افتتاح ایمیل ایرانی

۱۳۸۹/۰۳/۱۰ | برچسب‌ها: | 0نظرات

 http://software.parsgooya.ir/imagesup/email_laptop.jpg

معاون فنی شركت پست ایران گفت: این شركت در نظر دارد برای جلوگیری از انتقال اطلاعات محرمانه افراد به خارج كشور به دلیل استفاده از سرویس‌های ایمیل پستی خارجی، ایمیل POST.IR را راه‌اندازی كند.
مجتبی نصیری با بیان اینكه «صندوق پست شخصی» یكی از سرویس‌هایی است كه در حال حاضر از سوی شركت پست ایران ارائه می‌شود، گفت: شركت پست در نظر دارد تا به زودی سرویس « صندوق پست الكترونیك» را نیز به مشتریان خود ارائه دهد.
 
وی افزود: در گذشته شركت پست سرویس صندوق پست الكترونیك با نشانی  «POST.IR@ شناسه را در اختیار داشت و اقدام به جذب مشترك نیز می‌نمود كه با فراگیر شدن استفاده از سرویس‌های میل خارجی استفاده از این سرویس فراگیر نشد.
معاون فنی شركت پست ایران خاطر نشان كرد: این سرویس هم‌اكنون نیز موجود است و برای مثال حدود 10 هزار دفتر ICT در روستا از نشانی «POST.IR@ كد پستی دفتر ICT» برخوردار هستند.
نصیری ادامه داد: در حال حاضر و با توجه به حساسیت بیشتر برای حفظ امنیت اطلاعات داخل كشور و جلوگیری از انتقال بی‌مورد اطلاعات شخصی افراد به خارج كشور، تصمیم به توسعه سرویس پست الكترونیك شخصی گرفته شد.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی این سرویس مشتركان می‌توانند با مراجعه با دفاتر پستی و ارائه كپی كارت ملی برای احراز هویت، صاحب ایمیل پستی شوند و این میل می‌تواند به عنوان یك میل رسمی ایرانی و احراز هویت شده مورد استفاده قرار گیرد.
معاون فنی شركت پست در خصوص زمان راه‌اندازی این سرویس گفت: اقداماتی برای بهینه سازی سرور و برنامه‌كاربردی این سرویس میل باید صورت گیرد و پیش بینی می‌كنیم راه‌اندازی این سرویس همزمان با 17 مهرماه روز جهانی پست اعلام عمومی شود كه در صورت به زمان نرسیدن برنامه فراخوان راه‌اندازی سرویس در 22 بهمن‌ماه اعلام خواهد شد.
پیش از این نیز شركت فناوری اطلاعات ایران اقدام به راه‌اندازی سرویس میل ایرانی ( IRAN.IR) نموده كه این سرویس در حال حاظر با پركردن فرم مربوط به اطلاعات شخصی و سازمانی، نام و نشانی سازمان مربوطه و امضای بالاترین مقام سازمان برای مدیران دولتی قابل ارائه است و قرار است در آینده به تمام متقاضیان ارائه شود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي