فعلا خودروهای خود را گاز سوز نکنید!

۱۳۸۹/۰۸/۰۴ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.donya-e-eqtesad.com/News/1730/16-01.jpg
محمد رویانیان ظهر دوشنبه در حاشیه مراسم تحویل ۱۶۰ دستگاه اتوبوس و میدل باس به ناوگان حمل و نقل کشور افزود: برنامه ریزی شده چند ماه پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها محل‌های مناسب و مجاز را برای گاز سوز گردن خودروها ایجاد شود و محل‌های مجاز کنونی نیز باید مجددا بازبینی و استاندارد سازی‌های لازم انجام شود.
رویانیان همچنین با اشاره به تغییر قیمتCNG گفت: قیمت گاز چند برابر فعلی خواهد شد.
رئیس ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برخی افرادی سودجود و به صورت غیر مجاز اقدام به گاز سوز کردن خودروها می‌کنند، اظهار داشت: ‌این اقدام سبب مشکلات و نامنی در بین رانندگان می‌شود.
۱۸۰۰ جایگاه سوخت در کشور فعال می شود
رویانیان همچنین تعداد جایگاه سوخت CNG در کشور را یک هزار و ۴۴۰ جایگاه دانست و اظهار داشت: تا پایان امسال این تعداد به یک هزار و ۸۰۰ جایگاه افزایش خواهد یافت.
وی همچنین از سهمیه بندی CNGتا پایان امسال خبر داد و گفت: این سهمیه بندی بر اساس کارت هوشمند انجام میشود.
رویانیان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در گذشته سهم استفاده مردم از حمل و نقل عمومی ۴۵ درصد بوده که این میزان به ۵۴ درصد افزایش یافته است و به نظر می‌رسد با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها این سهم افزایش یابد.
وی در خصوص نحوه چگونگی انعقاد قرارداد برای تحویل واگن‌های مترو با شرکتهای خارجی و داخلی و سهم هر یک از این شرکت‌ها گفت: ‌سهم تولید داخل۵۰ درصد است و با تولید کننده خارجی نیز با شرط اینکه این تکنولوژی را منتقل کند قرار داد بسته‌ایم و علاوه بر آن، شرکت‌های خارجی قرار است از برای بومی سازی این صنعت با شرکت‌های داخلی وارد مذاکره شوند.
ناوگان حمل و نقل روستایی راه‌اندازی می‌شود
رئیس ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت کشور گفت : بر اساس مصوبه دولت ناوگان حمل ونقل روستایی را امسال در برخی نقاط کشور که امکانات داشته باشد راه اندازی خواهیم کرد.
رویانیان همچنین تغییر در سهمیه سوخت را بر اساس اعلام کارگروه تحول اقتصادی دانست.
رویانیان با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به ۱۰ هزار کامیون بالای ۵۰ سال در ناوگان حمل و نقل کشور فعالیت می‌کنند اظهار داشت: آمادگی داریم تا این تعداد کامیون را بصورت یک طرفه خریداری کنیم.
رئیس ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت کشور همچنین با اشاره به وجود ۹ هزار کامیون بالای ۳۵ سال در ناوگان حمل و نقل کشور ادامه داد: برای نوسازی این ناوگان نیز آمادگی لازم را داریم.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي