سبقت و سرعت غیر مجاز با 100هزار تومان جریمه

۱۳۸۹/۰۳/۰۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.qudsdaily.com/archive/1384/html/12/1384-12-27/picture%5C17-1-27.jpg

در صورت ارتکاب رانندگان متخلف به سبقت و سرعت غیر مجاز تا سقف 100 هزار تومان جریمه در انتظارشان خواهد بود."
به گزارش شبکه ایران، سردار اسکندر مؤمنی امروز در حاشیه همایش مدیران پلیس ترافیک کشور در جمع خبرنگاران گفت: استفاده از تلفن همراه، عدم رعایت فاصله طولی، عدم رانندگی بین خطوط، کلاه و کمربند ایمنی، سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز 70 درصد تصادفات رانندگی را موجب می‌‌شود.

وی اظهار داشت: این شش تخلف عمده در اولویت اقدامات امسال پلیس قرار دارد و به شدت با این تخلفات حادثه‌ساز برخورد خواهیم کرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: تا به حال 7 ماده از لایحه رسیدگی به تخلفات رانندگی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است این لایحه افزایش ایمنی در تردد و کاهش تصادفات و حوادث را در پی خواهد داشت.
سردار مؤمنی به نمرات منفی این لایحه اشاره کرد و افزود: در این لایحه اگر تخلفات رانند‌ه‌ای به 30 امتیاز منفی برسد برای بار اول گواهی‌نامه وی به مدت 3 ماه توقیف می‌شود و اگر برای بار دوم 25 امتیاز منفی کسب کند گواهینامه 6 ماه توقیف خواهد شد.
رئیس پلیس راهور ناجا تأکید کرد: اگر راننده‌ای برای بار سوم 20 امتیاز منفی کسب کند گواهینامه وی ابطال شده و باید پس از یک سال برای دریافت گواهینامه مجدد اقدام کند.
سردار مؤمنی گفت: دریافت گواهینامه مجدد به دلیل شرایط سختی که وجود دارد برای متخلفان آسان نخواهد بود.
سردار مؤمنی اعلام کرد: در سال جاری حداکثر سقف خسارت مالی تصادفات خسارتی که طرفین تصادف شکایت ندارند بدون کروکی و گزارش پلیس یک میلیون و 500 هزار تومان است و بیمه‌ها موظفند این مبلغ را بپردازند.

این مقام پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: روزانه 550 تصادف در تهران به وقوع می‌پیوندد که این سقف بیمه در کاهش ترافیک و مشکلات بعدی مؤثر خواهد بود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی افزود: ایمنی معابر و راه‌ها که یکی از حقوق شهروندان است باید مورد تأکید قرار گرفته و پلیس جاده‌ها و معابری که ایمنی لازم را نداشته باشد می‌بندد و اجازه تردد خودروها در این معابر و جاده‌های ناامن را نخواهد داد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي