جدید ترین عکسهای شبنم قلی خوانی + مصاحبه جدید

۱۳۸۸/۱۱/۲۵ | برچسب‌ها: , | 0نظرات

در ششمین روز جشنواره فیلم فجر، در آخرین سانس، شبنم قلی خانی برای فیلم زم هریر  به سالن مطبوعات و همایشات برج میلاد آمد و  مثل همیشه با انرژی و لبخند همیشگی اش، دقایقی را تا قبل از شروع نمایش فیلم «زم هریر» با ما به گپ و گفت پرداخت.

وی  که اولین حضورش را در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، در سالن همایشات برج میلاد تجربه می کرد، از اقدام جشنواره امسال راضی بود. همچنین قلی خانی، با ایفای نقش کوتاه در فیلم «خاطره» به کارگردانی نادر طریقت، در این جشنواره حضور داشت.

درباره پذیرفتن نقش خودتان در فیلم «خاطره» نادر طریقت بگویید؟

نقش یک معلم ساده ای داشتم که بسیار ساده بود و پیچ و خمی نداشت و دلیل من برای پذیرفتن این نقش، سوِژه بسیار جذاب کار بود و وقتی که سناریو را خواندم از آن خوشم آمد و با آن ارتباط برقرار کردم. چون تا به حال فیلم درباره کودک آزاری کم ساخته شده و من کمتر دیده بودم، احساس کردم کار موفقی است و بین این همه سوژه های طنز و تکراری، سوژه جدیدی بود و برای مخاطب طرح و پیامی در انتها داشت که موجب شد آن را قبول کنم.با این که اولین کار بلند آقای طریقت بود بسیار خوب و خوش ساخت است و بازی ها هم خوب شده و بازی خانم مهناز افشار بهتر. نکته قابل توجه و نقطه قوت این فیلم، همان متوجه نشدن و لو نرفتن پایان قصه ی خاطره است که در نهایت شوکی را به تماشاگر وارد می کند.

تا به حال کار کودک داشته اید؟

من دو سه تا کار کودک انجام دادم و یک فیلم کوتاهی که خودم ساختم که سوژه ای از کودک دارد و در جشنواره کودک همدان هم شرکت داشته و دیگر در فیلم های «یک الف ناقابل» و فیلم «جوجه اردک من» بازی داشتم.

در برنامه تلویزیونی «یک فیلم یک تجربه» شبکه 4 سیما، کارگردان مریم مقدس(ع) گفت خانم قلی خانی، برای ایفای نقش در این فیلم دو ماه در خانه بود و برای خرید های ساده هم بیرون نمی رفت، آیا صحت داشت؟

اونو ولش کن!!! (خنده) همین لحظه علی روئین تن (کارگردان زم هریر) هم که در سالن حضور دارد، میخندد و چیزهایی را می گوید!!

جشنواره فیلم فجر امسال را از نظر کیفی چگونه می بینید؟

در همین سالن مطبوعات برج میلاد، سه بار فیلم قطع شد و انگار مشکلش هنوز از لابراتوار حل نشده بود. فکر می کنم اصراری نیست که یک فیلم برای شرکت در جشنواره این طور برسد و از نظر من این توهین به مخاطبی است که در سالن نشسته و مردم بارها از سالن بیرون رفتند و فیلم را ما تا آخر نتوانستیم ببینیم و اعلام کردند که فیلم به خاطر مشکلی که در لابراتوار داشته ، قابل پخش نیست. فکر می کنم این طوری با این عجله هم عوامل فیلم ناراحت می شوند و هم کارگردان و بازیگران. به هر حال اگر قرار است فیلمی به جشنواره برسد بهتر آن است که شسته رفته باشد و فیلم با همه اصولش بدون عجله برسد.

و برگزاری جشنواره امسال در سالن میلاد چطور؟

فکر می کنم این سالن، برای اینکه هنرمندان و اعضای خانه سینما بیشتر می آیند و در ارتباط با مطبوعات هستند خیلی خوب است و اقدام جشنواره امسال را از این نظر پسندیدم. امسال یک مقدار حرفه ای تر از سال های گذشته برگزار شده است.

همانطور که می دانید، امسال خیلی از فیلم ها رفع توقیف شده و در جشنواره حضور دارند، فکر می کنید کدام فیلم ها در جشنواره شانس بیشتری برای کسب سیمرغ دارند؟

آن طور که شنیدم و خواندم امسال فیلم هایی که جزو فیلم های اول و دوم کارگردانان هست، فیلم های بهتری برای جایزه گرفتن از نظر کارگردانی و فیلم نامه و بازیگری هستن.

چقدر به سلیقه ای بودن انتخاب فیلم ها در بخش های گوناگون توسط داوران جشنواره، اعتقاد دارید؟

به هر حال همیشه داوری برای کار هنر مقداری با سلیقه آمیخته می شود. به خاطر اینکه ناخداگاه من از یک فیلم خوشم می آید و شما از فیلم دیگری! بنابراین حتی اگر بگوییم ما سلیقه های خود را هم کنار می گذاریم نمیشه گفت زیرا سلیقه ما نقش بسزایی دارد ولی خب امیدوارم امسال خیلی این سلیقه ها نقشی در انتخاب ها نداشته باشند.

شنیدم شبنم قلی خانی به خاطر فیلم سازی کم کار تر شده و خیلی از نقش ها را نپذیرفته، چرا؟

وقتی وارد کارگردانی می شوی هرچند هم که کار کوتاه باشد، یک مقداری به قول معروف خودش بیشتر از کارگردانی می فهمی و فیلم نامه های خوب و بد را از هم تشخیص می دهی و نا خداگاه این باعث می شود که سخت گیر تر شوم. البته خیلی وقت ها که کار ها را رد می کنم به خاطر اینکه دلم نمی خواهد نقش تکراری بازی کنم و بعد از سریال "پنجیمن خورشید "در طول هفته ها، فیلمنامه های زیادی به من پیشنهاد شد و من احساس نکردم که قرار است من را یک پله یا قدم بالاتر ببرد و همین باعث شد که نقش ها را قبول نکنم.

(بعد از اکران فیلم زم هریر نظر او را در خصوص زم هریر می پرسم):

و در آخر اینکه، فیلم «زم هریر» را چطور دیدید؟

من به غیر از سکانس های جبهه و جنگ از فیلم خوشم آمد در کل فیلم بدی نبود.








0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي