چگونه اینترنتی بلیت قطار بخریم؟

۱۳۸۹/۱۱/۰۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات

شرکت قطارهای مسافری رجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: متقاضیان بعد از طی مراحل خرید بلیت و پرداخت قیمت آن با کارت‌های عضو شبکه شتاب، از طریق بانک‌های سامان، پارسیان و ملت، همچنین دریافت شماره‌های سریال خرید، سالن و کوپه قطار مورد نظر و ارائه این سه شماره به همراه کارت شناسایی معتبر در یکی از نمایندگی‌های فروش بلیت، می‌توانند برگه فیزیکی بلیت را دریافت کنند.
خدمات ارائه شده در سامانه فروش بلیت اینترنتی شرکت رجاء شامل: خرید بلیت، رؤیت گزارش ده خرید آخر همچنین استرداد و جستجوی بلیت می‌باشد.
در قسمت خرید بلیت، مسافران می‌توانند با انتخاب مبداء، مقصد، تاریخ‌های حرکت ( رفت و یا رفت و برگشت )، تعداد مسافران ( حداکثر ۴ یا ۶ نفر متناسب با ظرفیت کوپه‌ها )، سهمیه‌ها ( مسافرین عادی، ویژه برادران و ویژه خواهران )، تعداد بزرگسال، تعداد خردسال ( بین ۲ تا ۱۲ سال ) و تعداد طفل ( زیر۲ سال ) اقدام به خرید کنند.
این سامانه، صفحه‌ ای را برای درخواست‌های ویژه مانند دربست کردن کوپه و سهمیه خانواده شهدا و جانبازان در خود دارد.
مسافرانی که برگه فیزیکی بلیت خود را از نمایندگی‌های فروش تهیه نکرده باشند، می‌توانند آنها را از طریق اینترنتی استرداد کرده و در غیر این صورت، استرداد آنها باید از طریق نمایندگی فروش تهیه کننده بلیت صورت گیرد.
در ذیل به طور خلاصه روند خرید اینترنتی بلیت قطار را شرح داده شده است.
نحوه خرید اینترنتی بلیت
۱- برای خرید اینترنتی بلیت قطار، عضویت در سامانه خرید بلیت ضروری است. برای ورود به این سامانه می‌توانید آدرس اینترنتی http://Ticket2.raja.ir را در مرورگرتان درج نمایید.
۲- پس از ثبت نام، کاربر با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور به سیستم فروش اینترنتی وارد می‌شود. در این صفحه کاربر قادر است مشخصات بلیت درخواستی خود(مبدا، مقصد، تاریخ حرکت، جنسیت و …) را وارد نموده و وجود آن را در سیستم جستجو نماید.
۳- در این صفحه قطارهایی که مشخصات بلیت درخواستی کاربر را پوشش می‌دهند لیست می‌شود که کاربر قادر است قطار مورد نظر خود را انتخاب نموده و بر روی دکمه تایید کلیک نماید.
۴- در صفحه‌ای که ظاهر می‌شود کاربر مشخصات مسافرین را وارد نموده و در صورت ارائه غذا در آن قطار، تعداد غذای درخواستی خود را نیز وارد نموده و بانک مورد نظر جهت خرید را انتخاب می‌نماید.
۵- در این مرحله کاربر به صفحه بانکی که خرید از آن را انتخاب نموده بود وارد شده که باید مشخصات کارت بانکی خود را وارد نماید.
۶- در پایان و در صورت موفـقیت آمیز بودن عملیات خرید، مشخصات بلیت‌های خریداری شده به کاربر نمایش داده می‌شود

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي