کارت‌ های سوخت ۲ گانه‌ سوز می‌شوند

۱۳۸۹/۱۰/۱۲ | برچسب‌ها: | 0نظرات

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به افزایش ذخایر استراتژیک بنزین، جزئیات تعیین سهمیه ویژه سوخت منطقه‌ای را تشریح کرد و گفت: از سال آینده کارتهای سوخت کاربری دوگانه‌ای برای عرضه همزمان بنزین و CNG پیدا می‌کنند.
فرید عامری در گفتگو با مهر با بیان اینکه با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و کاهش مصرف بنزین، ذخایر استراتژیک این فرآورده نفتی در سطح کشور افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر حجم ذخایر استراتژیک بنزین ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود پنج درصد افزایش یافته است.
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی همچنین با بیان اینکه با اصلاح قیمت بنزین، مصرف این محصول نفتی در روزهای اخیر روندی کاهشی در سطح کشور داشته است، تصریح کرد: متوسط مصرف روزانه بنزین ایران به کمتر از ۶۰ میلیون لیتر کاهش پیدا کرده است.
نماینده وزارت نفت در ستاد هدفمندی یارانه ها با اعلام اینکه پیش بینی می شود با ادامه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مصرف روزانه بنزین ایران با کاهش بیشتری مواجه شود، اظهار داشت: با کاهش مصرف روزانه بنزین قطعا زمینه برای افزایش حجم ذخایر استراتژیک این فرآورده نفتی در سطح کشور فراهم می شود.
جزئیات تعیین سهمیه ویژه سوخت منطقه‌ای
این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه ستاد هدفمندی یارانه ها برای برخی از مناطق کشور سهمیه ویژه سوخت تعیین کرده است، بیان کرد: این سهمیه ویژه سوخت برای مناطق فاقد شبکه گاز شهری و روستایی پیش بینی شده است.
به گفته وی این سهمیه ویژه سوخت شامل گازوئیل و نفت سفید بوده که با مشارکت وزارت نفت و کشور در سطح استانهای مختلف کشور توزیع خواهد شد.
عرضه تمامی فرآورده های نفتی کارتی می‌شود
وی با اعلام اینکه از سال آینده به تدریج عرضه تمامی فرآورده های نفتی فقط با کارت هوشمند سوخت انجام خواهد گرفت، اظهارداشت: در شرایط فعلی مطالعات و بر نامه ریزی برای عرضه کارتی نفت سفید به مصارف غیر حمل و نقلی آغاز شده است.
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه با اجرای کامل عرضه کارتی نفت سفید مشترکان می توانند از تمامی فروشندگی ها و جایگاههای سیار نفت سفید را کارتی خریداری کنند، بیان کرد: عرضه کارتی فرآورده های نفتی منجر به اعمال مدیریت مطلوب مصرف در سراسر کشور خواهد شد.
نماینده وزارت نفت در ستاد هدفمندی یارانه ها همچنین درباره اقدامات انجام گرفته برای عرضه کارتی CNG، توضیح داد: در حال حاضر سامانه هوشمند سی.ان.جی به صورت آزمایشی در چند جایگاه نصب و راه اندازی شده است که با تکمیل مطالعات امکان راه اندازی این سامانه در تمامی جایگاههای سی.ان.جی در سراسر کشور فراهم خواهد شد.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه همزمان با تجهیز جایگاه‌های سی.ان.جی به سامانه هوشمند امکان عرضه این حامل انرژی با کارت در سطح جایگاه‌ها فراهم خواهد شد، اظهار داشت: با نصب و راه اندازی سامانه هوشمند امکان راه اندازی کیف الکترونیکی وجه سوخت در جایگاه‌های سی.ان.جی به وجود خواهد آمد.
کارتهای سوخت ۲ گانه سوز می شوند
به گفته عامری از سال آینده سامانه هوشمند سی.ان.جی به تدریج در یکهزار ۵۰۰ تا یکهزار و ۷۰۰ جایگاه CNG نصب و راه اندازی خواهد شد و حتی کارتهای هوشمند سوخت کاربری دوگانه ای برای عرضه همزمان بنزین و معادل آن CNG را پیدا می کنند.
وی تعداد کل جایگاههای فعلی عرضه CNG را یکهزار و ۵۵۰ باب عنوان کرد و افزود: اخیرا با مشارکت یک دستگاه دولتی تعداد ۱۴ قطعه زمین برای ساخت جایگاههای جدید گاز در استان تهران اختصاص یافته است.
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، افزود: وزارت نفت قصد دارد در این زمینها با اختصاص تسهیلات و تجهیزات بلاعوض، امکان ساخت جایگاههای جدید CNG را در کلان شهر تهران فراهم کند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي