جدید ترین مصاحبه از حامد بهداد

۱۳۸۸/۱۲/۰۲ | برچسب‌ها: | 0نظرات

حامد بهداد: مهران مدیری یک آدم خجالتی، ماخوذ به حیا و کم‌حرف است!!

جامد بهداد بازیگر مطرح سینما که این روزها فیلم موفق هرشب تنهایی را برپرده سینماها دارد گفت وگویی با آرامه اعتمادی در هفته نامه نسل امروز کرده ودر این مصاحبه حرفهای جالبی را بیان کرده است.

بهداد این روزها فیلم هرشب تنهایی ساخته تحسین شده رسول صدر عاملی را بر پرده سینماها دارد که از فروش بسیار خوبی برخوردار شده ومردم استقبال خوبی از این فیلم کرده اند.

فیلم تسویه حساب ساخته تهمینه میلانی نیز فیلم دیگری است که حامد بهداد نیز در آن حضور دارد وقرار است به زودی در سینماها اکران شود.

حامد بهداد که قرار است به زودی با مهران مدیری کنسرت مشترکی را برگزار کند در بخشهایی ازاین مصاحبه درباره مهران مدیری گفته است: مثل مهران مدیری هرگز نمی‌توان پیدا کرد. مهران یک آدم خجالتی، ماخوذ به حیا وکم حرف است.من نمی‌فهمم آن مهران مدیری جلوی دوربین کیست ؟این مهران کیست ؟و آن مهران کیست ؟می‌شود؟!

بهداد درادامه می‌گوید: چند وقت پیش مهران را دیدم. فهمیدم که مهران سه سال در جبهه جنگیده. من این را نمی‌دانستم. شگفت زده شدم. نمی‌دانم این آدمها برای چه به جبهه رفتند اما یک دلیل خیلی بزرگ دارند :ایران. یک دلیل بزرگتر هم مادر است ُدفاع از سرزمین مان در حافظه تاریخی ماست.دفاع از مرزوبوم کشورمان ومن تازه فهمیدم که یک وجه از وجوه مهران چه چیزی دارد که من ندارم :پختگی حاصل از جنگ. او جمله خیلی قشنگی گفت: "وقتی جنگ را ببینی یک شبه صد ساله می‌شوی!. من این حرف را قبول دارم. این حرف را می‌فهمم.

حامد بهداد سپس با طرح این سوال که اما چرا مهران مدیری این حرف را گفت ادامه می‌دهد: سکوتی در مردهای جنگ هست که وقار خاصی دارد. همین سکوت کش مکش بین مرگ وزندگی را بی ارزش می‌کند و فاصله بین بودن و نبودن را کم می‌کند هیجان زندگی به خاطر ترسی که از مرگ داری کم می‌شود. همیشه می‌توانی بدون هیاهو از زندگی لذت ببری. مهران این را خوب فهمیده. همه کسانی که جنگیده اند این را می‌فهمند. من عاشق کسانی هستم که برای این مملکت جنگیده اند. این مملکت در هر وضعیتی که باشد چه بهتر از این و چه بدتر از این باید برای آن با دشمن اش جنگید. نباید گذاشت بد از بدتر شود. این آرامش نسبی به سختی به دست آمده است.

حامد بهداد در بخش دیگری از این مصاحبه می‌گوید :همین مهران مدیری در یک جمعه خودش پا پیش گذاشت و سلام علیکی کردیم وگفت تورا که می‌بینم یاد جیمز دین ومارلون براندو واین حرفها می‌افتم.

کتاب جسدهای شیشه ای مسعود کیمیایی را تازه شروع کردم به خواندنش.این کتاب را پدرم بهم هدیه داد.درست روز تولدم. فکر کنم سال ۸۲هدیه داده بود وهنوز نخوانده ام. آقای کیمیایی گلایه مند بود که چرا این کتاب را نخوانده ام.به خاطر همین شروع کردم به خواندنش.

بهداد در پاسخ به سوالی که سال گذشته بحث براین بود که دقایق آخر اختتامیه جشنواره برنده جایزه ها تغییر کرده؟ من هم همین فکر را می‌کنم. برای من هم این اتفاق افتاد. این یک بازی دیگر است. ذهن من جور دیگری فکر می‌کرد.

وی درادامه می‌گوید: من زمانی فکر می‌کردم این جایزه لعنتی براساس توجه به کیفیت به آدمها می‌رسد و برای بالا بردن سطح سلیقه و نشانه رفتن و چیزهای ویژه و تک و نو این اتفاق می‌افتد.ولی متوجه شدم قضاوتها براساس یک داوری هنرمندانه نیست.

بهداد درادامه می‌پرسد جایزه سیمرغ مگر اسکار است؟ و ادامه می‌دهد: اسکار و نوبل برای من مهم است. اگر بگذارند سینمای مان خارج از ایران برود حتما روزی اسکار خواهم گرفت. خدا کمکم خواهد کرد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي