زمان اعلام نتایج و ظرفیت پذیرش کنکور 89

۱۳۸۹/۰۴/۱۲ | برچسب‌ها: | 0نظرات

چهلمین کنکور هم به پایان رسید/ زمان اعلام نتایج و ظرفیت پذیرش
چهلمین کنکور سراسری دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور صبح امروز شنبه به پایان رسید تا داوطلبان منتظر اعلام نتایج اولیه در نیمه مرداد ماه و انتخاب رشته برای ورود به دانشگاهها باشند.
به گزارش خبرنگار مهر، کنکور سراسری سال ۱۳۸۹ با رقابت تعداد یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۸۱۳ شرکت کننده از صبح پنجشنبه با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی فنی و ریاضی آغاز به کار کرد که در این آزمون ۳۲۰ هزار و ۳۶۲ نفر شرکت کردند. کنکور گروه هنر نیز بعدازظهر روز پنجشنبه با شرکت ۲۵ هزار و ۱۹ داوطلب برگزار شد. آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی نیز با شرکت ۴۶۴ هزار و ۶۲۹ شرکت کننده صبح روز گذشته ۱۱ تیرماه برگزار شد. ۱۸ هزار و ۲۲۹ داوطلب نیز بعدازظهر جمعه در کنکور زبانهای خارجی به رقابت پرداختند.
آخرین آزمون امسال نیز با رقابت ۴۶۰ هزار و ۸۳۰ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی صبح امروز شنبه برگزار شد تا به این ترتیب ماراتن کنکور سال ۱۳۸۹ هم به پایان برسد.
ظرفیت پذیرش
بر اساس اعلام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در کنکور امسال ۷۵۵ هزار نفر ظرفیت پذیرش وجود دارد که در صورت محاسبه داوطلبان شرکت کننده نسبت افراد به پذیرش ۵۵ درصد است در واقع بیش از نیمی از شرکت کنندگان در آزمون سراسری پذیرفته می شوند.
سرورالدین همچنین گفت: اگر پشت کنکوری نداشته باشیم در واقع برای ۴۵۰ هزار نفر دانش آموز که می خواهند به آموزش عالی وارد شوند ظرفیت وجود دارد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص امنیت آزمون نیز یادآور شد: امنیت آزمون را بحث شخصی سازی دفترچه های کنکور ارتقا داده است. پیش از این به دلیل اینکه دفترچه ها باید پس از بازشدن های متعدد در مقاصد حوزه ها به دست داوطلب می رسید با ضعف هایی روبرو بود اما امسال یک بسته کیسه به نام داوطلب محتوی دفترچه و پاسخنامه تهیه شده است.
نحوه بومی گزینی در کنکور ۸۹
وزیر علوم نیز در مورد بومی گزینی در ۱۳ رشته پرمتقاضی کنکور امسال گفت: نحوه بومی گزینی در کنکور همانند سال گذشته است و تغییر خاصی اعمال نخواهد شد و به همان نحو انجام می گیرد تنها ظرفیت دانشگاههای مادر در کارشناسی بسیار کم کاهش داشته و تحصیلات تکمیلی این دانشگاهها افزایش داشته است.
کامران دانشجو تاکید کرد: در مجموع ظرفیت کارشناسی دانشگاههای کشور نسبت به سال گذشته کاهش نداشته است. متقاضی نسبت به سال گذشته ۳۶ هزار نفر افزایش داشته ایم اما با توجه به صندلی خالی که موجود است این افزایش مشکلی ایجاد نمی کند.
زمان اعلام نتیجه اولیه و نهایی کنکور
وی درباره زمان اعلام نتایج کنکور سراسری گفت: نتایج اولیه نیمه مرداد ماه و نتایج نهایی نیز نیمه شهریورماه اعلام خواهد شد.
ویژگی کنکور امسال
به گزارش مهر، در کنکور امسال برای اولین بار تمامی دفترچه های سئوالات در گروههای آزمایشی شخصی سازی و برای ارتقای امنیت آزمون، مشخصات داوطلبان بر روی دفترچه سئولات درج شده بود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي