انرژي مثبت با شمع

۱۳۸۸/۰۷/۱۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات

شمع از آن دسته كالاهايي است كه همانند گل، هم در مراسم شادي و هم عزاداري به كار مي‌رود و اين در حالي است كه تاريخ بسيار كهني در زندگي بشر دارد.
در واقع پيش از اختراع برق اين شمع‌ها بودند كه تاريكي شب را براي انسان‌ها روشن مي‌كردند. بسياري از ما، ‌شمع را تنها به عنوان يكي از عناصر تزييني خانه به حساب مي‌آوريم.
اما بايد گفت كه شمع‌ها جدا از كارايي خود كه ايجاد روشنايي است، منبع انرژي مثبت هستند و محيط خانه را گرم و دلپذير مي‌كنند.
براي آنكه شمع‌هاي شما مدت زمان طولاني‌تري بسوزند و همچنين اشك كمتري در اثر سوختن آنها حاصل شود، آنها را چند ساعت قبل از روشن كردن، در فريزر يا جايخي يخچال قرار دهيد؛
اين كار به لحاظ اقتصادي نيز براي شما بسيار به‌صرفه‌ خواهد بود. اگرچه اين روزها شمع‌هاي بدون اشكي به بازار آمده‌اند كه به دليل ايجاد تغييرات در مواد سازنده اشك نمي‌ريزند، ولي بعضي‌ها عقيده دارند شمع‌هاي معمولي را نيز مي‌توان به شمع‌هاي كم‌اشك يا حتي بدون اشك تبديل كرد.
براي اين منظور، شمع را براي چند‌ساعت در محلول آب نمك خيس كنيد. حتما شما هم مي دانيد كه مي توان از تكه شمع‌هاي باقيمانده پس از سوختن يك شمع استفاده و آن را به يك شمع جديد تبديل كرد.
به اين منظور خرده‌هاي شمع را جمع‌آوري كنيد و در يك ظرف فلزي حرارت دهيد تا آب شود. سپس مايع را داخل قالب شمع ريخته و داخل آن يك فتيله بگذاريد.
همچنين براي اينكه شمع‌ها در هواي آزاد و در معرض باد خاموش نشوند، مي‌توان از ليوان يا بطري‌هاي پلاستيكي استفاده كرد و شمع را درون آن قرار داد. براي تميز‌كردن شمع‌ها بهترين روش به كار بردن الكل صنعتي است.
با توجه به اينكه شمع‌ها چرب هستند به سرعت گرد و خاك را به خود جذب كرده و تيره مي‌شوند.
اگر شمع شما خيلي كثيف شده است، ابتدا آن را با آب و صابون شسته و خشك كنيد و سپس يك پنبه آغشته به الكل صنعتي روي آن بكشيد.
در هنگام استفاده از شمع بايد برخي نكات ايمني را هم رعايت كرد. براي مثال هيچ گاه شمع را بدون جاشمعي روشن نكنيد و از قرار دادن شمع‌ها در دسترس كودكان بپرهيزيد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي