مرحله بعدی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها – اصلاح قیمتها

۱۳۸۹/۰۷/۰۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.news.niksalehi.com/khabar/48110_767.jpg
سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت با بیان اینکه براساس آخرین تصمیمات یارانه‌های نقدی در مهرماه به حساب مردم واریز می‌شود، گفت: بزودی مرحله بعدی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها – اصلاح قیمتها – آغاز خواهد شد.
به گزارش شبکه ایران ، محمدرضا فرزین درباره نتایج جلسه امروز این کارگروه اظهار داشت: سه موضوع در دستور جلسه امروز قرار داشت که بر این اساس آخرین گزارش وضعیت حساب‌های بانکی در پایان شهریور ماه ارائه شد.
همچنین بسته پولی که با همکاری بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مدون شده بود درباره آن بحث و بررسی شد.
فرزین افزود: در این جلسه نحوه تعامل بانکها درخصوص بازپرداخت منابع که طبق ماده ۸ قانون هدفمندی یارانه‌ها باید در اختیار واحدهای تولیدی قرار بگیرد نیز مورد بررسی قرار گرفت.
تکمیل ثبت‌نام ۸۶ درصد خانوارها
وی یادآورشد: براساس آخرین آمار، سازمان هدفمندی یارانه‌ها حدود ۶۰ میلیون نفر برای دریافت یارانه‌ و ۱۷ میلیون خانوار ثبت نام کرده‌اند که در مجموع از ۹۰ درصد خانوارهایی که فرمها را تکمیل کرده‌اند کار ثبت نام ۸۶ درصد انجام شده است.
سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی در ادامه به افتتاح حساب برای دریافت یارانه‌های نقدی توسط خانوارها اشاره کرد و افزود: این افتتاح حسابها می تواند مبنای بازپرداخت یارانه‌ها باشد که طبق اعلام قبلی دولت در مهرماه به حساب خانوارها واریز می‌شود.
فرزین به بررسی بسته سیاست‌های پولی در جلسه امروز کارگروه طرح تحول اقتصادی اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد سیاست‌های پولی به گونه‌ای تنظیم شود که انتظارات جامعه و عاملین اقتصادی به گونه‌ای شکل بگیرد که بتوانیم آثار تورمی کنترل کنیم و جمع‌بندی به گونه‌ای بود که باید سیاست انضباطی مالی و پولی را رعایت کنیم.
وی افزود همچنین در این جلسه مقرر شد نرخ سود و ارز به مرور کنترل شود تا بتوانیم تبعات احتمالی اجرای هدفمندی یارانه‌ها را با اتخاذ سیاستهای پولی مناسب کنترل کنیم.
فرزین در ادامه به بحث نحوه تامین تنخواه لازم برای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: براساس ماده ۱۳ اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به دولت اجازه داده شده است که تنخواهی به منظور اجرای این قانون در بودجه تعیین کند که در این جلسه مقرر شد برای تامین این مبلغ از روشهای استفاده شود که پایه پولی تعیین نشود.
وی مبلغ تنخواه را براساس قانون ۲۰ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: این مبلغ را می‌توانیم در فرصت باقیمانده دریافت و پرداخت کنیم و پیشنهاد دولت این بود که از این مبلغ برای دو ماه در نظر گرفته شود.
سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی، زمان پرداخت یارانه‌های نقدی به حساب خانوارها را مهرماه ذکر کرد گفت: همچنین به زودی مرحله بعدی اجرای طرح قانون هدفمندی یارانه‌ها که همان اصلاح قیمتها است آغاز می‌شود و تا زمانی که اصلاح قمیت ها صورت نگرفته است مردم حق برداشت یارانه‌های نقدی را از حسابهای خود نخواهند داشت.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي