معرفی سریال ارمغان تاریکی ویژه دهه فجر

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ | | 0نظرات

از امشب پخش سریال ارمغان تاریکی ویژه دهه فجر

«ارمغان تاریکی» قصه چند دانشجوی جوان است که در سال‌های آغاز دهه ۶۰ در تهران زندگی می‌کنند و هر یک در برخورد با حوادث و رویدادهای سیاسی و اجتماعی آن دوران همچون جنگ تحمیلی، بحران‌های سیاسی، حضور گروهک‌های سیاسی در جامعه و… سرنوشت‌های متفاوت پیدا می‌کنند.
«جلیل سامان» نویسنده و کارگردان ارمغان تاریکی، در قسمت اول این سریال تلویزیونی، روایت داستان را از زندگی دو نفر از این جوان‌ها با نام «مجید» و دختر مورد علاقه‌اش «مهری» آغاز می‌کند. مجید دانشجوی رشته عکاسی، صاحب مغازه عکاسی و هوادار و عضو ساده یک سازمان سیاسی است. روزی یک مشتری نگاتیوهایی را برای چاپ می‌آورد که حاوی عکس‌هایی است که به شکلی مخفیانه از مجید و مهری گرفته شده است. مجید در حال رفع این بحران است که از سوی سازمان ماموریتی مهم به او واگذار شود؛ ماموریتی که از طرفی رابطه عاطفی او با مهری را تحت الشعاع قرار می‌دهد و از سوی دیگر مسیر زندگی ساده و آرام او را به سمتی نامعلوم تغییر می ‌هد.
ایفای نقش اول این سریال به عهده آرش مجیدی است و امیر آقایی، سودابه بیضایی مجید مشیری، شهین تسلیمی، مجید سعیدی، حمیدرضا هدایتی، سعیده عرب، امیر غفارمنش، علی ابوالحسنی، حشمت آرمیده، فریبرز گرمرودی، آزاده ریاضی، مریم خدارحمی، مریم سرمدی، طرلان پروانه و… دیگر بازیگرانی هستند که در این سریال مقابل دوربین «محمد افسری» رفته‌اند.
«ارمغان تاریکی» توسط سیداحمد کاشانچی تهیه شده و مهدی ارگانی به عنوان مشاور فیلم‌نامه‌نویسی در کنار پروژه حضور داشته است. این سریال از نظر مدت زمان تولید و کیفیت جزو آثار کیفی گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما محسوب می‌شود.
فیلم‌نامه پس از دو سال کار تحقیقاتی نوشته شده و تصویربرداری نیز بعد از دو ماه پیش تولید، از ۱۱ شهریورماه ۱۳۸۹ در تهران آغاز شد.«جلال الدین معیریان» به عنوان طراح چهره‌پردازی، «غفار رضایی» به عنوان طراح صحنه، «مه لقا ناقد» به عنوان طراح لباس، «رضا کنشلو» به عنوان مدیر صدابرداری، «پیام حنفی» در مقام برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان، «مهرنوش صحرانورد» به عنوان منشی صحنه، «حسن شجاعی» در مقام عکاس، «عباس شوقی» در سمت مدیر جلوه‌های ویژه، «حمیدرضا شیروانیان» به عنوان ناظر کیفی، «سرهنگ مددی» به عنوان کارشناس نظامی، «محمد معصومی» در مقام مدیر تدارکات برخی از عوامل این سریال هستند.
«سیدجلال نیایی» و «سید دانیال کاشانچی» نیز مشترک به عنوان مدیر تولید در این سریال حضور داشته‌اند. پیش بینی می‌شود تصویربرداری سریال تا اوایل اسفندماه همزمان با پخش آن ادامه داشته باشد. «رضا بهار انگیز» در مقام تدوین‌گر، «فرید سعادتمند» به عنوان سازنده موسیقی متن، «فرید قاسمی» به عنوان صداگذار و «ساسان توکلی» به عنوان سازنده عنوان بندی نیز در مرحله آماده سازی این سریال ۲۵ قسمی حضور داشته‌اند.
ارمغان تاریکی از روز ۱۷ بهمن ماه نیز در شبکه جهانی جام جم به روی آنتن خواهد رفت.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي