طرز تهيه سالاد لوبيا قرمز

۱۳۸۸/۰۸/۰۴ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://dc118.4shared.com/img/130100964/d8ab3805/Salade_Lobia_Ghermez.jpg?sizeM=3

مواد لازم :

200گرم

لوبيا قرمز

300گرم

سيب زميني

3 عدد

تخم مرغ پخته

1 عدد كوچك

كاهو

6 قاشق غذاخوري

سركه

5 قاشق غذا خوري

روغن زيتون

به ميزان كافي

آب ليمو

طرز تهيه :

براي جلوگيري از نفخ ، لوبيا قرمزرا 24 ساعت جلوتر در آب خيس كنيد . بعد از 24 ساعت آب آن را خالي كرده ، سپس آن را بپزيد . در آخر طبخ لوبيا ، كمي نمك و فلفل اضافه كنيد . سيب زميني و تخم مرغ را هم آب پز كنيد. سيب زميني و كاهو را جداگانه خرد كنيد. تخم مرغ هاي پخته شده را هم رنده مي كنيم .

براي تهيه سس سالد آبليمو، سركه و روغن زيتون و كمي نمك را چند دقيقه هم مي زنيم . اين سس را به سه قسمت تقسيم كنيد . يك قسمت از سس را روي لوبياي پخته كه هنوز داغ است مي ريزيم . مقداري را روي كاهوي خرد شده و بقيه سس را روي سيب زميني پخته و خرد شده ريخته و جداگانه مخلوط مي كنيم . لوبيا ها را در يك ظرف ريخته ، روي آن سيب زميني و بر روي سيب زميني كاهو را مي ريزيم . سپس روي اين مواد تخم مرغ رنده شده را ريخته و تزئين مي كنيم. در اين صورت سالاد به صورت لايه لايه در آمده و بهتر جلوه مي كند. در غير اين صورت مي توان تمامي مواد فوق را با سس و با همديگر مخلوط كرده و در يك ظرف بكشيد.

نكات تغذيه اي :

يكي از مزيت هاي اين سالاد عدم استفاده از سس مايونز، و به جاي آن استفاده از روغن زيتون است كه از روغن هاي گياهي مفيد مي باشد. لوبيا قرمز هم منبع پروتئين گياهي و براي رشد بدن مناسب است. همچنين به علت داشتن منيزيم ، براي اعصاب و ماهيچه و رشد استخوان مفيد مي باشد. اگر باز هم نفخ ايجاد شد مي توان از مواد ضد نفخ مثل عرق نعنا و عرق زيره استفاده كرد.

اين سالاد داراي 1485 كالري، انرژي مي باشد.

اگر اين سالاد به عنوان پيش غذا توسط 8 نفر مصرف شود . هر نفر به طور متوسط 185 كالري دريافت مي كند و اگر توسط 4 نفر به عنوان غذا مصرف شود، هر نفر 370 كالري دريافت خواهند كرد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي