هفت تفکری که هرگز نباید داشته باشید !

۱۳۸۸/۱۱/۱۸ | برچسب‌ها: | 0نظرات

farspicsgroup.blogspot.com هفت تفکری که برای سلامتی مضرند

ویژگی‌های شخصیتی ما بسیار بیشتر از تعیین چرخه‌های اجتماعی در زندگی ما تاثیر گذار هـسـتـنـد.
اسـتـفن بویل محقق مركز پزشكی دانشگاه دوك در كارولینای شمالی در این باره اظهار داشت: این ایده كه رفتار یا شخصیت می‌تواند در بلند مدت روی سلامت انسان تاثیر بگذارد موضوع تازه‌ای نیست اما در این مقاله میزان این تاثیرگذاری مورد بررسی قرار گرفته است.
محققان می‌گویند؛ درحالی كه افراد عصبی زودتر تحلیل می‌روند و ممكن است جان خود را به خطر بیندازند، برخی از افراد نیز به دلیل ویژگی‌های شخصیتی خاص خود ممكن است بیشتر عمر كنند. در این تحقیق، پژوهشگران 7 نوع تفكر را عنوان كرده‌اند كه سلامت فرد را به خطر می‌اندازند و بر جسم انسان تاثیرات نامطلوبی بر جای می‌گذارند كه عبارتند از:
1- استـرس: تحقـیـقات نشان می‌دهد استرس و نگرانی در طولانی مدت می‌تواند كُشنده باشد؛ به‌ویژه استرس‌های محل كار كه احتـمال ابتلا به بیماری‌های قلبی، آنفلوانزا، سندرم متابولیك و افزایش فشار خون را تشدید می‌كند.
2- غصه و تقدیر: اندوهگین بودن، نه تنها از نـظـر اجـتـمـاعی مضر است بلكه تاثیرجسمی نامطلوبی نیز دارد. مطالعات نشان می‌دهد افراد مبتلا به بیماری‌های عروقی اگر اندوهگین و غـصـه دار بـاشـنـد زودتـر مـی‌مـیرند. محققان می‌گویند نوع شخصیت روی سیستم ایمنی بدن و همچنین سیستم واكنش به استرس در انسان تاثیر می‌گذارد.
مطالب خواندنی و اطلاعاتی از روانشناسی ، پزشکی و سلامت بدن
3- اضطراب: بر اساس یافته‌های علمی، میزان ابتلا به زوال عقل و آلزایمر در افرادی كه كمتر مضطرب می‌شوند،‌ پایین‌تر است. تحقیقات نشان داده است خطر ابتلا به زوال عقل در سالمندانی كه آرام هستند،50 درصد كاهش می‌یابد.
4- فقدان خـویشتنداری: آیا وقت ملاقاتتان دیر شده و یا نمی‌توانید كارهایتان را منظم كنید و به این خاطر كنترل خود را از دست داده‌اید؟ پس بدانید كه این عدم خویشتنداری می‌تواند به سلامت شما آسیب برساند. محققان می‌گویند انـسـان‌هـای خـوددار نسبت به دیگران عمر طولانی تری دارند.
5- دلواپسی: افراد به شدت عصبی كه دائـمـا نـگـران و مـضطرب و مستعد ابتلا به افسردگی هستند به طور متوسط زودتر می‌میرند. به‌علاوه، این افراد اغلب بیشتر سیگار می‌كشند به امید این كـه سیگار اضطراب آنها را كاهش دهد اما متاسفانه با این كار عمر خود را كوتاه می‌كنند.
6 - بی‌هدفی در زندگی: اگر احساس می‌كنید در زندگی خود هدفی ندارید باید بدانید كه زمان سكونتتان بر روی كره زمین یا به عبارتی عـمـرتـان كوتاه خواهد شد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد كسانی كه اهداف بالایی در زندگی دارند به زوال عقل مبتلا نمی‌شوند و دیرتر هم می‌میرند.
7 - بدبینی: بدبینی و بدگمانی نسبت به دیگران یك ویژگی شخصیتی است كه به گفته دانشمندان به خصومت و دشمنی بازمی‌گردد و خــطـر ابـتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش مـــی‌دهـــد. ایـــن افــراد اغـلــب در رفـتــار مـردم انگیزش‌های خصمانه پیدا می‌كنند.
دكتر بویل در مــطــالــعـات خـود نـشـان داده افـراد بـدبین 25درصد بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند و به مراتب استرس بیشتری را در طول زندگی تجربه می‌كنند.
اگر شما هم صادقانه تصور می‌كنید كه هركدام از این مشكلات را دارید، ‌از همین امروز به خاطر سلامت خودتان هم كه شده برای رفع آن تلاش كنید.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي