انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران و...

۱۳۸۹/۰۸/۰۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.iums.ac.ir/files/aiacong/pic_aiacong/arm2_copy.jpg
دانشگاه علوم پزشکی ایران نه با پیشنهاد دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشجویان و وزارت بهداشت بلکه با ابلاغیه معاونت انسانی ریاست جمهوری منحل شد که این اتفاق شوک بزرگی را به دانشجویان این دانشگاه وارد کرده است.
دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران صبح امروز با شنیدن انحلال دانشکده‌ای که در آن تحصیل می‌کنند، در محوطه این دانشگاه تحصن کرده و اعتراض خود را نسبت به این اتفاق ابراز می‌کنند.
این در حالی است که دانشکده علوم پزشکی تهران که قرار است طبق گفته وزیر بهداشت و درمان بخشی از واحدهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران را در خود ادغام کند نیز نتوانسته به راحتی با این ادغام کنار بیاید، چرا که دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال حاضر این گروه از دانشجویان دانشگاه ادغام شده را برای پذیرش قبول نکرده است.
به نظر می‌رسد این ادغام در صورتی اتفاق افتاده که هماهنگی‌های لازم برای آن از قبل انجام نشده است و دانشجویان و اساتید این دانشگاه‌ها را سر در گم کرده است تا جایی که دانشجویان این دانشگاه‌ها را مجبور به تحصن و اعتراض کرده است.

 یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه که مدیریت یکی از گروههای آموزشی را نیز برعهده دارد گفت: انحلال دانشگاه غیرقانونی است چرا که در هیچ جای دنیا این موضوع سابقه ندارد که به این شکل یک دانشگاه منحل شود.
وی با اشاره به این موضوع که حتی هیئت امنای دانشگاه ایران نیز در جریان موضوع انحلال نبوده است گفت: چند نفر از اعضای هیئت امنا مطرح کرده اند که از این موضوع اطلاعی نداشته اند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: امور فوق تخصصی و فعالیت تحقیقاتی اعضای هیئت علمی به نسبت تعداد آنها در این دانشگاه بسیار قابل توجه بود.
وی خاطرنشان کرد: اگر به قانون احترام می گذاریم به این شکل نباید فعالیت غیرقانونی داشته باشیم.
یکی دیگر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه که در بخشهای فوق تخصصی فعالیت می کند به مهر گفت: این موضوع که من ساعت ۱۰ شب جمعه در منزل با یک پیامک متوجه انحلال دانشگاه شوم بسیار شوک آور بود.
وی اضافه کرد: ما هر ساله در حوزه فوق تخصصی خود بهترین نمره ها را بدست می آوردیم و دانشجویان و دستیاران ما در کل کشور اول بودند همچنین ما خدمات فوق تخصصی را ارائه می دادیم که تاکنون هیچ جای دیگر کشور حتی به این تکنیک ها دست نیافته بودند.
این عضو هیئت علمی تاکید کرد: به نظر ما ادغام صورت نگرفته و انحلال بوده است و گروه های آموزشی با سابقه بالا در معرض انحلال هستند در حالی که دانشگاه علوم پزشکی ایران با وجود کوچک بودن جوابگوی مردم بود و خدمات فوق تخصصی مناسبی ارائه می داد.
وی ایجاد مسائل آموزشی متعدد با تغییرات مدیران گروه های آموزشی را یکی از تبعات این انحلال دانست و به مهر گفت: اگر ما قبول داریم که قرار است به مرجعیت علمی برسیم با این گونه فعالیت ها به نقطه مطلوب خود نمی رسیم.
مصطفی وفایی دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی ایران که به تازگی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده است نیز ناگهانی بودن بودن این انحلال را مهم دانست و به مهر گفت: نظرات دانشجویان درباره انحلال متفاوت است اما اینکه شب بخوابید و صبح با خبر انحلال دانشگاه مواجه شوید بسیار حیرت آور است.
وی یادآور شد: برخی خوشحال بودند که در دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه تحصیل می دهند برخی نیز نگران بودند که آیا فضای دانشگاه، دانشکده ها، آزمایشگاهها عوض می شود یا خیر.
این دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: استدلالی که وزیر بهداشت درباره تمرکز فعالیت های دانشگاهی عنوان کرده است نیز برای بسیاری قانع کننده نیست و افراد معتقدند که باید اطلاع رسانی درست و صحیحی صورت می گرفت.
به گزارش مهر، دانشگاه علوم پزشکی ایران از روز شنبه ۸ آبان ماه ۸۹ بر اساس ابلاغ مصوبه شماره ۶۷۷/۱۱۰ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور منحل شده است. کلیه فعالیتهای بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران واقع در استان البرز به دانشکده علوم پزشکی کرج، کلیه واحدهای بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و کلیه واحدهای آموزشی و پژوهشی و دانشجویی به دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل شد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي