از چه عطری و ادوکلنی و در چه موقعیتی استفاده کنیم؟

۱۳۸۸/۱۲/۰۳ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.perfume-allergy.co.uk/perfume.jpg

از عطرهایی مانند بولگاری، اسکادا و ایریا که رایحه سنگینی دارند، ترجیحا در محافل رسمی استفاده کنید. همیشه بهتر است که در مکان‌های رسمی از رایحه‌های تلخ، گرم، شیرین و تند استفاده کنید.
در ساخت عطرهای تلخ معمولا از اسانس‌هایی مانند ریشه درختان و ادویه‌های تند شرقی استفاده می‌کنند. عطرهای شیرین و گرم هم عطرهایی هستند که از بو و طعم شکلات و میوه‌های تابستانی برخوردارند.

از عطرهایی مانند مادام روشاز، گپ، هوگو و آزارو ترجیحا در محافل دوستانه و صمیمی استفاده کنید. همیشه بهتر است که در محافل دوستانه و صمیمی، از عطرهای سرد و ترش استفاده کنید.
عطر سرد به عطری می‌گویند که حس خنکی و تازگی را القا ‌کند. استشمام این عطرها معمولا باعث می‌شود که طعمِ میوه‌هایی مانند خیار و هندوانه را به خاطر بیاوریم.
عطر ترش به عطری می‌گویند که طعم مرکبات را به خاطر بیاورد. عطرهای ترش نیز القاکننده حس طراوت و شادمانی‌اند.

عطرهای سرد و ترش باعث آرامش روحی و رفع خستگی نیز می‌شوند. لابد دیده‌اید که در باشگاه‌های ورزشی، هوای داخل باشگاه را معمولا با رایحه‌های سرد و ترش مطبوع می‌کنند. عطرهایی با طعم گل‌های وحشی می‌توانند حس صمیمیت بیشتری به محیط القا کنند.
در بحث عطرها باید از عطر سال و عطر فصل صحبت کنیم. طبیعتا عطرهایی که بهتر است در روزهای گرم و آفتابی استفاده ‌شوند، با عطرهایی که مناسب روزهای سرد زمستان‌اند، یکسان نیستند.
در فصل بهار از عطرهای ملایم استفاده کنید. عطرهای ملایم و بهاری را معمولا از گل‌های بنفشه، تمشک و مگنولیا می‌گیرند.

در روزهای گرم تابستان برای ماندگاری بوی عطر باید به دفعات بیشتری از آن استفاده کنید. با این حساب، بهتر است که در فصل گرم از عطری استفاده کنید که ماندگاری بیشتری داشته باشد.
در فصل گرم، استفاده از رایحه‌های خنک و ترش، تلخ و ‌‌‌سرد، جنگلی و‌ وحشی بسیار خوشایند است. استفاده از رایحه های خنک و ترش در فصل تابستان، سرمای خوشایندی را به شما و اطرافیانتان منتقل می‌کند و درنتیجه از حس ِ‌گرمای محیط می‌کاهد تا به یک حس تعادل دمایی برسید.

ماندگاری عطرها در هوای سرد بیشتر است. یعنی در پاییز و زمستان با توجه به دمای پایین هوا، الکل موجود در عطر دیرتر تبخیر می‌شود. در فصل‌های سرد سال، بهتر است از رایحه‌های سنگین مانند عطرهای شیرین، تند و تلخ استفاده کنید.
اگر پوست‌تان چرب است، خوشحال باشید چون دوام و ماندگاری عطرها بر روی پوست‌های چرب و تیره بیشتر است. اما عطر برای پوست‌های روشن و خشک، در حکم یک مرطوب‌کننده است و دوام زیادی روی این پوست‌ها ندارد.
اگر پوست‌تان روشن و خشک است و می‌خواهید ماندگاری عطرتان بیشتر شود، بهتر است پیش از استفاده از عطر، از لوسیون‌های مرطوب کننده بدون بو استفاده کنید.
از زمان‌های گذشته، این باور همچنان پابرجاست که عطر و اودکلن را باید به پوست جلوی گردن و یا به مچ دست زد. واقعیت این است که زدن عطر بر روی محل نبض‌ها (مانند: مچ‌دست، مچ پا، پشت زانوها و نبض گردن) باعث متصاعد شدن رایحه عطر شده و کلا خوشایند است اما پزشکان توصیه می‌کنند به گردنتان عطر نزنید چرا که این کار، احتمال بیماری‌های پوستی را در این ناحیه افزایش می‌دهد.
دسته بندی عطرهای زنانه و معرفی برخی از محبوب ترین رایحه ها

عطرهایی که برای خانم ها تولید می شوند در ۶ گروه اصلی طبقه بندی می شود: سرد،میوه ای،گلی،خوراکی،شرقی و چوبی…

از آنجایی که این روزها در بازار انواع و اقسام مختلفی عطر برای خانم ها عرضه میشود، انتخاب عطر مناسب برای فرد مورد نظر کمی سخت شده است. اگر گیج شده اید که باید چه نوع رایحه ای را انتخاب کنید، یکی از راه حل های رفع مشکل این است که عطر را از خانواده ای انتخاب کنید که با خصوصیات اخلاقی خانم مورد نظر مطابقت داشته باشد.
بیشتر عطرهایی که برای خانم ها تولید می شوند را می توانیم در ۶ گروه اصلی طبقه بندی کنیم. بوهای سرد، میوه ای، گلی، خوراکی، رایحه های شرقی و چوبی. در داخل هر یک از این گروه های اصلی، چند زیر گروه نیز می توان پیدا کرد، اما این زیر گروهها تفاوت چندانی با هم ندارند؛ به همین دلیل بهتر است که افراد تازه کار به همین ۶ گروه اصلی اکتفا کرده و خودشان را درگیر زیرگروه ها نکنند.
عطرهای سرد
این قبیل عطرها معمولاً بوی تمیزی، جوانی، و انرژی می دهند. درون مایه ی رایحه ی این قبیل عطرها بوی اقیانوس ها را در ذهن زنده می کند. در اسم چنین عطرهایی اغلب نام “آب” ، “یخ” ، “باران” ، و یا “خنک” به کار می رود و معمولاً در شیشه های آبی تولید شده و جعبه های بسته بندی آنها نیز به رنگ آبی انتخاب می شوند. خانواده ی این قبیل عطرها بیشتر برای خانم های فعال و ورزش دوست پیشنهاد میشود. از مشهورترین انواع این عطرها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
Issey Miyake L Eau de Issey
Bulgari Blu Notte
Marc Jacobs Rain
Giorgio Armani Acqua di Gio
Davidoff Cool Water

عطرهای میوه ای
رایحه این نوع عطرها در لطافت و انرژی کمی شبیه به رایحه ی عطرهای خنک است با این تفاوت که قدری شیرینی نیز در آن احساس می شود. درون مایه ی اصلی این قبیل عطرها معمولاً دربردارنده ی رایحه ی مرکبات است مانند لیمو، پرتقال، و گریپ فرود. البته برخی از انواع عطرهایی که در این گروه جای می گیرند بوی سیب، انگور، گیلاس، هلو، و تمشک می دهند. خانم هایی که این قبیل بوها را دوست دارند معمولاً خوش بین و خوش مشرب بوده، و به راحتی می توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. از جمله معروف ترین عطرهای میوه ای که این روزها از طرفدارهای زیادی برخوردار هستند عبارتند از:
Fresh Sugar
Acqua di Parma Colonia
L.A.M.B. by Gwen Stefani
Cartier Eau de Cartier

عطر متناسب با ماه تولد شما

عطرهای گلی
خیلی راحت می توانید بوی این قبیل عطرها را تشخیص دهید. بوی یک یا دو گل در آنها به راحتی قابل تشخیص است. درون مایه ی اصلی این نوع عطرها دربردارنده ی رایحه ی گل های مختلفی نظیر: رز، یاسمن، یاس، و مریم است. این قبیل عطرها مختص خانم های رمانتیک با روحیه زنانه است. اغلب خانم ها نسبت به این نوع عطرها علاقه ی خاصی دارند و می توان گفت که این گروه از جمله محبوب ترین عطرهای انتخابی توسط بانوان است. از جمله معروف ترین عطرهایی این گروه نیز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
Dior J Adore
Stella McCartney Stella
Yves Saint Laurent Baby Doll
Salvatore Ferragamo Incanto Charms
عطرهای خوراکی
این قبیل عطرها بوی مواد غذایی می دهند. این گروه نسبت به گروه های دیگر قدمت کمتری دارد و تازه چند سال است که به بازار عرضه می شود. درون مایه اصلی بوی این عطرها، رایحه ی شکلات و وانیل را در بر دارد. این قبیل عطرها معمولاً برای خانم های خونگرم، مهربان و خانواده دوست پیشنهاد می شود. چند نمونه از محبوب ترین عطرهای خوراکی عبارتند از:
Aquolina Chocolovers
Thierry Mugler Angel
Britney Spears Fantasy
Comptoir Sud Pacifique Vanille Abricot
عطرهای شرقی
این قبیل عطرها دارای رایحه ای گرم، تند و معطر هستند. درون مایه ی اصلی این عطرها بوی دارچین و عنبر می دهد. این قبیل عطرها معمولاً مورد انتخاب خانم هایی قرار می گیرند که در عین سادگی بسیار اصیل می باشند، فریبنده و جذاب هستند، تمایل به نمایش دادن خود دارند و بدشان نمی آید که مرکز توجه جمع قرار بگیرند. از جمله معروف ترین عطرهایی که می توان در این گروه جای داد می توان به موارد زیر اشاره کرد:
Yves Saint Laurent Opium
Guerlain Shalimar
Calvin Klein Obsession
عطرهای چوبی
این عطرها هم مانند عطرهای شرقی بوی تندی دارند اما قدری ملایم تر، دلپذیرتر و جا افتاده تر هستند. درون مایه بوی این عطرها رایحه چوب، خزه، صندل، سدر، و نعناع را در بر دارد. عطرهایی که در این گروه جای می گیرند می توانند اغلب هم مورد استفاده ی خانم ها قرار بگیرند و هم آقایون. خانم هایی که تمایل به استفاده از عطرهای با رایحه ی چوب دارند عموماً سرزنده، آزاد منش، و خاکی هستند. از جمله محبوب ترین عطرهای چوبی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از:
Gucci Rush
Fendi Palazzo
Miss Boucheron
6 نمونه از محشرترین عطرهای زمستانی:
گاهی اوقات زمستان می تواند خشن و بی رحم باشد و به پوست شما آسیب وارد کرده و سلامت کلی بدنتان را با مشکل مواجه سازد. خوب می توانیم به راحتی و با استفاده از عطرهای مخصوص زمستان با رایحه های تر و تازه هم خودمان را خوشبو کنیم و هم کاری کنیم تا بدنمان احساس گرمای بیشتری کند. اسپری و عطرهای مختلفی را می توان در زمستان استفاده کرد اما بهتر است هر عطری را که انتخاب می کنید از زیر گروه عطرهای چوبی باشد و بوی درخت سرو در خود داشته باشد. بوی چوبی که در این نوع عطرها احساس می شود سبب می شود که گرمای بیشتری را احساس کنید و دمای بدن به طور نرمال بالاتر برود.
برخی از انواع فعلی عطرهایی که می تواند به شما گرما بدهد.این عطرها آنقدر خوشبو هستند که مطمئنم شما حاضرید تشک برقی خودتان را بدهید تا فقط چند قطره از این عطر را به شما بدهند.
۱- Splendor از Elizabeth Arden
استفاده از این عطر باعث می شود که در تمام طول روز حس شادابی و گرما در بدن شما ایجاد شود. درون مایه ی این عطر رایحه ای شبیه به ویستریا و نخود شیرین می دهد. از آنجایی که اغلب از مشک سفید درست می شود، کلیه حواس شما را نیز ارتقا می بخشد.

۲- Coco از Coco Chanel
این عطر گرم و تند که در خانواده ی عطرهای شرقی قرار می گیرد، گرما و حرارات بسیار زیادی را به شما هدیه می دهد. Coco به عنوان یک عطر کاملاً کلاسیک شناخته میشود و بوی تند آن سبب ایجاد حس گرما در فرد می شود.
۳- Lovely از Sarah Jessica Parker
این عطر دارای رایحه ای دوست داشتنی می باشد. در آن از عطر چوب مرکبات بکار رفته و زمانیکه شما از آن استفاده می کنید نه تنها تبدیل به یک فرد دوست داشتنی می شوید بلکه احساس گرما و حرارات نیز پیدا می کنید. درون مایه ی بوی این عطر عنبر سفید، مشک و چوب است. برای اینکه بوی آن ماندگاری بیشتری داشته باشد به همراه لوسیون بدن و ژل حمام ارائه می شود.
۴- Vanilla Fields
هیچ چیز نمی تواند مانند بوی خوش وانیل شما را گرم کرده و درونتان را ریلکس نماید. افراد با سلیقه این عطر را انتخاب می کنند. درون مایه ی این عطر مخلوطی از رایحه وانیل، ایلیانگ، بنفشه، ترنج و یاسمن است و در گروه عطرهای شرقی و گرم طبقه بندی می شود.
۵- Organza از Givenchy
اگر می خواهید احساس گرما و راحتی داشته باشید و تصور کنید که همواره کنار شومینه نشسته اید، این همان عطری است که می تواند این حس را در شما زنده کند حتی در محیط کار! این عطر حس خوبی را در شما ایجاد می کند و با استفاده از آن می توانید در تمام طول روز حس شادابی و سرزندگی خود را حفظ کنید.
۶- Red Ginger از Suzanne Lange
گفته می شود که این عطر دارای خاصیتی است که نزدیک به پوست باقی می ماند و سبب می شود که شما احساس گرما کنید. درون مایه ی این عطرگرم و دارای آمیخته ای از بوی خوش دارچین، جوز، میخک، و ترنج است. از آنجایی که بوی شیرین و تند این عطر با گرما و حرارت خاصی همراه است، در ردیف عطرهایی قرار می گیرد که حتماً باید در زمستان مورد استفاده قرار بگیرد.

عطر متناسب با ماه تولد شما

جدیدترین و پر فروشترین عطرهای مردانه

در اینجا به پرفروش ترین و جدیدترین عطرهای دنیا اشاره می کنیم که می توانید با خرید برای خود یا همسرتان، از رایحه جذاب و دلپزیر آنها لذّت ببرید:
۱- جان وارواتوس: می گویند که حتّی مرده هم از بوی آن زنده می شود! بیشتر مردم، همواره از بوی این عطر، پرس و جو و تعریف می کنند، این عطر به دلیل گرم بودن آن، مناسب برای فصل زمستان است، محتویات آن شامل اسانسهای: خرمای مدجول، برگهای درخت تمبرهندی، عصاره ی تخم گشنیز، گل کلاری ساج، آجوآن هندی، اورامبر و رایحه ی چرم می باشد.
۲- اچ ام (تولید هانی موری)، حاوی اسانس های متنوعی از گلها و گیاهان، که اساس آنها بیشتر شامل، یاس، لیمو، اسطوخودوس(سنبل)، وانیل و شکلات است.
۳- لو ایو دی سی، این عطر، بسیار خوشبو (بوی جنگل و درختان آن) و ماندگار است، اسانس آن شامل، گل شاه پسند، نارنگی، سرو، اسانس گیاه یازا، گشنیز، کلاری ساج، گل شمعدانی، زنبق آبی، جوز، زعفران، دارچین سیلان، تنباکو عنبر، وتایور، نافه مشک است.
۴- بلک کد( تولید جورجیو آرمانی )، عطری ملایم و سنگین برای تمام روزهای هفته، حاوی اسانسهای، لیمو، ترنج، عطرهای گیاهان مدیترانه ای، چوب گایاک، تخم تونکا.

۵- آکوآ دی جیو (تولید جورجیو آرمانی)، عطری سبک و نشاط آور و مناسب برای فصل تابستان، در سالهای اخیر همواره جزء پرفروش ترین عطرها می باشد، شامل اسانس های دریایی و ماندارین(نوعی رایحه ی چینی)، ترنج، نرولی، خرمالو، رزماری، گل لادن، یاس، عنبر، نعناع هندی و زیستوس است.
۶- آکوآ ( تولید بولگاری)، بوی آن تقریباً شبیه عطر های “آکوآ دی جیو”، “کیتون” و “فارنهیت” است، اسانس آن حاوی عصاره ی، ماندارین(نوعی رایحه ی چینی)، سانتولینا، پوسیدونیا و عنبر است.
۷- سین جان آنفورگیوبل، کاملاً مردانه و رایحه ای میوه ای دارد، حاوی، لیموی سیسیلی، شامپانی، ریحان توسکانی و عرق نیشکر است. واژه ی “آنفورگیوبل” در این عطر به دلیل خاصیّت ماندگار بودن آن است.
۸- کلین من، همانطور که از نام این عطر پیداست، رایحه ی این عطر نشاط آور و خنک است، اسانس آن شامل، گریپفروت قرمز، اسطوخودوس انگلیسی، تمشک وحشی، میخک، لیمو، اولیبانام، نعناع هندی و نافه مشک است.
۹- هوگو (محصول هوگو باس)، هوگو عطری سلیقه ایست، بعضی عاشق آن و برخی دیگر از آن متنفرند!، این عطر رایحه ای مرطوب (شبیه بوی صنوبر و کاج در جنگل) و تقرییاً شبیه عطر “آکوآ دی جیو” و “ورساچه گرین جین” است، اسانس آن حاوی، سیب سبز، صنوبر، نعناع، برگهای سرو، یاس، اسطوخودوس، ساج، جوانه ی میخک می باشد.
۱۰- تاچ فور من (محصول بربرری)، با رایحه ای جدید، سبک و بسیار خوشبو، تابستان امسال از فروش خوبی برخوردار بوده است، این عطر حاوی اسانس، آرتمیسیا، برگهای بنفشه، برگهای درخت ماندارین، فلفل سفید، سرو ویرجینا، جوز، ریشه ی وتیور، دانه ی تونکا و حاوی نرم کننده پوست است

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي