اگر «گلزار» در «سن پطرزبورگ» بود!

۱۳۸۹/۰۸/۰۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات






 برنامه تلويزيوني «هفت» شامگاه هفتم آبان ماه به بررسي تاثير حضور ستاره‌ها در موفقيت تجاري فيلم‌ها و بررسي فيلم‌ «سن‌پطرزبورگ» و گفت‌و گويي با «عليرضا سجادپور» اختصاص داشت. فيلم «سن پطرزبورگ» ساخته‌ جديد «بهروز افخمي» با حضور «محسن تنابنده» به بوته نقد گذاشته شد. اين فيلم كه به دليل مشاجرات تهيه كننده و كارگردانش سر و صداي زيادي به پا كرده بود حواشي بسياري را به همراه داشت. «تنابنده» كه يكي از نقش‌هاي اصلي اين فيلم را به عهده دارد از انتخاب بازيگران اين فيلم و اينكه ابتدا قرار بود «گلزار» نقش او را در اين فيلم ايفا كند، گفت:« ابتدا قرار بود كه كمال تبريزي و سامان مقدم اين فيلم را بسازند و آنها هم گزينه‌هاي مختلفي از جمله محمدرضا گلزار، پرويز پرستويي و بسياري موارد ديگر مدنظر داشتند.

اما زماني كه بهروز افخمي به عنوان كارگردان اين فيلم انتخاب شد، من اولين انتخاب او بودم. پيمان قاسم‌خاني اصلا نمي‌خواست بازي كند و مدت‌ها به دنبال بازيگري براي نقش خود بود، اما در نهايت بهروز افخمي انتخاب خود را كرده بود و پيمان قاسم‌خاني به ايفاي نقش پرداخت، چرا‌كه براي افخمي لحن از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و به اعتقاد او دو بازيگر انتخابي‌اش مي‌توانستند، لحن دلخواه او را منتقل كنند.» حالا سوال اين جا است كه بازيگر تا چه اندازه مي‌تواند در فروش فيلم‌ها تاثيرگذار باشد؟ «تنابنده» مي‌گويد: « در دوره‌هاي مختلف سينما، فروش به واسطه بازيگران هم بوده است.

اما به هر حال هر قاعده‌اي استثنائاتي هم دارد و گاه معكوس مي‌شود. اما در نهايت من به شخصهبر اين باورم كه قصه خوب در يك فيلم به همه موارد ارجحيت دارد.»در بخش ديگري از اين برنامه «حميد اعتباريان»، تهيه كننده فيلم «سن پطرزبورگ» درباره انتخاب بازيگران گفت:« ابتدا قصه‌اي وجود داشت كه به كمال تبريزي پيشنهاد شد، اما از آنجا كه فيلمنامه تكميل نشده بود، كمال تبريزي نتوانست آن را كار كند و بعد‌ها قرار شد كه سامان مقدم اين فيلم را بسازد كه او هم درگير يك سريال تلويزيوني شد و بدين ترتيب قرار شد كه بهروز افخمي كارگرداني اين فيلم رابر عهده بگيرد. البته اكنون قصه‌ فعلي «سن‌پطرزبورگ» با قصه‌ قبلي بسيارفرق دارد و حتي اسم آن هم عوض شده است.» اعتباريان همچنين از ساخت

«سن پطرزبورگ 2»خبر داد.در بخش ديگري از اين برنامه دوربين «هفت» به سراغ «عليرضا سجادپور» رفت و درباره وضعيت نمايش برخي فيلم‌ها سوالاتي را مطرح كرد. رئيس اداره‌ كل نظارت و ارزشيابي وزارت ارشاد درباره توقيف و وضعيت اكران و نمايش برخي فيلم‌ها گفت:« هيچ توصيه‌نامه‌اي درباره اكران فيلم‌ها ساخت سال، داده نشده بود و ما فعلا با شوراي اكران هيچ كاري نداريم و آن بند تنها يكي از توصيه‌هاي بنده بود. فعلا با اين جدول كاري ندارم و قرار است بعد از جشنواره‌ فجر به آن بپردازم.معمولا گفته مي‌شود كه فيلم‌ها بايد اصلاحاتي را متقبل شوند تا به نمايش عمومي درآيند اما در برخي موارد حجم اين اصلاحات بسيار بالاست و انجام آن‌ها نياز به زمان دارد و اين به آن معنا نيست كه يك فيلم توقيف شده است.



به هر حال ژانري مانند كمدي به احترام مجوز‌هايي كه براي ساختش صادر شده بايد شرايط نمايش هم داشته باشد، اما در هر صورت اين ژانر مدتهاست كه حمايتي از سوي ما نمي‌بيند و حتي بيشتر درباره آن سخت‌گيري اعمال مي‌شود.» اما در ميزگرد برنامه «هفت» كه در ارتباط با نقش بازيگران در استقبال مخاطب و سينما طراحي شده بود، «سيد جمال ساداتيان» ( تهيه كننده سينما) و «حميدرضا صدر»

(منتقد) به ذكر نقطه نظرات خود در اين‌باره پرداختند.به گزارش ايسنا، «حميدرضا صدر» گفت:«بايد ديد كه چرا مخاطبان ما به سراغ فيلم‌هاي كمدي مي‌روند و آنها را بيشتر مي‌پسندند. مردم هستند كه ستاره‌ها را مي‌سازند و در دوره‌هاي مختلف ستارگان مختلفي مورد توجه مردم قرار مي‌گيرند كه جا دارد به دلايل گرايش مردم به اين ستاره‌ها توجه شود.»

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي