آدرس‌ های اینترنتی شناسنامه ‌دار می‌ شوند

۱۳۸۹/۰۷/۰۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.takedel.com/Pics/20100726/TakeDel.Com-e7680beda8.jpg

معاون شرکت فناوری اطلاعات ایران گفت: آیین‌نامه ساماندهی آدرس‌های عددی اینترنتی تدوین شده و آماده ارسال به کمیسیون تنظیم مقررات است که براساس این آیین‌نامه و با بهره‌گیری از “سامانه آدرس‌های عددی اینترنتی ” تمامی آدرس‌های اینترنتی کشور شناسنامه‌دار و قابل پیگیری خواهد بود.
علی اصغر انصاری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فعالیت آزمایشی سامانه “آدرس‌های عددی اینترنتی کشور ” (IP address)، اظهار داشت: این سامانه در سایت matma.ir (مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت) راه‌اندازی شده و توزیع کنندگان آدرس پس از گشایش حساب کاربری می‌توانند به آن وارد شوند.
معاون توسعه و مدیریت شبکه شرکت فناوری اطلاعات ایران افزود: ما از طریق نامه به سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده‌ایم که چند شرکت‌ خدمات‌دهنده اینترنتی را به ما معرفی کنند تا ما به صورت آزمایشی به آنها دسترسی دهیم و این شرکت‌ها اطلاعات IP address خود را در این سامانه ثبت کنند و در نهایت سامانه را پس از طی مراحل آزمایشی به طور رسمی افتتاح کنیم.
انصاری یادآور شد: در گذشته خطوط اصلی در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب شده بود و باید آیین‌نامه نوشته می‌شد که در حال حاضر آیین‌نامه مربوطه تدوین شده و آماده ارسال به کمیسیون تنظیم مقررات است.
معاون توسعه و مدیریت شبکه شرکت فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: این سامانه قابل استفاده برای IPهای خصوصی و آدرس‌های عمومی است، اما فعلا با IP address عمومی آزمایش شده است.
انصاری افزود: شرکت‌هایی که باید IP address در این سامانه بگذارند شرکت‌هایی هستند که از توزیع‌کنندگان منطقه‌ای (Ripe) اقدام به خریداری IP address می‌کنند؛ اطلاعات این آدرس‌ها بعد از توزیع IP در جایی ثبت نمی‌شود و به همین دلیل زمانی‌که IP address آنها دست به دست استفاده می‌شود، مشخص نیست این IP address متعلق به چه کسی است و مسئولیت استفاده از آن برعهده کیست و علاوه بر این امکان پیگیری آدرس نیز ممکن نمی‌شود.
وی تأکید کرد: با راه‌اندازی این سامانه هر IP address دارای شناسنامه می‌شود.
وی افزود: بر اساس برنامه این سامانه باید مدت ۲ الی ۳ ماه مرحله آزمایشی را طی کند تا در صورت وجود مشکلات فنی یا رخداد پیش‌بینی نشده‌، اصلاح شود.
وی با بیان اینکه در طراحی سامانه یک کار نرم‌افزاری دقیق انجام شده، خاطر نشان کرد: این سامانه به طور خودکار با سامانه سازمان Ripe در ارتباط است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي