کشف درمان میگرن

۱۳۸۹/۰۷/۰۶ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.onlinebackupmanager.com/Images/headeache1.jpg
این کشف جدید که در هر نسل یک بار اتفاق می‌افتد به دانشمندان این امکان را می‌دهد که در زمانی که بدن انسان دردهای میگرنی را احساس می‌کند، آن را برطرف کند.
در این مطالعه بین‌المللی دانشمندانی از دانشگاه آکسفورد، کشف کردند که یک ژن خاص به نام TRESK در بروز دردهای میگرنی نقش اساسی دارد.
محققان معتقدند این ژن می‌تواند میزان حساسیت عصب‌های درد در مغز را کنترل کند و به این ترتیب روی میزان ادراک ما از دردهای میگرنی تاثیرگذار باشند. در صورت عملکرد نادرست این ژن، میزان حساسیت ما به درد آنقدر پایین می‌آید که حتی نسبت به نور، صدا و لمس کردن بسیار زیاد می‌شود. به همین دلیل است که میگرنی‌ها اغلب بیش از دیگران به این فاکتورها واکنش نشان می‌دهند.
محققان کشف کردند که با طراحی داروهای خاصی می‌توان این ژن را فعال یا غیر فعال کرد و به این ترتیب آستانه تحمل درد در انسان را به قدری بالا برد تا به طور کل احساس درد در او از بین رفته یا بسیار کاهش پیدا کند.
دکتر زامیل کادر یک عصب‌شناس از دانشگاه آکسفورد در این باره گفت: این گونه کشف‌ها در هر نسل یک بار اتفاق می‌افتد و ما امیدواریم به زودی بتوانیم دارویی ارائه کنیم که برای همیشه به دردهای میگرنی پایان بدهد. نزدیک به ۱۸ درصد از زنان و ۸ درصد از مردان در بریتانیا از دردهای میگرنی رنج می‌برند که حتی می‌تواند تا ۳ روز ادامه پیدا کند.
تخمین زده می‌شود هر روز ۱۹۰ هزار نفر در این کشور دچار حملات میگرنی شوند و هر سال بیش از ۲۵ میلیون روز کاری به دلیل سردردهای میگرنی در انگلستان از بین می‌رود.
میگرن عموما با دردهای شدید و طولانی‌مدت در قسمت‌های جلویی و کناری سر همراه است. برخی از مبتلایان به این بیماری علائم بصری مانند یک هاله به همراه حملات میگرنی خود می‌بینند و عده‌ای دیگر نیز دچار حالت تهوع و حساسیت به نور می‌شوند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي