گزارش تصویری از اولین روز جشنواره فیلم فجر

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ | | 0نظرات

به نقل از خبرنگار سینمایی برناباد ومه در حالی به روی پرده رفت که قرار بود اکران “خانه امن است” به کارگردانی ناصر رفایی آغازین اتفاق جشنواره باشد.

خاستگاه ˝مرگ کسب و کار من است˝ درد مشترک انسان‌ها است
فیلم سینمایی ˝مرگ کسب و کار من است˝ به کارگردانی امیر ثقفی دومین فیلمی بود که در سینمای رسانه اکران و نشست پرسش و پاسخ آن نیز پس از اکران برگزار شد.


در این نشست که بدون حضور کارگردان برگزار شد، علی اکبر ثقفی تهیه کننده، پژمان بازغی، امیر آقایی، کامرانی تفتی، بازیگران، مستانه مهاجر تدوین گر و جواد طوسی منتقد سینما حاضر شدند که در پایان این نشست مستانه مهاجر درباره اینکه فیلم اثری جشنواره پسند و مخاطب پسند است، گفت: همه ما از جمله تدوین گر، بازیگر، آهنگساز، کارگردان و .. تلاش خود را در راستای تحقق فکر امیر ثقفی انجام دادیم و معتقدم دلیل اینکه گفته می شود این اثر را مخاطبان سینما و جشنواره های داخلی و خارجی خواهند پسندید این است که این اثر از خاستگاه مناسبی برخوردار است و شباهت زیادی با زندگی دارد. مواردی که در این فیلم مطرح می شود درد مشترک انسانی است از این رو همه مخاطبان در داخل و خارج از کشور می توانند با کارکترهای آن همزاد پنداری کنند و این فیلم مورد توجه قرار گیرد.

˝مرگ کسب و کار من است˝ فیلم آبرومندی است
امیر آقایی بازیگر این فیلم به خبرنگار برنا گفت: نمی‌توانم اطمینان داشته باشم که توده مخاطبان از فیلم راضی باشند زیرا ذائقه توده مخاطبان، این نوع سینما نیست ولی مطمئن هستم که هرکه فیلم را ببیند با رضایت از سالن خارج می شود.

علی عطشانی کارگردان “شش نفر زیر باران” که در سینما رسانه حضور پیدا کرده بود نیز به خبرنگار برنا گفت: ایجاد بخش ˝نوعی نگاه˝ بدون وجود رقابت کافی نیست و نمایش صرف فیلم‌ها در این بخش بدون رقابت انگیزه را از فیلم‌سازان می‌گیرد.

موسیقی ما هر روز در حال تغییر جنسیت است
اکران و برگزاری نشست پرسش و پاسخ فیلم “آینه‌های روبه‌رو” با حضور نگار آذربایجانی، غزل شاکری طراح صحنه و بازیگر، شایسته ایرانی بازیگر، دکتر خطیبی مشاور پروژه رویداد بعدی جشنواره فیلم فجر بود که فردین خلعتبری آهنگساز با حضور در نشست این فیلم درباره شیوه آهنگسازی گفت: فیلم آنقدر راحت پیش می‌رود که کار آهنگسازی آن نیز طبعاً سخت نبود، نمی دانم تغییر جنسیت را در موسیقی چگونه باید بیان کرد در حالی که موسیقی ما هر روز در حال تغییر جنسیت دادن است من با استفاده از تلفیق موسیقی ترنس با سه تار سعی کردم تلفیقی از سنت و مدرنیته را ارائه دهم.

فیلمسازان فرصت حضور در ˝نوعی نگاه˝ را غنیمت بشمارند
در مقابل اظهار نظر عطشانی نسبت به حضور فیلم‌ها در بخش نوعی نگاه، امیر سماواتی تهیه کننده فیلم سینمایی ˝کوچه ملی ˝در این باره به برنا گفت: معتقدم تمامی دوستان باید فرصت نمایش آثار خود در بخش ˝نوعی نگاه˝ را غنیمت بشمارند.

“خانه امن است” ادای دینی به بچه‌های بهزیستی است
“خانه امن است”که قرار بود نخستین فیلمی باشد که در جشنواره نمایش داده می‌شود در سانس چهارم اکران و نشست نقدو بررسی آن نیز با اندکی تاخیر برگزار شد.

در این نشست که ناصر رفایی نویسنده و کارگردان، علی تقوی‌پور تهیه‌کننده، فرزاد جودت مدیر فیلمبرداری، محمد مختاری صدا بردار، بابک کریمی طراح صحنه و لباس، علیرضا جوادپور طراح گریم، امیر بکان آهنگساز، المیرا ژیان‌فر بازیگر، رویا حسینی بازیگر، طهماسب صلح‌جو کارشناس و مدیر جلسه در آن حضور داشتند، ناصر رفایی گفت: به دلیل تعداد بازیگران در تبیین فیلم احساس کردم نشان دادن تک‌تک افراد ادای دین به تمام بازیگرها است و هم ادای دین به تمام شخصیت‌های قصه. به همین دلیل بعضی از سکانس‌ها طولانی شد.

عشق و علاقه به سینما سبب می‌شود فیلم بسازم
اکران فیلم سینمایی “سوت پایان” که سومین ساخته نیکی کریمی کارگردان و بازیگر مطرح سینما است پایان بخش برنامه‌های سینما رسانه بود.

کریمی درباره این فیلم به خبرنگار سینمایی برنا گفت:‌ مخاطب عام با این فیلم ارتباط برقرار می‌کند چون سوژه فیلم برگرفته از شرایط امروز جامعه است و می‌تواند مخاطب را به سینما جذب کند.


«چهره روز نخست»

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي