اعلام جزئیات طرح مسکن مهر ملکی

۱۳۸۹/۰۴/۱۳ | برچسب‌ها: | 0نظرات

The image “http://www.iranfile.ir/UserFiles/Image/162.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

جزئیات طرح مسکن مهر ملکی اعلام شد
وی همچنین گفت: افرادی می توانند از وام مسکن مهر ملکی استفاده کنند که تا کنون از تسهیلات بخش مسکن استفاده نکرده باشند.
شبکه خبر: رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: با اجرای طرح مسکن مهر ملکی و عرضه تسهیلات مسکن مهر به آن، فرصت سوء استفاده از دلالان ساخت و ساز گرفته می شود.
خسروی افزود: در این شیوه جدید فرصت سودجویی از سازندگان نامعقولی که زمین های مردم را به قصد مشارکت در ساخت دریافت می کردند گرفته می شود.
وی گفت: با این طرح مالکان زمین های مسکونی می توانند از این فرصت برای ساخت و ساز برای خود و اعضای خانواده استفاده کنند.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: مالکان زمین های مسکونی پس از اخذ پروانه ساخت از شهرداری می توانند به مسکن و شهر سازی مراجعه و با به عضویت در آوردن اعضای خانواده خود در ساخت واحدهای مسکونی در قالب مسکن مهر ملکی از تسهیلات این بخش استفاده کنند.
خسروی همچنین اظهار داشت: مسکن مهر ملکی برای کسانی در نظر گرفته شده است که می خواهند از وام مسکن مهر استفاده کنند، در این صورت افرادی که صاحب ملک هستند طی قراردادی با وزارت مسکن و شهرسازی در ساخت و ساز با هم مشارکت می کنند.
وی همچنین گفت: افرادی می توانند از وام مسکن مهر ملکی استفاده کنند که تا کنون از تسهیلات بخش مسکن استفاده نکرده باشند.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: این شیوه جدید که با همت کارگروه مسکن تهیه و تدوین شده است تولید مسکن را در کشور افزایش خواهد داد و زمانی که میزان عرضه مسکن بیش از تقاضای آن شد روند کاهشی در این بازار روزر به روز بیشتر می شود.
وی گفت: ساخت این نوع مسکن با هدف افزایش ساخت و ساز در داخل شهر و کوتاه کردن دست دلالان و سوء استفاده کنندگان است.
خسروی همچنین خاطرنشان کرد: ایجاد مسکن مهر ملکی موجب می شود تا مشکل مالک، که سازنده نیمه کاره کار خود را رها می کرد حل شود.
خسروی همچنین درخصوص سامانه رهگیری مشاوران املاک گفت: مشاوران املاک حق ندارند برای ارائه کد رهگیری، وجهی از مشتری دریافت کنند و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در تهران می توانند با شماره تلفن ۷۷۶۰۸۶۴۰ تماس بگیرند.
وی در پایان در خصوص تاثیر هدفمند کردن یارانه ها بر قیمت مسکن گفت: هدفمند کردن یارانه ها باعث افزایش قیمت مسکن نخواهد شد چون دولت با ابزارهایی که در اختیار دارد به محض اینکه بخواهد اختلالی در بازار به وجود آید جلوی آن را خواهد گرفت.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي