جدیدترین خبرها از لاله اسکندری+عکس

۱۳۸۹/۰۴/۱۴ | برچسب‌ها: | 0نظرات

مراحل کاشیکاری سومین نقش دیواری لاله اسکندری که قرار است در منطقه شش شهرداری نصب شود، از ۱۵ تیر آغاز می‌شود. روزبه اسکندری، برادر لاله اسکندری و مدیرعامل شرکت اجراکننده این نقاشی‌ها در مورد اجرای سومین طرح خواهرش به خبرنگار مهر گفت: قرارداد با شهرداری منطقه شش منعقد شد و آنها همکاری خیلی خوبی داشته‌اند تاآنجا که قرار است سوله‌ای در پارک لاله برای انجام کارها در اختیار ما قرار دهند.
وی همچنین در مورد جزئیات این طرح توضیح داد: نقاشی دیواری قرار است در اتوبان مدرس زیرگذر رسالت نصب شود و به دلیل معارض‌هایی مانند تابلو، سیم‌های برق و..که در زیر پل وجود داشت، شهرداری ظرف روزهای اخیر مشغول پاکسازی محیط بود.
اسکندری افزود: از امروز تخریب کاشی‌کاری‌های قبلی انجام می‌شود و از فردا، ۱۵ تیر لاله به همراه گروهش کار ساخت کاشی‌ها و اجرای آنها را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه مساحت  سومین نقاشی دیواری لاله اسکندری ۶۸۰ مترمربع است و در دو طرف بزرگراه قرار دارد، عنوان کرد: در این طرح هم مثل برنامه‌های قبلی از عناصر ایرانی و ویژگی‌های اسلیمی، اسب‌های بالدار، سرو و نمادای دیگر فرهنگمان استفاده کردیم.
اسکندری درمورد دیگر خصوصیات طرح ابراز داشت: رنگ‌های تند انتخاب شده است تا در تضاد با بتن موجود در زیر پل یک نوع تضاد و زیبایی ایجاد کند. عناصر هم بزرگ طراحی شده‌اند تا ماشین‌هایی که با سرعت از بزرگاه رد می‌شوند به راحتی بتوانند بخش‌های مختلف نقاشی را تشخیص دهند. حتی با نگاه به یک بخش از نقاشی افراد می‌توانند تمام داستان آن را حدس بزنند.
اسکندری در مورد اتمام این طرح توضیح داد: فکر می‌کنم کار زیرسازی یک هفته به طول بینجامد و بعد از آن اجرا، شروع می‌شود که در نهایت کل پروژه ۴۵ روز زمان می‌برد.
دومین نقاشی دیواری لاله اسکندری اردیبهشت سال جاری در تقاطع بزرگراه شهید همت و ستاری رونمایی شد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي