا ساير باشگاه‌هاي بزرگ فوتبال جهان مديراني كه خود ورزشكار نبوده‌اند حضور دارند كه بسيار موفق هستند. اما، مدير آينده‌ي فدراسيون فوتبال اگر ورزشي نباشد بايد از مشاوران خوب ورزشي بهره‌مند شوند.

* چه پيشنهادي براي رييس آينده‌ي فدراسيون فوتبال داريد؟

- برنامه‌ريزي درست مي‌تواند كمك بسياري به فوتبال ايران كند. آيين نامه‌ي انضباطي و نقل و انتقالات فوتبال نيازمند بازنگري كارشناسي است. در حال حاضر فصل نقل و انتقالات تا پنج روز مانده به آغاز رقابت‌ها ادامه دارد و بدين ترتيب بازيكنان مي‌توانند براي باشگاه‌ها شرايط مختلفي بگذارند و در نهايت نيز به قول خود عمل نكنند، بهتر است فصل نقل و انتقالات يك ماه پيش از آغاز ليگ به پايان برسد. در هر صورت مهمترين نياز فوتبال ما تقويم برنامه‌ريزي شده است.

* اظهارات‌تان درمورد نقل و انتقالات آيا به موضوع حميد شفيعي ارتباط دارد؟

- درمورد شفيعي هيچ صحبتي با اين بازيكن نداشته‌ام و به هيچ عنوان در جريان جذب وي در سايپا و يا رفتنش به استقلال نبودم. در هر صورت شفيعي دلش با استقلال بود و اگر به سايپا نيز مي‌آمد نمي‌توانست براي ما مثمرثمر باشد.

* تاكنون درمورد تيم ملي كمتر صحبت كرده‌ايد اما، به تازگي از قول شما عنوان شد كه نتايج تيم ملي در جام ملت‌ها همه چيز را روشن كرد. در اين مورد واضح‌تر صحبت كنيد؟

- من چنين جمله‌اي نگفتم. البته درمورد تيم ملي صحبت كردم. اما با اين حال صحبت كردن درمورد مسائل حاشيه‌اي را مفيد نمي‌دانم، پس از جام ملت‌ها حرف‌هاي بسياري درمورد تيم ملي زده شد اما، زماني كه كسي نه به اين حرف‌ها گوش مي‌كند و نه عمل مي‌كند، ديگر اين اظهارات فايده‌اي ندارد. من اعتقاد دارم كه حقايق بسياري روشن شده است، با اين حال نمي‌خواهم در مورد تيم ملي زياد صحبت كنم. چرا كه در اين شرايط بيهوده است.

* با اين حال نتايج منفي در هر تيمي انتقاد را در پي دارد. آيا شما انتقاداتي كه از تيم ملي شد را منصفانه مي‌دانيد؟

- زماني كه تيمي بد كار مي‌كند معلوم است كه بازتاب منفي دارد. زماني كه سايپا نتيجه نمي‌گيرد من انتظار تعريف و تمجيد ندارم. در هر صورت افرادي كه از تيم ملي انتقاد مي‌كنند نيز همين موضوع را در نظر مي‌گيرند. برخوردهايي كه پس از جام جهاني آلمان با من شد بسيار بدتر بود. پس از 13 سال كه با عشق براي تيم ملي بازي كردم برخوردي با من شد كه انتظارش را نداشتم و شايد با هيچ فرد ديگري در اين مملكت چنين برخوردي نشده است. در آن زمان سرمربي تيم ملي اعلام كرد كه من در تاكتيك بازي وي جايي ندارم و رسانه‌ها، صدا و سيما شروع به انتقاد از من كردند، با اين حال تاريخ هميشه مي‌ماند و آن كسي كه سرش را بالا آورد و با اعتقاد به كارش ادامه داد، من بودم. پس از 13 سال برخوردي با من شد كه يك صدم آن با قلعه‌نويي صورت نگرفت. در هر صورت من با سرمربي تيم ملي مشكلي ندارم و اميدوارم اگر قلعه‌نويي در تيم ملي مي‌ماند موفق شود. چرا كه موفقيت مربيان ايراني را دوست دارم. من دشمن قلعه‌نويي نيستم، بلكه تنها نظراتي را كه تصور مي‌كنم براي فوتبال ايران مفيد است، بيان مي‌كنم.

* آيا قلعه‌نويي در جام ملت‌ها موفق نبود؟

- بهتر است از منتقدان ايشان سوال كنيد، در اين مورد من بسيار كم صحبت كرده‌ام. اما، نتايج خود گويا است. تيم ملي آرزو و اميد 70 ميليون نفر بوده است و زماني كه نتيجه نگيرد نبايد انتظار تعريف داشت. اگر من در سايپا ناموفق باشم در كل شايد يك ميليون نفر نيز ناراحت نشوند، چرا كه در اينجا علي دايي يا يك باشگاه شكست خورده است اما، زماني كه تيم ملي نتيجه نگيرد يك ملت 70 ميليون نفري سرخورده مي‌شود و بايد چهار سال ديگر براي موفقيت انتظار بكشند.

* درمورد عضويت‌تان در كميته‌ي فوتبال فيفا توضيح دهيد؟

- من عضو كميته‌ي فوتبال فيفا هستم، جايي كه بزرگان فوتبال چون بكن بائر در آن حضور دارند. البته هنوز در جلسات اين كميته شركت نكرده‌ام و به تازگي مداركم را براي آنها ارسال كرده‌ام. منتظرم تا پس از شركت در نخستين جلسه با وظايفم در اين كميته آشنا شوم.

* رابطه علي دايي با مطبوعات چگونه است؟

- مطبوعات نقش بزرگي در سازندگي و تخريب دارند. من از مطبوعات صدمه بسياري خورده‌ام و در مقابل انتقاداتي نيز وجود داشته است كه من را به خود آورده است. حتي برخي نكات آموزشي نيز وجود داشته است كه من از مطبوعات استفاده كردم.


دايي: تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا، حرفي براي گفتن نداشت

پس از حضور يك دهه‌اي در فوتبال ملي توانست گوي سبقت را از فرانتس پوشكاش مجارستاني بربايد و خود را به عنوان برترين گلزن تاريخ فوتبال جهان معرفي كند.
وقتي بنا به دلايلي به تيم ملي دعوت نشد در عرصه‌اي جديد و لباس مربيگري كه ناخواسته آن را بر تن كرد باز هم شگفتي آفريد و تيم فوتبال سايپا را به قهرماني ليگ ششم حرفه‌اي رهنمون ساخت.

پس از اين قهرماني كه توانست مهر تأييدي بر توانايي‌هاي او بگذارد فيفا نام علي دايي را در ليست كميته فوتبال خود قرار داد تا در كنار بزرگان اين رشته در بحث كلان تصميم‌گيري كند.

با پايان يافتن اردوي تداركاتي تيم فوتبال سايپا در كشور قبرس فرصتي به گروه فوتبال خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا)؛ دقايقي با علي دايي به گفت و گو پرداخت كه ماحصل آن را در ذيل مي‌خوانيد:

در مجموع اردوي تداركاتي كه سايپا در قبرس برپا كرده بود تا چند درصد توانست انتظارات شما را برآورده كند؟

سايپا در اين اردو بدون در اختيار داشتن تمام پتانسيل خود خوب كار كرد و بازيكنانم توانست خود را با شرايط محيطي تطبيق دهند. عدم حضور نفراتي مثل سيدجلال حسيني، حبيب هوشيار، سعيد شادماني و تعدادي از جوانان جوياي نام تيم كه به دلايل عدم صدور رواديد و مصدوميت نتوانسته بود ما را همراهي كنند مقداري بر كيفيت كار تاكتيكي سايپا تأثير گذاشته بود.

سايپا در طول مدت برپايي اين اردو تنها يك ديدار تداركاتي مقابل آپوئل نيكوزيا انجام داد و با اختلافي فاحش شكستي پرگل را پذيرفت، از اين مصاف دوستانه چه استفاده‌اي كرديد؟

به جرأت مي‌گويم كه سايپا در هيچ يك از دقايق ديدار عقب نكشيد و مستحق شكست خوردن هم نبود، متأسفانه تيم آپوئل نيكوزيا با 14 نفر مقابل ما به ميدان آمده بود و تيم داوري هم با قضاوتي ناعادلانه راه پيروزي آنها را هموار كرد.

اما به شخصه از فوتبال سريعي كه اين تيم درجه سومي اروپا به نمايش گذاشت تجربياتي كسب كردم و آن را در جهت رفع معضلات تاكتيكي تيم به كار خواهم گرفت.

تغييراتي كه در اسکلت اصلي تيم قهرمان فصل گذشته ليگ به وجود آمده باعث نگراني شما نشده است؟

به هيچ وجه، ما خوشبختانه نزديك به 70 درصد تركيب فصل گذشته خود را حفظ كرديم و تغييرات آنچنان محسوسي در تركيب تيم به وجود نيامده است. بازيكناني را هم كه به خدمت گرفتيم حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارند و قطعا كمك حال ما خواهند بود.

نفرات جديد كه به خدمت گرفته‌ايد تا چه حدي توانسته‌اند انتظارات را برآورده كنند؟

خوشبختانه تمام اين نفرات با نظر شخص بنده جذب شده‌اند و از پتانسيل بالايي برخوردار هستند. در كنار بازيكنان داخلي كه به عضويت سايپا درآمده اند،يک مهاجم 21 ساله‌اي از برزيل را جذب كرديم كه در ليگ هفتم حرفه‌اي قطعا عملكردش چشم‌ها را به خود خيره خواهد كرد.

سايپا در فصل بدنسازي بايد به مصاف سپاهان برود و ديدار سوپر جام باشگاه‌هاي ايران را برگزار كند، اين ديدار را چه طور ارزيابي مي‌كنيد؟

به شخصه هيچ شناختي از سپاهان جديد ندارم، ولي چيزي كه مسلم است آنها همواره از تاكتيك مناسبي استفاده مي‌كنند و تقابل اين 2 تيم با انگيزه‌هاي متفاوت قطعا حساسيت‌هاي زيادي را هم به همراه خواهد داشت. اين تصميمي است كه سازمان ليگ گرفته و هر 2 تيم بايد در كوران دوران بدنسازي مقابل هم قرار بگيرند.

سايپا درست در حال حاضر مشكلاتي را دارد كه سپاهان در فصل گذشته آن را تجربه كرد يعني حضور همزمان در ليگ برتر، جام حذفي و ليگ قهرمانان آسيا، براي غلبه بر اين مشكلات چه تدابيري را اتخاذ كرده‌ايد؟

دقيقا به خاطر همين مشكلاتي كه از آنها نام برديد بازيكناني را به خدمت گرفتيم كه مي‌توانند در 3 رده سني جوانان، اميد و بزرگسالان بازي كنند و اين دست ما را باز خواهد گذاشت تا با تقسيم قواي تيمي در هر 3 جبهه عملكرد مطلوبي داشته باشيم.

و بار ديگر افتخار جهاني نصيب علي دايي شد و او توانست به عضويت كميته فوتبال فيفا درآيد، در اين خصوص چه نظري داريد؟

به عنوان يك ايراني افتخار مي‌كنم كه در اين كميته عضويت پيدا كردم و مي‌توانم همچون گذشته به كشورم خدمت كنم. قطعا حضور در كنار بزرگان فوتبال جهان و عضويت در كميته فوتبال فيفا افتخار ديگري را نصيب فوتبال ايران كرده و من از اين كه توانسته‌ام زمينه شادي دل مردم كشورم را فراهم كنم به خودم مي‌بالم.

جام ملت‌هاي آسيا در مالزي بدون حضور علي دايي برگزار شد و تيم ملي كشورمان نتوانست انتظارات را برآورده كند...

دوست ندارم درخصوص عدم حضور علي دايي صحبت كنم و به مسائلي كه در گذشته اتفاق افتاده بپردازم.

ولي علي دايي كاپيتان تيم ملي ايران بوده و بهترين گلزن فوتبال جهان و قطعا او با اين كارنامه مي‌تواند درخصوص عملكرد تيم ملي توضيحاتي بدهد. اين را به خاطر شرايطي بيان كردم كه مهاجمين تيم ملي در طول 4 ديدار نتوانستند توپي را از خط دروازه‌اي عبور دهند؟

تمام بازيكنان تيم ملي تك‌تك هرچه در چنته داشتند رو كردند و هيچ فردي كم كاري نكرد، ولي در مجموع بي‌برنامه بودن تيم ملي نگذاشت كه انتظارات برآورده شود و ما در شرايطي كه عملا خنثي عمل كرديم و حرفي براي گفتن نداشتيم از گردونه رقابت‌ها كنار رفتيم.

و آيا در حال حاضر كه علي دايي تيم سايپا را شخصا از ابتداي فصل ساخته و پرداخته كرده قول قهرماني در ليگ هفتم حرفه‌اي، جام حذفي و حتي ليگ قهرمانان آسيا را مي‌دهد؟

شك كنيد كه سايپا هم همانند ساير مدعيان به دنبال كسب قهرماني است و سعي خواهد كرد از اعتبار سال گذشته خود دفاع كند.

گفت و گو:سيد مسعود غياثيان

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي