ماكارونی با گوشت

۱۳۸۸/۰۷/۲۰ | برچسب‌ها: | 0نظرات

مواد لازم:
- ماكاروني 400 گرم
- گوشت چرخ كرده 150 گرم
- رب گوجه فرنگي 5/1 تا 2 قاشق غذاخوري
- سيب زميني 1 عدد بزرگ
- پياز 2 عدد متوسط
- نمك و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
- آبليمو 2 تا 3 قاشق غذاخوري
* طرز تهيه:
1- گوشت چرخ كرده را با پياز رنده شده مخلوط كنيد.
2- پياز را خلال كنيد و در مقدار كمي روغن سرخ نماييد. به آن كمي زردچوبه زده، گوشت چرخ كرده را به آن اضافه كنيد و حرارت دهيد تا آب گوشت كشيده شود.سپس رب را اضافه كنيد و كمي تفت دهيد. به مايه گوشت، نمك، فلفل و آبليمو را بيفزاييد. (نمك به مقداري اضافه كنيد تا نمك ماكاروني را هم تأمين كند، بنابراين مقداري بيشتر از آنچه گوشت احتياج دارد نمك بريزيد.)
3- قابلمه اي مناسب را پر از آب كنيد. پس از آن كه آب به جوش آمد ماكاروني را همراه با يك قاشق غذاخوري نمك و مقدار كمي زردچوبه (براي خوشرنگ شدن ماكاروني) و يك قاشق غذاخوري روغن (براي اين كه ماكاروني به هم نجسبد.) داخل آب بريزيد و بگذاريد ماكاروني مغز پخته شود. سپس آن را در آبكش ريخته با آب نيم گرم كاملاً بشوييد تا شوري و ليزي آن گرفته شود.
4- در ته قابلمه يك قاشق غذاخوري روغن بريزيد و سيب زميني هاي ورقه شده را روي آن بچينيد. سپس يك رديف ماكاروني و يك رديف از مايه گوشتي روي آن بريزيد. و به همين ترتيب ادامه دهيد تا ماكاروني تمام شود. ته استكان آب داخل قابلمه ريخته، دم كني را روي قابلمه قرار دهيد و ابتدا با حرارت زياد بگذاريد ماكاروني دم بالا بدهد. سپس حرارت را ملايم كنيد، تا ماكاروني دم بكشد و ته ديگ سيب زميني بسته شود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي