شکوه همسری جایگزین درست تنظیم خانواده در دانشگاه ها

۱۳۸۹/۰۸/۰۳ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://misheh2nemisheh.persiangig.com/image/daneshgah/end_86/Untitled-1.JPG

مریم مجتهدزاده در گفتگو با مهر با اشاره به اشکالات عمده‌ای که در محتوا و حتی نوع انتخاب سرفصلهای درس “جمعیت و تنظیم خانواده” که تا کنون به عنوان واحد عمومی در دانشگاهها تدریس می‌شد اظهار داشت: در این زمینه کتاب “روانشناسی ازدواج و شکوه همسری” تدوین شده که به مهمترین مسایل فرهنگی و اجتماعی جوانان پرداخته و بستر ازدواج مطلوب و پایدار جوانان را با شعار “انتخاب دقیق”، “ازدواج آسان” فراهم می‌کند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تحکیم خانواده مهمترین استراتژی مرکز امور زنان و خانواده در دولتهای نهم و دهم است و استحکام و دوام خانواده بیش از هر چیز دیگر به روابط بین زوجین بستگی دارد این امر نیازمند آموزشهای چهره به چهره و مداوم در دوره‌های مختلف زندگی به ویژه در دوره جوانی است.
وی گفت: معاونت آموزش و پژوهش مرکز امور زنان و خانواده اقدام به تدوین کتب آموزشی با عناوین”کانون مهرورزی” و “کانون جوانمردی” کرده که از منابع آموزشی “طرح رحمت” است که در کشور با هدف تحکیم خانواده در حال اجراست.
مجتهد زاده اظهار داشت: کتاب “کانون مهرورزی” ویژه بانوان تدوین شده است که به نقش مهم زنان در ایجاد آرامش برای پویایی و نشاط خانواده می‌پردازد و بانوان این مرز و بوم را در راه ایجاد و حفظ ارتباطات صحیح خانوادگی یاری می‌کند.
وی تصریح کرد: کتاب “کانون جوانمردی” ویژه مردان تدوین شده است که به وظایف مهم مردان در قبال خانواده به ویژه همسران پرداخته و راههای تشکیل خانواده سالم و متعالی را با رویکرد دینی ترسیم می‌کند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي