احتمال حذف حریف ایران از جام ملتهای آسیا

۱۳۸۹/۰۵/۰۶ | برچسب‌ها: | 0نظرات

به دنبال به تعویق افتادن انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال عراق، تیم ملی فوتبال این کشور بار دیگر در خطر محرومیت قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری مهر، تیم ملی فوتبال عراق در نوامبر (آذرماه) سال گذشته به دلیل دخالت کمیته‌ المپیک این کشور در تصمیمات فیفا از حضور در دیدارهای بین المللی محروم شد، اما این محرومیت ماه مارس (فروردین) به پایان رسید، هرچند به نظر می رسد با توجه به روند برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال عراق باردیگر محرومیت در انتظار مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا باشد.
چندی پیش فیفا به دلیل دخالت دولت در روند برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، به این کشورهشدار داده بود، اما سخنگوی دولت با رد دخالت دولت در روند انتخابات تاکید کرده بود، حضور نیروهای امنیتی و دولتی تنها به منظورحفظ و برقراری امنیت بوده است اما به تعویق افتادن انتخابات فدراسیون فوتبال عراق بار دیگر به محرومیت احتمالی این کشور از سوی فیفا دامن زد.
محمد بن‌همام، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا درگفت وگو با سایت رسمی AFC عنوان کرد: وضعیت عراق برای AFC و فیفا نگران کننده است . قوانین فیفا کاملا روشن و آشکار است و هیچ کشوری نباید درمقابل آن ایستادگی کند. امیدوارم این مساله هر چه سریع تر با گفت وگو حل و فصل شود.
در صورت اعمال محرومیت توسط فیفا، عراق که در جام ملت‌های آسیا در گروه ایران قرار دارد، از این رقابت‌ها کنار گذاشته خواهد شد و نمی تواند از عنوان قهرمانی ‌اش دفاع کند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي