پف و سياهي زير چشم خود را برطرف كنيد

۱۳۸۸/۰۸/۰۲ | برچسب‌ها: , | 0نظرات

راه حل هاي ساده براي رفع پف و تيرگي زير چشم ها شامل خوابيدن كافي ، درمان آلرژي ها ، خوابيدن روي دو بالش ، پرهيز از خوردن نمک و كمپرس آب سرد است.
داخل حفره استخواني اطراف كره چشم را چربي فراگرفته است ، با افزايش سن اين چربي رفته رفته بيرون مي آيد و موجب حالت پف آلود زيرچشم مي شود .هنگامي كه آب در اين چربي جمع مي شود حالت پف آلود زيرچشم ها تشديد مي شود .

همچنين شرايطي كه موجب احتباس آب در بدن مي شود , اغلب پف چشم را تشديد مي كند.به عنوان مثال مي توان از شرايطي مثل خوابيدن به پشت , خواب کم , زياد نمك خوردن , آلرژي و يا تغييرات هورموني ماهانه در خانمها نام برد.

براي سياهي دور چشم هم دلايل متعددي وجود دارد.پوست اطراف چشم بسيار نازك است و با بالا رفتن سن , شل تر و نازك تر مي شود , به همين دليل , تيرگي عضلا‌ت و رگهاي عمق پوست , با وضوح بيشتري ديده مي شود و حالت تيرگي دور چشم را به وجود مي آورد.

کبودی و گودی چشم به خصوص پلک پایین می تواند به علل زیر باشد :
سوء تغذیه – خستگی مفرط - کم خوابی یا بی خوابی مزمن و طولانی مدت – فعالیت جنسی افراطی – مشکلات ارگانیکی نظیر بیماری های مزمن کلیوی – مصرف مداوم و مفرط مواد مخدر .
درمان و روش برخورد با این عارضه بسته به علت آن متفاوت است، ولی آنچه که مهم است رفع این حالت در کوتاه مدت ممکن نیست، مگر از طریق استفاده از کرم های روشن کننده پوست و بعضاً عصاره برخی میوه ها که به صورت لوسیون یا پماد تهیه می گردند و رفع این مشکل اغلب بین 6 ماه تا یک سال بسته به میزان آن و همکاری فرد متغیر

می باشد.
از جمله مواد غذایی که در رفع این مشکل کمک کننده است ، رژیم غذایی پروتئینی و سرشار از میوه جات و سبزیجات می باشد که کمک به شادابی پوست می کنند.
اجتناب از هر گونه استعمال دخانیات ، آرامش فکری و روحی ، استراحت کامل در طول روز در بهبودی فرد موثر است.
پروتئین‌ها و ویتامین‌های A ، C، E نه تنها با عوامل ایجاد پیری در بدن مقابله می‌کنند، بلکه وظایف اساسی دیگری نیز در تأمین زیبایی و سلامت پوست بدن شما ایفا می‌کنند.

منابع غذایی غنی از پروتئین شامل : انواع گوشت ، تخم مرغ، شیر و ماست و حبوبات است.

ویتامین A در غذاهایی مانند: جگر، شیر، زرده ی تخم مرغ و سبزیجات تازه مانند هویج، اسفناج و تره وجود دارد. این ویتامین در ترمیم بافت‌های بدن، نقش بسیار پراهمیتی دارد. ویتامین A نوسازی پوست را افزایش می دهد.

ویتامین C نیز در مکانیسم تولید کلاژن و حفظ عملکرد صحیح و دقیق دستگاه ایمنی بدن ضروری است. مصرف خوراکی ویتامین C به کشسانی پوست کمک می کند، از بروز پارگی و زخم جلوگیری می کند. مرکبات مانند پرتقال ، گریپ فروت، انواع لیمو و نارنگی از غنی ترین منابع ویتامین C هستند. غیر از مرکبات،

ویتامین C در کیوی ، انواع توت، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، هندوانه ، طالبی، توت فرنگی، سیب زمینی و سایر سبزیجات و میوه های تازه موجود است.

ویتامین E هم در رشد و نمو بدن بسیار نقش دارد. بهترین منابع غذایی ویتامین E شامل : آجیل ، مارگارین و روغن های گیاهی مثل : روغن جوانه گندم ، سویا، بادام، گردو ، فندق ، ذرت ، دانه کتان و زیتون است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي