تبليغ پيوند مو در ماه.واره‌ها راست یا دروغ؟

۱۳۸۹/۰۴/۱۳ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2006/07/melgRX200706_600x431.jpg

عضو هيئت علمي دانشگاه بقيه‌الله گفت: تبليغات غير علمي و اغراق‌آميز ماهواره‌ها درباره پيوند تا 6 هزار فوليكول مو در هر جلسه پيوند واقعيت ندارد و با وجود يك تيم متخصص در هر جلسه پيوند مو، حدود 2 هزار فوليكول مو پيوند زده مي‌شود.مجتبي اميري در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس با اشاره به اينكه ميزان موفقيت عمل پيوند مو بيش از 95درصد است و شكست درماني ندارد، اظهار داشت: عمل پيوند مو به صورت سرپايي انجام مي‌شود .
و از جمله كم‌خطرترين اعمال جراحي زيبايي محسوب مي‌شود به طوري كه فرد پس از عمل نياز به استراحت در منزل نداشته و مي‌تواند از فرداي پس از عمل فعاليت روزانه خود را ادامه دهد.
وي تصريح كرد: براي انجام اين عمل پيازهاي مو از نواحي پشت سر و بالاي گوش‌ها كه تحت تاثير هورمون‌هاي مردانه قرار نمي‌گيرند برداشته شده و پس از جداكردن واحدهاي فوليكلولي آن با ايجاد برش‌هاي بسيار كوچك در محل موردنياز، پيوند انجام مي‌شود.
اميري افزود: موهاي جديد هيچگاه تحت تاثير هورمون‌ها نمي‌ريزند و پس از 3 تا 4 ماه شروع به رشد كرده و از نظر رنگ و رشدشان تابع موهاي پشت سر يا بالاي گوش هستند.
وي ادامه داد: پس از عمل پيوند كه حدود 6 ساعت به طول مي‌انجامد پانسمان معمولي براي فرد گذاشته شده و فرد مي‌تواند فرداي روز عمل پانسمان را باز كرده به حمام برود.
اين متخصص پوست و مو با اشاره به اينكه اين پيوند با درد بسيار كم و توسط يك تيم پزشكي متشكل از يك متخصص پيوند مو و 6 تكنسين انجام مي‌شود، تصريح كرد: بعد از عمل داروهايي براي رشد سريعتر موهاي پيوندي به فرد داده مي‌شود.
اميري اشاره كرد: هزينه پيوند مو نسبت به اعمال زيبايي ديگر كمتر است و كسي كه از نظر سلامت عمومي مشكلي نداشته باشند مي‌تواند اين عمل را انجام دهد.
وي يادآور شد: تاثير هورمون‌هاي مردانه‌، سوختگي‌ها، بيماري‌هايي مانند لوپوس و قرارگرفتن در محل‌هاي راديوتراپي و جراحي به مدت طولاني از جمله مهمترين عوامل مستعدكننده ريزش مو هستند كه در اين موارد پياز مو از بين رفته و برگشت نمي‌يابد.
اميري با اشاره به اينكه بيش از 40 سال است پيوند مو در دنيا رواج يافته گفت: در روش‌هاي قديمي موهاي فرد پس از پيوند شبيه به موهاي عروسك مي‌شد و رضايت فرد را فراهم نمي‌كرد اما در روش‌هاي جديد كه از 12 سال پيش متداول شده با استفاده از ميكروگرفت‌ها اين مشكل را برطرف كرده‌اند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي