تازه ترین خبرها از حواشی فوتبال ایران 7 مرداد 89

۱۳۸۹/۰۵/۰۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

میزان خسارات وارده به ورزشگاه آزادی اعلام شد؛ تخریب ۱۲۳ صندلی و تاسیسات
هواداران معترض در جریان بازی تیم های پرسپولیس و تراکتورسازی تعداد ۱۲۳ صندلی ورزشگاه آزادی را تخریب کرده و به تاسیسات این ورزشگاه خساراتی را وارد آوردند. نزاع و تقابل هواداران که از پیش از آغاز بازی درگرفته بود، در جریان مسابقه نیز ادامه پیدا کرد که حاصلش توهین به یکدیگر، پرتاب اشیای مختلف، تخریب بخش های مختلف ورزشگاه و… بود.
براین اساس تعداد ۱۲۳ عدد صندلی از بین رفته و همچنین به دیگر امکانات، تجهیزات و تاسیسات برق و مکانیکی مجموعه نیز آسیب هایی وارد شده است که از آن جمله می توان به شکستن نرده ها، تابلوهای راهنما، شیشه های بوفه مرکزی، طلق ها و لامپ های مهتابی راهروها و سرویس های بهداشتی اشاره کرد.
گزارش تمرین استقلال ؛ بازگشت محمد محمدی به تمرینات و غیبت محمود فکری
تمرین استقلال در حالی برگزار شد که محمدمحمدی با رفع کامل مصدومیتش به تمرینات بازگشت. تمرین چهارشنبه استقلال از ساعت ۱۰ صبح در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این تمرین که حدود ۶۰ دقیقه طول کشید، بازیکنان پس از گرم کردن به سالن وزنه رفتند و حدود ۲۰ دقیقه در چند آیتم وزنه زدند.
سپس تمامی بازیکنان به زمین چمن مصنوعی آمدند و زیر نظر کادرفنی دویدند. مجددا همگی به سالن وزنه بازگشتند و ادامه تمرینات خود را انجام دادند.
محمد محمدی دروازه بان استقلال با رفع کامل مصدومیتش پس از چند روز به تمرینات تیمی بازگشت. محمود فکری یکی از مربیان استقلال به دلیل رسیدگی به مسائل شخصی در تمرین صبح حضور نداشت.
حمایت فیفا از تشکیل اتاق حل اختلاف در فدراسیون ها
فدراسیون بین المللی فوتبال برای کمک بیشتر به فدراسیون های عضو پیشنهاد کرد تا با تشکیل اتاق حل اختلاف ملی حکمیت در دعاوی بین بازیکنان و باشگاه ها را به شکل استانداردی درآورند. به نقل از پایگاه خبری فوتبال آسیا، ” عمر اونگارو ” ، رئیس بخش وضعیت بازیکنان و اداره امور حقوقی فیفا که برای برگزاری کارگاهی با همین موضوع به کوالالامپور مالزی، مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده است، گفت: ما آماده ایم تا برای دادن مشاوره یا کمک برای تنظیم اساسنامه با فدراسیون ها همکاری کنیم تا آنها بتوانند اتاق حل اختلاف را راه اندازی کنند. وی خاطرنشان کرد: اتاق حل اختلاف بخشی از فدراسیون ها خواهد بود که بنابر اساسنامه فیفا به رسمیت شناخته می شود. البته این کار زمان بر است اما امیدواریم تا در دو تا سه سال آینده ۸۰ درصد فدراسیون ها صاحب اتاق حل اختلاف شوند.
دایی: هنوز در برخی نقاط مشکل داریم
سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه تیمش در دیدار ابتدایی دهمین دوره رقابتهای لیگ برتر در برخی نقاط مشکل دارد، گفت: برای رسیدن به هماهنگی کامل بین بازیکنان باید سه دیدار دیگر برگزار کنیم تا بتوانیم مشکلات موجود را به حداقل برسانیم.علی دایی با بیان این مطلب به ارزیابی اش از این دیدار پرداخت و گفت: نیمه اول زیاد خوب نبودیم و با اینکه چند موقعیت داشتیم نتوانستیم به گل برسیم. با صحبتهایی که در بین دو نیمه انجام دادیم شروع خوبی در نیمه دوم داشتیم و به گل هم رسیدیم، اما نتوانستیم به گلهای بیشتری دست پیدا کنیم. اکثر دقایق بازی در اختیار ما بود و خدا را شکر می کنم که در نخستین دیدار که سخت و نفسگیر هم بود به پیروزی رسیدیم.
کمالوند: تساوی نتیجه عادلانه تری بود
سرمربی تراکتورسازی تساوی را عادلانه ترین نتیجه برای دیدار با پرسپولیس دانست و گفت: موقعیتهای هر دو تیم برابر بود و بازی می توانست با تساوی تمام شود.
فراز کمالوند گفت: به باور من بازی از سطح کیفی بالایی برخوردار نبود و با توجه به این اینکه تیمها از دوران بدنسازی خارج شده اند نتوانستند عملکرد مطلوبی داشته باشند.سرمربی تراکتورسازی با اشاره به فحاشی تماشاگران منتسب به این تیم در دیدار برابر پرسپولیس گفت: نمی توانم این را بپذیرم که این مشکل از سوی طرفداران تراکتورسازی آغاز شد. ابتدا تماشاگران پرسپولیس بودند که علیه بازیکنان ما شعار دادند و جو ورزشگاه را برهم زدند.وی ادامه داد: باید بپذیریم که فوتبال ما در همه ورزشگاه هایش شاهد این اتفاقهاست. متأسفانه فرهنگ ضعیفی بر همه ورزشگاه ها حاکم است و باید همه تلاش کنیم در این مورد فرهنگ سازی شود.
نصرتی: بازیکنان پرسپولیس ۲۰ دقیقه وقت کشی کردند!
کاپیتان تراکتورسازی با انتقاد از عملکرد داور دیدار با پرسپولیس گفت: بازیکنان حریف ۲۰ دقیقه وقت کشی کردند اما داور توجهی به این موضوع نداشت.محمد نصرتی از قضاوت مسعود مرادی انتقاد کرد و گفت: نمی دانم در این مورد باید چه بگویم. در حالی که بازیکنان پرسپولیس ۲۰ دقیقه وقت کشی کردند، داور اعتنایی به این موضوع نداشت.نصرتی که با حالتی عصبی با خبرنگاران گفتگو می کرد به ارزیابی فنی بازی اشاره ای نکرد و گفت: اینکه فوتبال نمی شود همه اش وقت کشی می کنند!
ترکی: فدراسیون با AFC رایزنی کند
داور بین المللی فوتبال ایران گفت: حضور کامرانی فر در جام جهانی افزون بر تأثیر مثبتی که بر روی شهرستانها گذاشته، باعث ایجاد اعتماد به نفس خیلی خوب در بین داوران کشور شده است.محسن ترکی در گفتگو با ایسنا، افزود: برای اینکه بتوانیم در جام جهانی ۲۰۱۴ تیم کامل داوری از ایران داشته باشیم، باید کمیته داوران این دوراندیشی را داشته باشد و برای جام ملتهای آسیا که چند ماه آینده در پیش رو داریم، رایزنی ها با AFC انجام شود که در دور نهایی این مسابقات یک تیم کامل داوری از ایران داشته باشیم و روی این تیم تا ۴ سال آینده سرمایه گذاری کنیم که این به تدبیر و حمایت مسعود عنایت و کمیته داوران بستگی دارد.
وی در خصوص پیشرفتی که داوران آسیایی در جام جهانی داشتند، گفت: مسؤولان کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز باید برای حضور تیمهای کامل داوری از آسیا در جام جهانی از هم اکنون فعالیت کنند، زیرا در جام جهانی فقط از قاره های آسیا و آفریقا، تیمهای کامل داوری حضور نداشتند.
قطبی با دیدار تیم ملی برابر ارمنستان موافقت کرد
سرپرست کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال از موافقت افشین قطبی برای رویارویی تیم ملی فوتبال کشورمان با ارمنستان در تاریخ ۲۰ مردادماه خبر داد و گفت: هنوز زمان دقیق سفر تیم ملی به ایروان مشخص نشده است.
عباس ترابیان در ادامه افزود: هنوز مشخص نشده است که تیم ملی در چه تاریخی باید به ارمنستان سفر کند. تاریخ سفر ملی پوشان به ایروان پس از هماهنگی با سرمربی تیم ملی و مذاکره با مسؤولان فدراسیون فوتبال ارمنستان مشخص خواهد شد.پیش از این قرار بود تیم ملی در تاریخ ۲۰ مردادماه با سفر به اوکراین در شهر کی یف به مصاف تیم ملی این کشور برود که این بازی به دلیل انصراف مسؤولان فدراسیون فوتبال این کشور لغو شد.
بیگ زاده: انتظار چنین برخوردی از هواداران استقلال را نداشتم
هافبک تیم فوتبال سپاهان اصفهان از برخورد هواداران استقلال با خود و خسرو حیدری ابراز ناراحتی کرد و این اتفاق را غیر منتظره برشمرد.
هاشم بیگ زاده در مورد شعارهایی که علیه وی و خسرو حیدری در جریان این مسابقه از سوی تماشاگران مطرح شد، ادامه داد: ما از هواداران استقلال توقع این رفتارها را نداشتیم اما امیدوارم این اتفاقات بار دیگر تکرار نشود و احترام همه در فوتبال حفظ شود.
هافبک تیم فوتبال سپاهان اصفهان در مورد پاس گلی که برای عنایتی ارسال کرد، اظهار داشت: من و عنایتی از گذشته شناخت و هماهنگی خوبی از همدیگر داشتیم و در سپاهان هم تمرینات ویژه ای را انجام دادیم که در مجموع این موارد باعث شد با یک سانتر مطلوب زمینه گلزنی عنایتی را بوجود آورم.
واکنش مدیرعامل تراکتورسازی: مگر هواداران را ما به ورزشگاه دعوت کردیم!
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی با بیان اینکه نباید همه اتفاقات دیدار برابر پرسپولیس به پای هواداران تیم تبریزی نوشته شود، گفت: معتقدم این هواداران با ذهنیتی که از سال پیش داشتند به ورزشگاه آمدند و تمام تلاشم را خواهم کرد تا محرومیتی شامل حالشان نشود.
محمدحسین جعفری با اشاره به اتفاقاتی که در جریان بازی دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی رخ داد، اظهار داشت: در رابطه با اتفاقاتی که رخ داده باید بگویم باشگاه تراکتورسازی هیچ هواداری را به نام خودش برای تماشای این مسابقه دعوت نکرده بود و تمام این افراد خودشان به استادیوم آزادی آمدند. هوادارانی که پلاکاردهای آنها نشان می داد که حتی برخی از خود تهران آمدند.
وی افزود: باشگاه تراکتورسازی کانون هواداران دارد و اگر ما این هواداران را می آوردیم، مسوولیت شان به عهده ما بود. البته برخی لیدرها هم بین تماشاگران حضور داشتند که هیچ یک از آنها هم به دعوت ما نیامدند. با این حال حضور همین افراد باعث شد جلوی شدیدتر شدن این اتفاقات گرفته شود.
وی در رابطه با محرومیت احتمالی از سوی کمیته انضباطی گفت: مطمئن باشید تمام تلاشم را می کنم که این اتفاق رخ ندهد چرا که هیچ کدام از آنها هوادار رسمی تراکتورسازی نبودند.
گزارش تمرین پرسپولیس؛ تمرین بازیکنان زیر نظر شیث رضایی
در تمرین دیروز پرسپولیس بازیکنان اصلی زیر نظر شیث رضایی کار کردند و مهدی تارتار بازیکنان ذخیره را تمرین داد.
در تمرین چهارشنبه پرسپولیس بازیکنان با روحیه ای شاد، تحت تاثیر پیروزی مقابل تراکتورسازی کار کردند. تمرین از ساعت ۱۱ شروع شد و کادر فنی برنامه جداگانه ای برای بازیکنانی که به صورت ثابت مقابل تراکتورسازی بازی کردند در نظر گرفته بود. طبق برنامه اعلام شده، این بازیکنان زیر نظر شیث رضایی برای دقایقی دور زمین دویدند و سپس راهی استخر شدند. بازیکنانی که به صورت ذخیره در اولین بازی به میدان رفتند و یا اصلا فرصت بازی پیدا نکردند، با مهدی تارتار تمرین کردند.
کریم باقری کاپیتان پرسپولیس که با مصدومیت روبرو شده است، با لباس شخصی در محل تمرین حاضر شد و کار بقیه را نظاره کرد. امیرحسین فشنگچی و ابراهیم شکوری زیر نظر محمدرضا مولایی بدنساز پرسپولیس تمرینات اختصاصی را برگزار کردند.
محمد پروین و اشپیتیم آرفی با مجوز علی دایی و پس از مدت ها به تمرینات تیمی اضافه شدند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي