جدول فروش تلفنهای همراه در سال ۲۰۱۰

۱۳۸۹/۱۱/۱۰ | برچسب‌ها: | 0نظرات

یک موسسه آمریکایی تحلیلگر بازار موبایل در گزارش سالانه خود نشان داد که تا پایان سال ۲۰۱۰ در سطح جهانی ۱٫۴ میلیارد گوشی تلفن همراه فروخته شد.
به گزارش مهر، همانند هر سال، ژانویه ماه طبقه بندیهای و ارزیابی ۱۲ ماه گذشته است. در این راستا، موسسه IDC آمریکا با تحلیل بازار موبایل در سطح جهانی نشان داد که در سال قبل ۱٫۴ میلیارد دستگاه تلفن همراه در این بازار به فروش رفت.
نتایج این ارزیابیها حاکی از آن است که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۰ بازار موبایل ۱۸ درصد (برابر با ۴۰۱ میلیون دستگاه تلفن همراه) نسبت به سال ۲۰۰۹ رشد داشت. تحلیلهای دیگری که موسسه Strategy Analytics انجام داده بود رقم رشد این بازار را ۱۶ درصد محاسبه کرده بود.
این بررسیها نشان می دهد که فروش “آی- فن” اپل (آی- فن ۴) در سه ماهه آخر سال گذشته ۸۶ درصد نسبت به سال ۲۰۰۹ رشد داشت درحالی که شرکت RIM موفق شد ۳۵ درصد “بلک بری” بیشتری نسبت به سال ۲۰۰۹ بفروشد.
IDC با مطالعه بر روی وضعیت ۵ تولید کننده بزرگ تلفن همراه نشان داد که شرکتهای نوکیا با ۳۲٫۶ درصد رشد، سامسونگ با ۲۲٫۲ درصد و “ال. جی” با ۸٫۴ رشد به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند و برای اولین بار شرکت چینی ZTE موفق شد با پیشی گرفتن از اپل در رتبه چهارم این جدول قرار گیرد و اپل در رتبه پنج جدول متوقف شود.
باوجود این، رشد اپل در سال ۲۰۱۰ با توجه به اینکه تنها یک مدل تلفن همراه عرضه می کند برابر با ۹۰ درصد بوده است.
براساس گزارش رویترز، شرکت ZTE با فروش ۱۶٫۸ میلیون دستگاه تلفن همراه موفق شد نسبت به سال قبل از این دوره یک رشد ۷۷ درصدی داشته باشد.
این تحلیلها نشان می دهد که در سال گذشته گسترش پدیده ای با عنوان “ساخت چین” در بازار جهانی موبایل موجب شد که فروش این بازار نسبت به سال ۲۰۰۹ افزایش یابد.
به طوریکه علاوه بر ZTE مارکهایی گمنامی چون “میکروماکس” و “اسپایس” توانستند رقم فروش این بازار را با عرضه تلفنهای همراه ارزان در کشورهای چین، هند، آفریقایی و آمریکای جنوبی افزایش دهند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي