بهترین آنتی‌ویروس جهان کدام است ؟

۱۳۸۸/۰۷/۱۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات

بارها پیش آمده دوستان از بنده پرسیده‌اند که بهترین آنتی‌ویروس جهان چیست و خودم از چه برنامه‌ای استفاده می‌کنم. در این سالها بر اساس تجربیات کار با تعدادی از آنها و نوع سیستم‌عامل ، نوع سخت‌افزار و همچنین استفاده‌ای که از کامپیوترشان می‌کنند جواب‌هایی که می‌دهم متفاوت است. سعی می‌کنم بیشتر به این نکته‌های مهم توجه کنم که برخی آنتی‌ویروس‌های خوب و قوی بر روی کامپیوترهایی که سخت‌افزار ضعیفی دارند بخوبی جواب نمی‌دهند و با کند نمودن بیش از حد سیستم اصطلاحا آن را از نفس می‌اندازند یا برای کسانی که بصورت مداوم به اینترنت متصل هستند باید آنتی‌ویروس قابلیت شناسایی و خنثی سازی انواع خطرات امنیتی (از قبیل ویروس‌ها،کرم‌ها و اسب‌های تروا) بسیار بالایی داشته باشد و همچنین به راحتی و سهولت بروزرسانی گردد.
این مقدمه را گفتم تا عرض کنم نمیشود از یک اسم به عنوان بهترین نام ببریم یا بقیه را مناسب و کارآمد ندانیم اما شرکت‌های مختلفی وجود دارند که بصورت تخصصی بر روی نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس تست انجام‌ می‌دهند و در بازه‌های زمانی متفاوت نتایج خود را اعلام می‌کنند. این تست‌ها هم اصولا شامل موارد بسیار ریزی نظیر درستی تشخیص، سرعت اسکن فایل‌ها و … شده و نتایج هر تست به تفکیک منتشر می‌گردد اما شرکت‌های تولیدکننده این نرم‌افزار اغلب زرنگی می‌کنند و در تبلیغ محصولاتشان تنها نتایج تست‌هایی را در سایت یا تبلیغاتشان اعلام می‌کنند که نرم‌افزار آنها در آن نمره بالایی را آورده است !


یکی از موسساتی که به ارزیابی آنتی‌ویروس‌ها می‌پردازد AV Comparatives نام دارد. این موسسه به تازگی آخرین گزارش خود مربوط به ماه آگوست را منتشر نموده است که در آن قدرت نرم‌افزارهای زیر در دو مولفه‌ی صحت و سرعت تشخیص ارزیابی شده است :

* avast! Professional Edition 4.8
* AVG Anti-Virus 8.5
* AVIRA AntiVir Premium 9
* BitDefender Antivirus 2010
* eScan Anti-Virus 10
* ESET NOD32 Anti-Virus 4.0
* F-Secure Anti-Virus 2010
* G DATA AntiVirus 2010 (Hardware)
* Kaspersky Anti-Virus 2010
* Kingsoft Antivirus 2009
* McAfee VirusScan Plus 2009
* Microsoft Live OneCare 2.5
* Norman Antivirus & Anti-Spyware 7.10
* Sophos Anti-Virus 7.6
* Symantec Norton Anti-Virus 2010
* TrustPort Antivirus 2009

(آنتی‌ویروس G Data راهکاری سخت‌افزاری برای مبارزه با ویروس‌ها است که توسط یک شرکت آلمانی ارائه شده است.)

بر اساس تحقیقات این شرکت که گزارشش را می‌توانید از این آدرس دریافت کنید نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس زیر به ترتیب بیشترین قدرت شناسایی را داشته‌اند :

در مورد McAfee تاکید شده است که این درصد در حالتی بدست آمده‌است که برنامه از قابلیت in-the-cloud خود استفاده نماید و این امکان تنها از طریق اتصال به اینترنت امکان‌پذیر است. در حالتی که کامپیوتر به اینترنت متصل نیست عملکرد McAfee برابر با مقدار ۹۲٫۶٪ گزارش شده است.

لازم به ذکر است این رده‌بندی بر اساس آزمایش عملکرد این آنتی‌ویروس‌ها با قریب ۱.۶ میلیون از انواع ویروس‌ها ، کرم‌های اینترنتی ، بدافزارها و اسکریپت‌های مخرب که همگی در هفت ماه گذشته فعال بوده‌اند تهیه شده‌است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي