آخرین اخبار از امتيازات كارمنداني كه از تهران بروند

۱۳۸۹/۰۵/۰۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

 معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور گفت: چارت تشكيلاتي مشاوران جوان تنظيم و براي تصويب به نهاد رياست جمهوري ارايه شده است.

ارايه چارت سازماني مشاوران جوان به دولت
لطف الله فروزنده ده‌كردي گفت: چارت تشكيلاتي آنها توسط معاونت مديريت و توسعه سرمايه گذاري رئيس جمهور تنظيم و تقديم دولت شده است كه بعد از تصويب جايگاه پيدا مي‌كنند و پست آنها در دستگاه‌ها مشخص خواهد شد.

وي افزود: بر اساس اين چارت پيشنهادي جايگاه، شغل، موقعيت، روابط آنها با دستگاه‌ها مشخص خواهد شد و ساختار مشاوران جوان معين و به تناسب اين ساختار نيرو جذب خواهد شد.

شرايط جديد استخدام در دستگاه‌هاي دولتي
فروزنده همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا جريان استخدامي در دستگاه‌هاي دولتي ادامه خواهد داشت گفت: اولويت بر استخدام نيست اما در مواردي قاعده كلي وجود دارد كه در كارهاي تصدي‌گري به ازاي خروج هر سه نفر از مجموعه دولتي يك نفر و در كارهاي حاكميتي به ازاي خروج هر يك نفر، يك نفر جديد جايگزين مي‌شود.

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور تصريح كرد: فعلا روال استخدام بر اساس اين قاعده انجام مي‌شود كه يك چشمه آن در وزارت آموزش و پرورش انجام شد، نزديك به 300 هزار نفر نيروي وزارت آموزش و پرورش از آن خارج شد، در حالي كه 40 هزار نفر مجوز استخدام دريافت كردند و براي آن هم حتما آزمون برگزار مي‌شود و بر اساس فرآيند رتبه‌بندي نمرات عمل خواهد شد.

فروزنده در پاسخ به اين پرسش كه آيا طبق قانون اولويت جذب در آموزش و پرورش با معلمان حق التدريس و آموزشياران نهضت سوادآموزي نبوده است، گفت: اگر قانون حكم كند و مجلس دولت را موظف كند اول نيروهاي حق التدريس را جذب كند ديگر آزمون معنا ندارد اما در جايي كه نيروي حق التدريس در آن رشته وجود ندارد از طريق آزمون طبق روال ماده 44 قانون مديريت خدمات كشوري به استخدام نيرو اقدام مي‌شود.

امتيازات كارمندان براي خروج از تهران فروزنده در مورد خروج كارمندان از تهران گفت: تاكنون 16 هزار نفر داوطلب ثبت نام در سايت انتقالي نام‌نويسي كردند و براي تشويق آنها امتيازات گفته شده قطعا اختصاص مي يابد.

وي افزود: تعدادي از كارمندان از تهران منتقل شده و معاونت مديريت و سرمايه انساني رصد مي‌كند كه چه خدماتي به اين كارمندان داده شده است.

فروزنده افزود: بر اساس قانون حكم و پست كساني كه داوطلبانه از تهران منتقل ‌شوند حتما در محل مقصد داده مي‌شود، با توافق آنها بين 25 تا 50 درصد افزايش حقوق اتفاق مي افتد كه از نظر شغلي خيالشان راحت باشد، همچنين اگر فرزند دانشجو دارند به همراه والدين منتقل مي‌شوند و يا اگر فرزند كنكوري دارند در شهر مقصد با كسب 70 درصد آخرين نمره قبولي در شهرهاي كوچك و 80درصد آخرين نمره قبولي در شهرهاي بزرگ در كنكور پذيرفته مي‌شوند.

معاون رئيس جمهور ادامه داد: همچنين در مورد مسكن، حكم اين كارمندان به وزارت مسكن ابلاغ شده است كه حواله مسكن مهر به آنها واگذار شود و با حداكثر زمان يك سال مسكن مهر اختصاص يابد. در جاهايي كه مسكن مهر مورد تقاضا نيست زمين اختصاص خواهد يافت و يا تا سقف مبلغي براي كساني كه در شهرستان مقصد منزل دارند وام تعميرات مسكن پرداخت مي‌شود.

فروزنده تصريح كرد: برخي دستگاه‌ها براي تشويق كارمندان انتقالي ده روز مرخصي هم داده‌اند و يا هزينه انتقال نيز به كارمند پرداخت شده كه ما هم منعي براي آن نداشته‌ايم و دستگاه‌ها مي‌توانند براي تشويق در حد امكان كمك كنند.

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور افزود: اولويت دولت انتقال مأموريت و كارها به شهرستان است و نه تنها افراد، دولت مي‌خواهد ابتدا مأموريتها منتقل شود كه كل دستگاه و يا بخشي از شركت‌ وابسته به دستگاه از مركز خارج و يا مؤسسات پژوهشي منتقل شوند كه به دنبال آن تعدادي كارمند نيز منتقل خواهند شد.

فروزنده در پاسخ به اين پرسش كه چند درصد مأموريت دستگاه‌ها از تهران منتقل مي‌شود گفت: اين در حال بررسي است و هر وزارتخانه ملزم شده است برنامه انتقالي به دولت ارائه كند كه چه بخش‌هايي از وظايف مانند پژوهشي و ساير امور عملياتي قابليت انتقال دارند، اين الزام دستگاه‌ها هفته پيش در دولت مصوب شد و همه دستگاه‌ها ملزم شدند امور قابل انتقال را به دولت گزارش كنند.

وي افزود: همه دستگاه‌ها با بررسي ساختار خود بايد اعلام كنند كه چه بخشي از وظايف بايد در تهران بماند و چه قسمتي مي‌تواند به شهرستانها منتقل شود.

معاون رئيس جمهور در مورد برگشت كارمندان منتقل شده از تهران گفت: كساني كه داوطلبانه منتقل مي‌شوند تا ده سال تعهد مي‌كنند كه به تهران برنگردند.

وي در مورد اختلاف پرداخت بين كارمند منتقل شده و كارمند موجود در شهرستان مقصد گفت: بالاخره كسي كه از تهران مي‌رود مجبور است از بسياري مزايا چشم پوشي كند و نقل و انتقال انجام شود. افزايش حقوق و دادن يك پايه امتيازي است كه دولت براي او در نظر گرفته است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي