جزئیات جدید‌ از تصادف ایران‌ خودرو

۱۳۸۹/۱۱/۰۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات

رییس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با اعلام جزئیات جدید از حادثه تصادف در شرکت ایران خودرو، اظهار کرد: راننده عامل حادثه مدعیست هنگام حادثه حالت طبیعی نداشته است.
سرهنگ محسن مهرایی روز شنبه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین جزئیات تصادف کامیون در ایران‌خودرو اظهار کرد: اعتبار کارت سلامت راننده کامیون در اردیبهشت ماه سال گذشته از درجه اعتبار ساقط شده و این کارت تمدید نشده است.
وی خاطرنشان کرد: راننده در تحقیقات به عمل آمده مدعی است که حدود دو سال قبل در اثر سانحه‌ای دچار ضربه مغزی شده و در طول شبانه‌روز از دارو استفاده می‌کند، به گونه‌ای که در هنگام بروز حادثه به علت مصرف دارو حالت طبیعی نداشته است.
مهرایی با اعلام اینکه راننده با صدور قرار تحویل زندان شده است، افزود: راننده قبل از اعزام به زندان طبق دستور قاضی برای انجام تست سلامت به آزمایشگاه مربوطه معرفی شده است تا ادعای این فرد مورد بررسی پزشکی قرار گیرد.
رییس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا به ایسنا گفت: کامیون عامل حادثه مدل ۱۹۸۰ بوده که ۳۱ سال از عمر این خودرو می‌گذرد.
وی با بیان اینکه شیفت کاری راننده ۱۲ ساعته بوده است، تصریح کرد: این عمل شرکت پیمانکار بر خلاف ماده هفت آیین‌نامه حمل و بار مسافر است، چرا که بر اساس این آیین‌نامه ساعت کار رانندگان هشت ساعت مشخص شده است.
رییس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با انتقاد از اینکه شرکت پیمانکار با علم، نداشتن گواهینامه راننده، خودرو در اختیار وی قرار داده است، اضافه کرد: چگونه ممکن است فردی به مدت دو سال به عنوان راننده در اختیار شرکتی باشد، اما این شرکت برگه معاینه فنی، گواهینامه و کارت سلامت راننده را چک نکند!
مهرایی در ادامه با بیان اینکه عملکرد حراست شرکت ایران خودرو می‌توانست از عمق فاجعه بکاهد گفت: اگر حراست با توجه به حجم عابران در این منطقه محدودیتی برای تردد وسایل نقلیه سنگین ایجاد می‌کرد، چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.
وی پیش از این به ایسنا گفته بود که راننده کامیون، گواهینامه پایه یک و کارت سلامت ندارد و خودرو نیز فاقد معاینه فنی است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي