یک جی میل برای صد ایمیل

۱۳۸۸/۰۷/۲۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات

امروزه استفاده از صندوق پست الکترونیکی (ایمیل ) کوچک و بزرگ نمی شناسد و به جرات میتوان گفت که اکثریت کاربران رایانه دارای یک ایمیل شخصی برای خود هستند .
استفاده از ایمیل دارای مزیت های بسیار زیادی است که مطمئنا تمام کاربرانی که از این سرویس استفاده می کنند به مزیت های آن آگاهند و آن را روشی بسیار مناسب برای رد و بدل کردن اطلاعات می دانند . آدرس ایمیل را می توان از سرویس دهنده های مختلفی به شکل های مختلف تهیه کرد . برخی از سرویس دهندگان رایگان ایمیل عبارتند از :یاهو ، گوگل ، هات میل و سایت فارسی زبان نوآور .
هریک از سرویس دهندگان ایمیل خدمات مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند و کاربران نیز با توجه به نیازهای خود و روش کار با هر یک از این سرویس ها دریکی از آنها ثبت نام نموده و به استفاده از ایمیل شخصی خود می پردازد . در این بین نکته مهمی که در انتخاب کاربران مورد توجه قرار می گیرد میزان حجم اختصاص یافته به صندوق پستی آنان است.

ارشیو 6 گیگابایتی
سرویس ایمیل گوگل تحت نام جی میل به دلیل اختصاص بیش از 6 گیگابایت فضای رایگان به کاربران که در هز لحظه نیز این فضا روند صعودی دارد یکی از محبوب ترین سرویس های ارائه دهنده خدمات پست الکترونیک برای کاربرانی است که به طور مرتب از ایمیل خود برای ارسال و دریافت اطلاعاتشان استفاده کرده و نیازمند آرشیو بندی مرتب و بدون کم و کاست ایمیل های خود هستند .
انتخاب نام ، محدودیت در فضا
از دیگر انواع ایمیل ها میتوان به ایمیل های شخصی صاحبان سایت اشاره کرد . حتما می دانید که استفاده از سرویس ایمیل رایگان مستلزم شامل شدن نام آن سرویس دهنده در انتهای ادرس ایمیل کاربران است به این شکل که چنانجه از سرویس ایمیل کاربران است به این شکل که چنانچه از سرویس ایمیل یاهو استفاده کنید ادرس ایمیل شما به صورت Yournameyahoo. Com و چنانچه کاربر جی میل باشد آدرسی به صورت Yournamegmail. Com به شما اختصاص می یابد .
حال اگر می خواهید ادرس ایمیلی بدون پسوند یا پیشوند سرویس دهنده همچون Infodimain.com را در اختیار داشته باشید ( عبارت Domain .com ادرس سایت شخصی شما است ) باید علاوه بر دارا بودن یک دامنه برای سایت شخصی خود ار یکی از سرویس های میزبانی وب نیز بهره بگیرید . در چنین حالتی شما صاحب یک سایت شخصی هستید و می توانید به تعداد مورد نیاز خود با توجه به میزان فضای اختصاص یافته به سایت خود ایمیل های مورد نظرتان را روی سایت خود ایجاد کنید . همان طور که ذکر کردیم چنانچه بخواهید ایمیل شخصی بدون پسوند و پیشوند را به خود اختصاص دهید می باید فضای ایمیل مورد نظر را نیز خودتان تعیین کنید . این فضا با میزان فضای اختصاص یافته به سایت شما رابطه مستقیم دارد بطوری که اگر 50 مگابایت فضا برای سایت خود خریداری کرده باشید نمی توانید ایمیلی با حجم 100مگابایت برای خود ایجاد کنید و این یکی از مهمترین مشکلاتی است که صاحبان سایت ها را مجبور می کند تا همیشه صندوق پستی خود را خالی کرده و نتوانند آرشیو ایمیل های خود را نگهداری کنند.
انتقال ایمیل به ایمیل
این مقدمه را ذکر کردیم تا علاوه بر آشنایی شما با سرویس دهندگان رایگان ایمیل و همچنین مهمترین مشکل موجود در استفاده از ایمیل های شخصی راه حلی بسیار مناسب برای رفع مشکل صاحبان ایمیل های شخصی با استفاده از سرویس های رایگان ایمیل را ارائه دهیم .
سرویس ایمیل گوگل به نام جی میل یکی از سرویس های رایگانی است که علاوه بر دارا بودن فضای مناسب برای ذخیره سازی ایمیل این امکان را به شما می دهد تا از میزان فضای موجود در آن برای دیگر ایمیل های خود استفاده کنید. همچنین این سرویس به شما این امکان را میدهد تا به راحتی از امکانات مدیریتی موجود در آن برای مدیریت ایمیل های ارسالی و دریافتی خود با چند آدرس مختلف ایجاد کنید . با این دو قابلیت خواهد توانست چندین ایمیل مختلف را به صورت یک جا مدیریت کرده و هنگام ارسال ایمیل نیز به طور انتخابی آدرس ایمیل فرستنده را از میان ایمیل های خود انتخاب کنید .
مزایای استفاده از این روش
استفاده از قابلیت افزودن چند ایمیل به سیستم مدیریتی جی میل و همچنین ارسال و دریافت ایمیل ها با استفاده از این سرویس مزایای بسیار زیادی دارد که برخی از آنها به اختصار عبارتند از :
1ـ مدیریت چندین آدرس ایمیل بصورت همزمان
2ـ دسته بندی بهتر اطلاعات و دسترسی سریع تر به محتوای تمام ایمیل ها
3ـ عدم نیاز به چک کردن هر آدرس ایمیل به طور مجزا
4ـ استفاده از 6 گیگابایت فضای این سرویس برای آرشیو کردن ایمیل ها
5ـ امکان انتخاب آدرس فرستنده ایمیل برای ایمیل های ارسالی به صورت دلخواه
6ـ دریافت خودکار ایمیل ها روی سرویس جی میل
7ـ با خبر شدن از ایمیل های جدید با ابزارهایی همچون Gmail Notifier
استفاده از جی میل برای ارسال ایمیل از آدرس فرستنده مختلف یکی از جمله قابلیت های است که در بالا به آن اشاره کردیم . برای استفاده از این قابلیت باید پس از عضویت در جی میل و ورود به آن وارد بخش settings شده تب Accounts را انتخاب نمایید . حال در بخش Send mail as گزینه Add another email address را کلیک کنید . در پنجره حدیدی که باز می شود در بخش Name نام و در بخش email address آدرس ایمیل مورد نظر خود را که می خواهید ایمیل های ارسالیتان با آن آدرس ارسال شوند را وارد کنید در آخر بر روی گزینه Next step کلیک نموده و پس از آن گزینه Verification Sendرا انتخاب کنید .
برای حفظ امنیت استفاده از این سرویس جی میل ، ایمیل شامل لینک فعال سازی این قابلیت ها را به آدرس ایمیل مورد نظر شما ارسال می کند . در صورتی که صاحب این ایمیل شما باشید و بتوانید ایمیل ارسال شده را دریافت کنید می باید بر روی لینک فعالسازی موجود در آن کلیک کنید تا قابلیت فوق روی سرویس جی میل شما فعال شود . به این شکل شما صاحب ایمیل وارد شده تشخیص داده می شوید و می توانید از آن به بعد در سرویس جی میل خود هنگام ارسال ایمیل ها آدرس ایمیل فرستنده را به آدرس فوق تغییر دهید .
دریافت ایمیل مختلف
از دیگر قابلیت هایی که به آن اشاره کردیم امکان دریافت ایمیل های مختلف بر روی صندوق دریافتی جی میل و آرشیو نمودن آنها است . با این قابلیت میتوانید چندین ایمیل مختلف را با یک بار ورود به سیستم مدیریتی جی میل خود چک کنید و همچنین از فضای 6 گیگابایتی جی میل نیز برای ارشیو بندی اطلاعاتتان استفاده کنید.
برای استفاده از این قابلیت پس از ورود به بخش setting و انتخاب تب Accounts در بخش Get mail form other accounts روی گزینه Add another mail account کیلک کرده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل مورد نظر خود را بطور کامل بر روی گزینه Next step کلیک کنید . در این مرحله جی میل اطلاعات موردنظر همچون نام سرور و پورت مربوط را به طور هوشمند تشخیص می دهد اما بهتر است خودتان نیزآنها را چک کرده و پس از تایید صحت آنها رمز عبور ایمیل مورد نظر را در بخش password وارد کنید .
در این بخش گزینه های مختلفی وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها گزینه : Leave a copy of retrieved massages on the server است . با انتخاب این گزینه وقتی ایمیلی از آدرس ایمیل شما دریافت و به جی میل انتقال داده شود یک کپی از آن همچنان در ایمیل اصلی باقی می ماند . چنانچه می خواهید فضای ایمیل اصلی اشغال نشود و آرشیو ایمیل هایتان را در جی میل ذخیره کنید می توانید این گزینه را غیر فعال کنید . در این حالت ایمیل های ارسال شده به ایمیل اصلی شما پس از انتقال به جی میل از روی صندوق پستی اصلی شما حذف شده و تمام آنها در جی میل شما آرشیو شوند .
اگر می خواهید با دیگر امکانات سرویس دهنده گان رایگان ایمیل آشنا شده و از آنها در راستای تسریع بخشیدن به امورتان استفاده کنید بهتر است همین امروز به گشت و گذار در بخش های تنظیماتی سیستم مدیریتی ایمیل خود در این سرویس ها بپردازید . شاید قابلیتی که مدت ها به دنبال آن بوده اید هم اکنون در این سرویس ها وجود داشته باشند!

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي