تکذیب رقم میلیاردی حق پخش تلوزیونی ایران – برزیل

۱۳۸۹/۰۷/۰۶ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://parsiansport.com/uploads/posts/1247292059.jpg
سایت فدراسیون بین المللی فوتبال ، فیفا ‏ بازی ایران – برزیل را در فهرست بازی های دوستانه قرار داده و این بدان معنی است که بازی رسمیت پیدا کرده است.
با وجود توافق نهایی بر سر برگزاری بازی در تاریخ ۷ اکتبر (۱۵ مهر) هنوز کم نیستند کسانی که ترجیح می دهند با تردید درباره این رویارویی تاریخی حرف بزنند.در عین حال گفته می شود بسیاری از ایرانیان مقیم خارج از کشور مشتاقانه به دنبال راهی هستند تا ۱۵ مرداد در ابوظبی باشند و بازی را در ورزشگاه بن زائد ببینند.
یک مقام آگام در یکی از دو شرکت برگزار کننده بازی ایران – برزیل در گفت و گو با ایلنا به جزییاتی تازه از این بازی اشاره کرد:
یک روز زودتر به خاطر بازی امارات – شیلی
این بازی در روز فیفا برگزار نمی شود چون در آن روز – ۱۶ مهر – تیم ملی امارات با شیلی بازی می کند. بر اساس مقررات فیفا دو بازی فیفا نمی تواند در یک روز در یک شهر انجام شود.
مشکل سیاسی وجود نداشت
در هیچ مرحله ای از مذاکرات برای برگزاری این بازی به مشکلات یا ملاحضات سیاسی اشاره ای نشد.امیدواریم در زمان باقی مانده تا روز بازی هم چنین مشکلاتی به وجود نیاید.کار ما برگزاری فوتبال است.همین و بس.از این گذشته خوشبختانه دو کشور ایران و برزیل روابط خوبی دارند.
نمی شد برزیل را به ایران آورد
ما به عنوان شکرت های برگزار کنده بازی میزبان ایران و برزیل هستیم.ما باید تعیین می کردیم که این بازی در کجا باید انجام شود.بار مالی برگزاری چنین بازیهایی بالاست و طبیعی است که در ایران نمی توان این هزینه ها را تامین کرد.به همین خاطر برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی هیچ گاه در دستور کار نبود.
از اروپا به ابوظبی
قرار بود این بازی در یکی از شهرهای اروپایی برگزار شود اما فرصت کافی برای گرفتن ویزای شینگین نداشتیم.ما متعهد شده ایم که همه هزینه های آمد و رفت و اقامت ایران را پرداخت کنیم.نگران بودیم که در فرصت کمی که هست نتوانیم ویزا بگیریم به همین خاطر ابوطبی را انتخاب کردیم .
پخش تلویزیونی در ۱۲۰ کشور جهان
در چنین بازی هایی حق پخش تلویزیونی بخش قابل توجهی از هزینه را پوشش می دهد.قرار است این بازی در نزدیک به ۱۲۰ کشور جهان پخش شود.ایران هم می تواند یکی از این کشورها باشد به شرطی که درخواست بدهد و هزینه را پرداخت کند.
۶ میلیارد تومان دروغ است
رقمی که رسانه ها در مورد مبلغ حق پخش بازی در ایران می نویسند بسیار دور از واقعیت است.مطمئن باشید مهمترین بازی ها در جهان هم چنین هزینه ای برای تلویزیون ها ندارد.۶ میلیارد تومان برای یک بازی بسیار اغراق شده است.تلویزیون ایران می تواند مذاکره کند و امتیاز پخش بازی را با رقمی معقول بخرد.این موضوع هیچ ربطی به فدراسیون فوتبال دو کشور هم ندارد و انحصارا در اختیار شرکت های برگزارکننده بازی است.تلویزیون ایران هنوز تقاضایی برای پخش بازی نکرده است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي