عکس های دختری که برای زنده ماندن هر پانزده دقیقه غذا میخورد!

۱۳۸۹/۰۴/۱۳ | برچسب‌ها: | 0نظرات

لیزی ولاسكوئز دختری است كه وزن كمی را داشته و میزان چربی بدنش تقریبا صفر است؛ اما به هیچ وجه دختر كم اشتهایی نیست.

 این دختر 21 ساله از آستین تگزاس، باید هر 15 دقیقه غذا بخورد تا زنده بماند.

خانم ولاسكوئز از سندرم نادری رنج می‌برد كه به رغم اینكه روزی 60 وعده كوچك غذایی می‌خورد، باز هم به وزنش اضافه نمی‌شود و به همان اندازه باقی می‌ماند.

این دانشجوی رشته ارتباطات به رغم اینكه روزانه 5 تا 8 هزار كالری غذا مصرف می‌كند، اما هیچ‌گاه وزنش بیشتر از 25 كیلوگرم نشده است.

ولاسكوئز كه 155 سانتی متر قد دارد می‌گوید: من مرتب خود را وزن می‌كنم و حتی نیم كیلو اضافه وزن من را بی‌نهایت هیجان زده می‌كند. مجبور هستم برای حفظ انرژی خود هر 15 تا 20 دقیقه یك بار غذا بخورم.

وی گفت: چیپس، شیرینی، شكلات، تكه‌های كوچك پیتزا، مرغ، كیك، بستنی، پاستا و میوه وعده‌های غذایی من در طول روز را تشكیل می‌دهند و زمانی كه مردم گمان می‌كنند بی‌اشتها هستم، خیلی عصبانی می‌شوم.

وی كه چهار هفته زودتر از زمان مقرر متولد شده بود، وزن بسیار كمی داشت.
ریتا مادر 45 ساله خانم ولاسكوئز كه در كلیسا كار می‌كند، می‌گوید: پزشكان به ما گفتند كه خودشان نیز نمی‌دانند او چگونه زنده مانده است.

در ابتدا گمان می‌شد وی مبتلا به سندرم «دی بارسی» است، اما وقتی بعدها مشخص شد هیچ مشكلی در یادگیری ندارد، این فرضیه نیز رد شد.

وضعیت خاص خانم ولاسكوئز باعث جلب توجه پزشكان بسیاری در سراسر دنیا شده و وی هم‌اكنون موضوع یك پروژه تحقیقاتی توسط پروفسور «آبهیمانیو گارگ» از دانشكده پزشكی دالاس است.

پروفسور گارگ و تیم او معتقدند كه بیماری وی سندرم پروگروید نئوناتال (NPS) است كه باعث تسریع كهولت و از دست دادن چربی صورت و اندام می‌شود.

وی گفت: من چند نفری را می‌شناسم كه با مشكلاتی مانند لیزی روبه‌رو هستند، اما مسأله او كاملا متفاوت است. ما نمی‌توانیم پیش‌بینی كنیم كه وی در آینده چه وضعیتی خواهد داشت؛ چرا كه جامعه پزشكی هیچ تجربه و سابقه‌ای در این زمینه ندارد.

خانم ولاسكوئز در حال نوشتن كتابی در مورد زندگی خود است كه احتمالا در سپتامبر آینده منتشر خواهد شد.
 





0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي