آغاز هفته دوم لیگ برتر با برگزاری ۳ دیدار

۱۳۸۹/۰۵/۰۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات

در مهم‌ترین بازی‌های این روز سپاهان در اولین بازی خانگی خود به مصاف ملوان بندرانزلی خواهد رفت و پرسپولیس نیز پس از غلبه بر تراکتورسازی در بازی‌ای که برگزاری یک دیدار بدون تماشاگر را برایش به دنبال داشت، نخستین نمایش خارج از خانه‌اش را در برابر شاگردان محمود یاوری در قم انجام خواهد داد.
* تراکتورسازی – راه‌آهن، ورزشگاه یادگار امام تبریز، ساعت ۱۷:۳۰
پس از اتفاقاتی که در دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی رخ داد،‌ نماینده تبریز به دلیل تخلفات تماشاگرانش به برگزاری ۲ دیدار بدون حضور تماشاگر محکوم شد. بازی با راه‌آهن اولین دیدار خانگی این فصل تراکتورسازی است که باید بدون حضور تماشاگر برگزار شود.
این موضوع امتیاز بزرگی برای شاگردان کربکندی محسوب می‌شود تا در خارج از خانه بتوانند از تراکتورسازی امتیاز بگیرند. این در حالی است که شاگردان فراز کمالوند برای اینکه هواداران خود را راضی نگه دارند، چاره‌ای جز برد ندارند.
صرف نظر از اینکه هواداران تراکتورسازی در جنجال تماشاگران بازی پرسپولیس – تراکتور مقصر بودند یا نه، نبود تبریز‌ی‌ها در استادیوم، شاگردان کمالوند را بسیار اذیت خواهد کرد اما در آن سوی میدان به گفته‌ی کربکندی میزبان بدون تماشاگر با بازی در خانه‌ی میهمان برای این تیم هیچ فرقی ندارد و آنها در هر شرایطی بازی خود را انجام خواهند داد.
شاگردان کربکندی پس از متوقف کردن قهرمان فصل قبل می‌خواهند با دست پر از ورزشگاه یادگار امام بازگردند.
* پیکان – شاهین بوشهر، ورزشگاه شهید رجایی قزوین ساعت ۱۸:۱۵
۲ تیم شکست‌خورده هفته اول در قزوین به مصاف هم می‌روند. پیکانی‌ها پس از ارائه‌ی یک بازی خوب و نزدیک مقابل ذوب آهن، مدعی قهرمانی در فصل قبل و در نهایت قبول شکست دو بر یک می‌خواهند اولین سه امتیاز خود را در لیگ دشت کنند.
آنها برای این کار شاگردان حمید استیلی را پیشرو خواهند داشت که در بازی قبل باختی خانگی را به تیم تازه صعود کرده‌ی نفت آبادان تقدیم کرده‌اند و دیگر دوست ندارند در دومین بازی نیز امتیازی از دست بدهند. هر دو مربی دوست دارند با کسب سه امتیاز این بازی از بار انتقادات بر روی دوش خود کم کنند.
شاهین که هفته پیش در خانه مغلوب نفت آبادان شده بود، کار دشواری برابر شاگردان احمدزاده پیش رو دارد چرا که پیکان نیز با توجه به شکست هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن برای اینکه در همین ابتدای لیگ به وضعیت خود سر و سامان بدهد، چشم به ۳ امتیاز خانگی دوخته است.
* نفت تهران – شهرداری تبریز، ورزشگاه اکباتان ساعت ۱۸:۱۵
۲ تیمی که فصل گذشته در لیگ یک عملکرد خوبی داشته‌اند و به عنوان تیم‌های اول گروه خود راهی لیگ برتر شدند، در ورزشگاه اکباتان تهران به مصاف هم می‌روند. این دو تیم که به طور مستقیم از لیگ یک به لیگ برتر صعود کردند باید در دومین گام به مصاف هم بروند.
نکته‌ی مشترک دو تیم نمایش نسبتا خوبی بود که در هفته‌ی اول بازی‌ها داشتند. نفت در انزلی موفق شد ملوان را متوقف کند و شهرداری هم توانست در برابر آبی‌های پایتخت بازی خوبی انجام دهد و علیرغم باخت توانست دو گل وارد دروازه‌ی استقلالی‌ها کند. حسین فرکی و اکبر میثاقیان هر دو پس از مدت زیادی به لیگ برتر بازگشته‌اند و درصدد هستند اولین سه امتیاز خود را کسب کنند.
هر دو تیم از عدم آمادگی لازم رنج می برند و این  با توجه به وقت اندک تیم‌های لیگ یکی برای آماده ‌سازی امری عادی است. با این حال نفت هفته گذشته در خارج از خانه از ملوان یک امتیاز گرفت و شهرداری در خانه مغلوب استقلال شد. ۳ امتیاز این مسابقه برای هر دو تیم ارزش زیادی دارد.
* سپاهان – ملوان انزلی، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان، ساعت ۱۸:۱۵
امیر قلعه‌نویی دوست ندارد با یدک کشیدن عنوان مدافع قهرمانی در دومین بازی نیز بدون برد بماند. رضا عنایتی که انگار فقط در تیم‌های قلعه‌نویی پایش به گلزنی باز می‌شود در این بازی هم عصای دست اصفهانی‌ها خواهد بود. در آن سو ملوان با پژمان نوری و محسن مسلمان امیدوار به کسب امتیاز از حریف قدرتمند خود هستند. سپاهانی‌ها باز هم باید در فولاد شهر از میهمانان‌شان پذیرایی کنند و خودشان هم هنوز نمی‌دانند که چه زمانی دوباره می‌توانند به نقش جهان بازگردند.
سپاهان هفته گذشته مقابل راه‌آهن متوقف شد و فردا در شرایطی به مصاف ملوان می‌رود که هواداران این تیم چیزی جزء پیروزی از تیم‌شان توقع ندارند.
* نفت آبادان – سایپا، ورزشگاه تختی آبادان، ساعت ۲۰:۴۵
نفت آبادان شروع خوبی در لیگ برتر داشت و با پیروزی خارج از خانه هواداران خود را به آینده امیدوار کرد.
نفتی‌ها که به مهلت کم خود برای آماده‌سازی و انجام نقل و انتقالاتشان خیلی معترض بودند و به سازمان لیگ می‌گفتند اگر دو بازی اول‌مان را عقب نیندازید قطعا آن‌ها را واگذار خواهیم کرد، در نخستین نمایش خود توانستند شاهینی‌ها را در زمین خودشان شکست دهند تا نشان دهند زمانی که فکر می‌کنند می‌بازند نیز بازی را می‌برند چه برسد به وقتی که از برد خود مطمئن باشند!
اما در مقابل آن‌ها شاگردان محمد مایلی‌کهن بازی خواهند کرد که تواسته‌اند بازی اول خود را ببرند و با آمادگی کامل در هوای گرم آبادان به فکر امتیازگیری از شاگردان آلفرد کاسیمیرو باشند.
‌ نفتی ها فردا در گرمای آبادان پذیرای سایپا هستند و می‌خواهند در هفته دوم جزء تیم‌های ۶ امتیازی جدول لقب بگیرند. این همان هدفی است که مایلی‌کهن با سایپا آن را دنبال می‌کند.
* صبای قم – پرسپولیس، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم، ساعت ۲۰:۴۵
شاگردان علی دایی برای اینکه بتوانند از پیروزی خود مقابل تراکتورسازی دفاع کنند باید در اولین آزمون خارج از خانه خود به مصاف صبا بروند. پرسپولیسی‌ها که کریم باقری را برای سه هفته از دست داد‌ه‌اند می‌توانند برای اولین بار در این بازی از مهاجم جدید خود “هروه” استفاده کنند. در طرف مقابل محمود یاوری می‌خواهد با ادامه‌ی روند مصاحبه نکردنش باخت هفته‌ی قبل مقابل سایپا را جبران کند و در این راه می‌تواند از مهاجم حاشیه‌ای و سابق پرسپولیس یعنی علیرضا نیکبخت نیز استفاده کند. قرار گرفتن نیکبخت برابر پرسپولیس می‌تواند از نکات جالب این بازی باشد.
صبا با محمود یاوری در شرایطی میزبان پرسپولیس است که در بازی اول خود طعم شکست را چشیده است. یاوری به خوبی می‌داند که برد در این دیدار چه اهمیتی دارد و به همین دلیل برای این مسابقه نقشه‌های زیادی کشیده است. رویارویی این مربی و علی دایی یادآور دیدار فصل گذشته پرسپولیس و شاهین است که طی آن نماینده بوشهر با مربیگری یاوری ۴ بر یک پرسپولیس را شکست داد.
این دیدار می‌تواند جنبه انتقامی برای علی دایی داشته باشد تا او علاوه بر فراموش کردن آن شکست از یاوری تیمش را به دومین برد پیاپی لیگ دهم برساند.
حضور نیکبخت واحدی در صبا از نکات قابل توجه است. اگر او برای این دیدار آماده باشد و رو در روی پرسپولیس قرار بگیرد می‌تواند انتظار صحنه‌های جذابی را داشت.
برنامه هفته دوم
شنبه ۹ مرداد
استیل آذین – پاس ساعت :۱۷:۳۰ دستگردی – تهران   داور:  تورج حق وردی – محبت علی رضایی تبار – حسن یوسفی –حسین زرگر- رحیم رحیمی مقدم
مس کرمان – ذوب آهن ساعت: ۱۷:۳۰ شهید باهنر – کرمان داور:  غلامرضا جباری – علی موغلی – بابک داوری – قاسم واحدی – ابراهیم میرزابیگی
استقلال – فولاد خوزستان ساعت:۱۹:۴۰ آزادی – تهران   داور:  یدالله جهانبازی – حیدر شکور – رسول فروغی – محمدرضا اکبریان – محمد حاتم
یکشنبه ۱۰ مرداد
تراکتورسازی – راه آهن ساعت:۱۷:۳۰ یادگار امام – تبریز  داور:  علیرضا فغانی – صادق نوری – بهرام کیانی – محمد ملکی – محمدرضا فلاح
پیکان – شاهین بوشهر ساعت:۱۸:۱۵ شهید رجایی – قزوین  داور:  شاهین حاج بابایی – رحیم شاهین – مصطفی فراهانی – منصور نوری – نادر جعفری
نفت تهران – شهرداری تبریز ساعت:۱۸:۱۵ اکباتان – تهران   داور:  جمشید دانش مهر – حمید غمزه – تورج عیوض محمدی – سعید فتاحی – عبود سنگاشکن
سپاهان – ملوان انزلی ساعت:۱۸:۱۵ فولادشهر – اصفهان   داور:  محسن قهرمانی – مجید شمس – سعید زارع – جواد شرفی – محمدعلی فروغی
نفت آبادان – سایپا ساعت:۲۰:۴۵ تختی – آبادان   داور: احمد صالحی – حمید نظری – سعید قاسمی – رضا کرمانشاهی – حسین عسگری
صبای قم – پرسپولیس ساعت:۲۰:۴۵ یادگار امام – قم   داور:  محسن ترکی – رضا سخندان – مسعود فرح نیا – جمشید محمدی – فرج الله یثربی

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي